nedelja, 18.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:53

BIP-u zabranjena reklama za pivo

REM obavestio medije da prekinu emitovanje spota u kome se čuju stihovi pesme za decu Dušana Radovića „Zdravica”. – Proizvođač poručio da će se žaliti i da pesma, po njihovom mišljenju, nije dečja
Autor: I. Albunović / J. Anteljsreda, 06.06.2018. u 09:00
РЕМ обуставио спорну рекламу (Принтскрин)

Svi mediji koji su do sada prikazivali reklamu za pivo BIP-a moraće da prekinu emitovanje tog spota, saopštio je Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM).

Ovo telo donelo je takvu odluku na jučerašnjoj sednici, a u kratkom obrazloženju poslatom medijima navodi se da oglasna poruka sadrži elemente koji su u suprotnosti sa Zakonom o oglašavanju.

– Stav Saveta je da je korišćenjem prepoznatljive  melodije i stihova pesme za decu u oglasnoj poruci za BIP pivo, oglašavanje alkoholnih pića posredno usmereno na decu i maloletnike. Isto tako, oglasna poruka za BIP pivo sadrži vizuelno prikazivanje koje može da navede ili asocira na opasno ili drugo protivdruštveno ponašanje – navode u REM-u.

Iako se u saopštenju REM-a nigde ne navodi koji spot je zabranjen, reč je o reklami BIP-a „Lepo je živeti” koja je nedavno emitovana na domaćim televizijama. Specifična je po tome što je prati melodija prepoznatljive pesme Dušana Radovića „Zdravica” (poznatija kao „Sve što raste, htelo bi da raste...”) koju je nekada uz dečje horove izvodio legendarni Dragan Laković. Međutim, u spotu za BIP pivo sada je pevaju odrasli. Oni su u sekvencama televizijskog spota obučeni u ružičaste kabanice, a voze i minijaturne dečje bicikle.

Sve ovo je očigledno bilo sporno za REM, čiji predstavnici juče nisu mogli detaljnije da obrazlože odluku o zabrani spota u domaćim medijima.

U BIP-u su juče bili iznenađeni ovom informacijom, budući da ih, kako kažu, REM nije obavestio o svojoj odluci. Tu informaciju saznali su od „Politike”, kada smo ih pozvali da daju komentar na zabranu spota.

Za njih je posebno čudno to što ovakva odluka REM-a dolazi u trenutku kada se reklama uopšte ne emituje u domaćim medijima.

– Prvo emitovanje imali smo 26. aprila i spot je prikazivan mesec dana, do kraja maja, uz pozitivne reakcije. Trenutno se ne prikazuje u medijima, imamo pauzu i planirali smo nastavak kampanje u julu. Nije bilo nikakvih žabi, zbog toga smo sada iznenađeni – kažu predstavnici poznatog proizvođača piva. Ističu da će se sigurno žaliti na odluku o zabrani reklame, jer prema njihovom tumačenju pesma „Lepo je živeti” koja se čuje u spotu nije dečja pesma.

U BIP-u ističu da su otkupili autorska prava za muziku kao i od Miloša Radovića (reditelja i sina pesnika Dušana Radovića), koji je, kako tvrde, čak rekao da reči pesme dolaze do punog izražaja i smisla sada kada je pevaju odrasli.

– Gde piše da je ovo dečja pesma, kada ju je Duško Radović napisao nije se odredio da je to pesma za decu – kažu BIP-u.


Komentari14
f5b9a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ana dij
regulatorno telo se bavi glupostima, zašto ne ukine zadruge, farme i ostale gadosti koje više truju nego jedno pivo i "neadekvatna pesmica". Fuj bre
Радомир Остојић
Забраните онда парму, фарове и још један такав програм!
Goran I.
Na mestu su kritike upućene REM-u, ali vratimo se temi: pesma jeste dečija, glupo je pobijati nešto tako očigledno. I nije joj mesto u reklami za pivo.
Rastko
Reklama uzrokuje opasan transfer blama pa bih se zahvalio na ukidanju
nelica rakic
Namestila vam konkurencija

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja