nedelja, 17.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 05.06.2018. u 22:00 J. Antelj / I. Albunović

Kako naplatiti štetu kad bankrotira turistička agencija

Postoje dve vrste garancija koje se ugovaraju između agencija i osiguravajućih kuća, ali putnici često zaborave da se o tome informišu pre plaćanja aranžmana
(Фото Пиксабеј)

Putnici koji su kupili avio-karte preko agencije „Flaj flaj travel”, čije su poslovnice pre nekoliko dana zatvorene, najverovatnije neće moći da naplate štetu i jedino što im preostaje jeste da tuže agenciju. Polisa osiguranja ove agencije, kako je „Politika” već pisala, ne pokriva avio-karte, nego samo paket-aranžmane. U turističkim agencijama zato sugerišu putnicima da pre uplate aranžmana uvek provere da li se šteta i pod kojim uslovima može naplatiti, kako na kraju ne bi sa svojim žalbama završili na sudovima u dugim sudskim procesima.

Prema Pravilniku o vrsti i uslovima garancije putovanja, jasno je definisano koja vrsta garancije može da se ugovara između osiguravajuće kuće i turističke agencije.

Uglavnom se polisa jemstva ugovara u slučaju insolventnosti i u slučaju štete nanete putniku.

Kada je reč o insolventnosti agencije, putnicima se posle aktiviranja polise obezbeđuju troškovi nužnog smeštaja, ishrane i povratka putnika s putovanja u zemlji i inostranstvu u mesto polaska. Zatim potraživanja uplaćenih sredstava putnika po osnovu ugovora o turističkom putovanju, koje organizator putovanja nije realizovao, ali i novca u slučaju kada putnik otkaže putovanje. Nadoknađuje se i razlika između ugovorene cene putovanja i cene putovanja snižene srazmerno neizvršenju ili nepotpunom izvršenju usluga obuhvaćenih programom putovanja.

U drugom slučaju, kada je u pitanju šteta naneta putniku, osiguranje nadoknađuje novac koji su turisti izdvojili na osnovu ugovora o turističkom putovanju a koje nije realizovao. Oštećeni putnici mogu da računaju i na novac koji potražuju na ime razlike između ugovorene i cene putovanja snižene srazmerno neizvršenju ili nepotpunom izvršenju usluga obuhvaćenih programom putovanja.7

Komеntari2
7c4a2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Najgore je kad propadnu pare skupljane cele godine a namenjene godisnjem odmoru. Drugih para nema a ni drugog termins za odmor. Katastrofa za porodicu koja se radovala godisnjem odmoru. To se ne moze nadoknaditi samo parama.
ivan
Treba pokusati preko osiguravajucih kuca obezbediti sigurnost ljudi koji koriste usluge turistickih agencija.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja