nedelja, 24.06.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:32

Bolivudska utopija na srpski način

Prvi mjuzikl u Narodnom pozorištu, po tekstu i u režiji Maje Pelević, govori o boljoj budućnosti koja nam se svima obećava, a nikako da dođe
Autor: B. G. Trebješaninutorak, 22.05.2018. u 21:33
Маја Пелевић (Фото:: В. Жакнић)

„Bolivud” indijska filmska industrija koja godišnje iznedri više od hiljadu filmskih ostvarenja stiže i u Narodno pozorište u Beogradu. U našoj srpskoj verziji reč je o mjuziklu „Bolivud”, po tekstu i u režiji Maje Pelević, čija premijera je simbolično najavljena za 25. maj, na Dan mladosti koji je bio praznik SFR Jugoslavije. Premijera „Bolivuda” biće izvedena u petak uveče od 20.30 sati na sceni „Raša Plaović”.

Muziku je napisala Anja Đorđević, scenograf je Igor Vasiljev, kostimograf Marina Medenica, a Igor Koruga je uradio koreografiju. U glumačkoj ekipi su Miloš Đorđević, Pavle Jerinić, Danijela Ugrenović, Jelena Đokić, Suzana Lukić i Bojana Đurašković. Tu su i muzičari Nevena Pejčić, Aleksandar Solunac i Danilo Tirnanić.

Mjuzikl „Bolivud”, po rečima autorke, na metaforičan način govori o bolivudskoj utopiji, odnosno boljoj budućnosti koja nam se svima obećava, a nikako da dođe.

– Bilo mi je zanimljivo da probam da ispričam priču o našem društvu danas i svemu s čim smo suočeni u ovoj apsurdnoj postkomunističkoj tranziciji kroz dolazak Bolivuda u mali grad na granici sa Evropskom unijom. Namerno sam odabrala da se poigram sa naracijom bajke gde je sve depersonalizovano, a zapravo nas se vrlo tiče. U taj mali grad na granici dolazi vest da stiže bolivudski producent u pozorište i želi da napravi veliki bolivudski studio. Ta vest, naravno, pokreće čitavo pozorište, ali i grad da naprave priredbu na kojoj će se prikazati lokalni umetnici pred bolivudskim producentom ne bi li dobili uloge u tom spektaklu koji se sprema – priča za „Politiku” Maja Pelević uz objašnjenja da je kroz sliku o Bolivudu prožeta i priča o divljoj privatizaciji, propasti fabrika i industrije s obzirom na to da se pozorište o kojem priča nalazi u nekadašnjoj fabrici „Mladost” koja je ugašena, a koju glumci koriste kao probne sale.

„Bolivud” Maje Pelević ujedno je i prvi mjuzikl koji se radi u Narodnom pozorištu u Beogradu. Predstava obiluje koreografijama i donosi, pored ostalog, čak 12 originalnih songova.

– Bilo nam je jako inspirativno istraživanje novog hibridnog žanra koji ima kao polazište mjuzikl, ali se isto tako tu prepliću i elementi crne komedije, komedije apsurda, kabarea, ali i sletovi, komunistička priredba. Naš „Bolivud” definitivno jeste nešto što nije uobičajeno za scenu nacionalnog teatra i u tom smislu je vrsta iskoraka što je bila i izvesna odluka Željka Hubača, direktora Drame, da scenu „Raša Plaović” zaokrene ka novim izazovima – kaže naša sagovornica i dodaje:

– Oduvek sam htela da radim muzičke predstave. Ovde je reč o mjuziklu koji ima jasnu društvenu i političku poruku, ali opet je napisan tako da je i vrlo komičan, da ima puno pevanja i igre, a meni je bila želja da ovako veliku stvar napravim sa kompozitorkom Anjom Đorđević, sa kojom sam do sada uradila jako puno projekata u pozorištu, a i van njega. Mislim da se kod nas songovi generalno sve više pojavljuju u dramskom teatru upravo zbog pronalaženja žanra kojim će moći da se opiše ovo nadrealno i apsurdno vreme u kojem živimo prinuđeni da pravimo razne kompromise, da se dodvoravamo, da se ponižavamo ne bismo li uspeli da pronađemo izlaz iz ovog ćorsokaka u kom smo se našli. Ali ovo je istovremeno i priča o solidarnosti i slozi, ljubavi i zajedništvu, ali i vapaj za onim vremenima kad smo znali šta je „nama naša borba dala”.

Kada je reč o dramskom rukopisu Maje Pelević, očekujemo zanimljivo pozorišno ostvarenje, budući da je svoj istančani teatarski ukus potvrdila dramama „Ler”, „Pomorandžina kora”, „Berlin–Beograd”, „Ja ili neko drugi”… Njene drame do sada su prevedene na engleski, mađarski, francuski, norveški, slovenački, ruski, nemački i poljski jezik. U međuvremenu ova autorka otvara nove vidike od Evrope, preko Indije, do Severne Koreje... A o atmosferi u kojoj je radila predstavu „Bolivud” Pelevićeva kaže:

– S obzirom na to da je reč o mjuziklu, i tekst i muzika su bili gotovi pre same probe, kao i neke ideje za pokret, tako da su glumci počeli sa drugačijim procesom rada. Glumci su sve scene učili kroz pokret i pevanje. Za glumce je to bilo u neku ruku naporno, ali i izazovno jer nisu imali klasičnu vrstu građenja lika, istraživanja, već su odmah bačeni u vatru da rade sve u isto vreme. Imali smo sreću da je sa nama sve vreme na probama bio i koreograf Igor Koruga kao i mlada pijanistkinja Nevena Pejčić pa smo se osećali kao prava mala trupa koja zajedno čeka dolazak bolje budućnosti.


Komentari0
33d55
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja