ponedeljak, 01.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 31.05.2018. u 21:50 Dejan Aleksić
NA BRANKOVOM MOSTU

Posle pet godina cela pešačka staza prohodna

(Фото М. Величковић)

Kada su pre nekoliko godina oštećenja na Brankovom mostu počela da zahvataju njegovu pešačko-biciklističku stazu sa leve strane prema Novom Beogradu, krenulo je njeno postepeno zatvaranje. Teško da je iko mogao da pretpostavi da će na osposobljavanje te staze morati da se čeka pet godina. Ali, na radove započete minulog leta juče je stavljena tačka. Prvi put posle gotovo pola decenije juče ujutru stazom su prošli pešaci i biciklisti.

– Vrednost obnove bila je 210 miliona dinara. Prvo su bile zatvorene dve saobraćajne trake i pešačka staza, zatim smo u decembru pustili srednju traku, u februaru žutu, a sada je završena i pešačka staza. Ona je bila van funkcije duže od dve godine jer je inspekcija zabranila korišćenje tog dela mosta. Ispostavilo se da je potrebna trajna zamena čeličnih konzola koje su dotrajale i postojala je opasnost za bezbednost pešaka – ukazao je Goran Vesić, gradski menadžer.

On je podsetio da su u međuvremenu zamenjeni svi čelični delovi ispod staze i da je ugrađeno 350 tona čelika kako bi se taj deo mosta o stabilizovao i ponovo bio bezbedan.

Vesić je precizirao da je most specifičan jer je sastavljen iz tri mosta.

– Stubovi na kojima se nalazi su delovi mosta kralja Aleksandra iz 1934. godine, koji je srušen u aprilskom ratu 1941. godine. Uzvodna polovina mosta napravljena je 1956. godine, pa je onda između 1974. i 1978. godine pravljena nizvodna polovina mosta. Most nije građen istovremeno i zato zahteva veću brigu nego ostali – kazao je Vesić.

Prema njegovim rečima, ostalo je da se popravi lift za bicikliste, a tender za izvođenje tih radova je u toku.

Pešačka staza na strani Starog sajmišta postala je neupotrebljiva od leta 2013. Na njoj su se tada zbog propadanja asfalta pojavili prvi otvori i manje rupe, ali nekoliko meseci moglo je da se prolazi jednim njenim delom. Kada su 2014. rupe postale znatno veće i vidljivije cela ta strana zatvorena je za pešake.

Od tada je sve veći broj sugrađana i stručnjaka negodovao pozivajući nadležne da krenu sa obnovom mosta.

Kako je juče rekao Vesić, grad će ubuduće donositi odluku o održavanju infrastrukture.

Komеntari1
a8d34
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Branislav A. Boskovic, dipl. inz. elektrotehnike
Шта значи брзина, ха, ха, ха...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja