četvrtak, 23.05.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 15:11

Tinejdžeri napuštaju Fejsbuk, odlaze na Ju tjub i Instagram

subota, 02.06.2018. u 11:51

NjUJORK - Broj korisnika Fejsbuka među tinejdžerima znatno je opao od 2015. godine dok, s druge strane, druge društvene mreže poput Ju tjuba, Instagrama i Snepčeta postaju sve popularnije, pokazuje najnovija studija američkog istraživačkog instituta.

Prema rezultatima studije Istraživačkog centra Pju, danas Fejsbuk koristi 51 odsto tinejdžera, dok je tu društvenu mrežu 2015. godine koristilo 71 odsto Amerikanaca uzrasta od 13 do 17 godina, što dovodi do zaključka da je reč o padu od čak 20 odsto, prenosi Ej-Bi-Si njuz.

Američki institut ocenjuje da je procenat tinejdžera među korisnicima Fejsbuka „značajno niži” u poređenju sa 85 odsto Amerikanaca istovetnog uzrasta koji koriste Ju tjub, dok 72 odsto njihovih vršnjaka koriste Instagram, a 69 odsto Snepčet.

Fejsbuk - nekada najpopularnija platforma prema istraživanjima - sada se, dakle, nalazi na četvrtom mestu po popularnosti, dok je pre tri godine bila dominantna onlajn platforma.

Tviter je ostao sa nepromenjen 32 odsto korisnika među tinejdžerima.

U prethodnoj studiji, sprovedenoj 2015. godine, samo 52 odsto tinejdžera je koristilo Instagram, a 41 odsto Snepčet, dok Ju tjub nije ni bio obuhvaćen tadašnjim istraživanjem.

Inače, korišćenje Fejsbuka je uočljivo češće među tinejdžerima s nižim prihodima.

Primetne su i razlike vezane za pol i etničku pripadnost pa tako, na primer, devojčice češće navode Snepčet kao svoj najkorišćeniji sajt, dok dečaci više vole Ju tjub.

Istovremeno, Snepčet je omiljena platforma većine belih tinejdžera, a njihovi crni vršnjaci su, pak, naklonjeniji Fejsbuku.

Ovo, inače, nije prva studija koja pokazuje da tinejdžeri sve više okreću leđa Fejsbuku, napominje „Gardijan”, navodeći da je u februaru ove godine studija američke kompanije „eMarketer” pokazala da je baza korisnica Fejsbuka među Amerikancima od 12 do 17 godina starosti opala za 9,9 odsto 2017, što je skoro triput više nego što je ta kompanija predvidela u avgustu te godine.

Ista američka istraživačka kompanija predviđa da će Fejsbuk ove godine izgubiti još 2,1 milion američkih korisnika mlađih od 25 godina.

Ipak, uprkos masovnom odlasku tinejdžera, Fejsbuk ostaje najveća društvena platforma u svetu sa 2,2 milijarde korisnika, zaključuje britanski dnevnik, prenosi Tanjug.

  


Komentari3
d248a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Мирослав
Зарад математике, пад са 71/100 на 51/100 није 20%.Приближније је 28% и нешто кусура,али да не кварим премијере.
Neša
Konzumerizam profit stvara od uvek novih mamipara. Fejsbuk je postigao maksimum, treba potrošačima uvaliti neku novu glupost. Knjiga je neprevaziđen izum čoveka, ali opasan za poredak.
nina
Veoma bi me zanimalo koliko se povecao promet u ,na primer,kozmetickoj industrtriji (ili nekoj drugoj) od povecanja korisnika You Tube.
Preporučujem 3

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja