četvrtak, 21.06.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:20

Kako naplatiti štetu kad bankrotira turistička agencija

Postoje dve vrste garancija koje se ugovaraju između agencija i osiguravajućih kuća, ali putnici često zaborave da se o tome informišu pre plaćanja aranžmana
Autor: J. Antelj / I. Albunovićutorak, 05.06.2018. u 22:00
(Фото Пиксабеј)

Putnici koji su kupili avio-karte preko agencije „Flaj flaj travel”, čije su poslovnice pre nekoliko dana zatvorene, najverovatnije neće moći da naplate štetu i jedino što im preostaje jeste da tuže agenciju. Polisa osiguranja ove agencije, kako je „Politika” već pisala, ne pokriva avio-karte, nego samo paket-aranžmane. U turističkim agencijama zato sugerišu putnicima da pre uplate aranžmana uvek provere da li se šteta i pod kojim uslovima može naplatiti, kako na kraju ne bi sa svojim žalbama završili na sudovima u dugim sudskim procesima.

Prema Pravilniku o vrsti i uslovima garancije putovanja, jasno je definisano koja vrsta garancije može da se ugovara između osiguravajuće kuće i turističke agencije.

Uglavnom se polisa jemstva ugovara u slučaju insolventnosti i u slučaju štete nanete putniku.

Kada je reč o insolventnosti agencije, putnicima se posle aktiviranja polise obezbeđuju troškovi nužnog smeštaja, ishrane i povratka putnika s putovanja u zemlji i inostranstvu u mesto polaska. Zatim potraživanja uplaćenih sredstava putnika po osnovu ugovora o turističkom putovanju, koje organizator putovanja nije realizovao, ali i novca u slučaju kada putnik otkaže putovanje. Nadoknađuje se i razlika između ugovorene cene putovanja i cene putovanja snižene srazmerno neizvršenju ili nepotpunom izvršenju usluga obuhvaćenih programom putovanja.

U drugom slučaju, kada je u pitanju šteta naneta putniku, osiguranje nadoknađuje novac koji su turisti izdvojili na osnovu ugovora o turističkom putovanju a koje nije realizovao. Oštećeni putnici mogu da računaju i na novac koji potražuju na ime razlike između ugovorene i cene putovanja snižene srazmerno neizvršenju ili nepotpunom izvršenju usluga obuhvaćenih programom putovanja.7


Komentari1
5812a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ivan
Treba pokusati preko osiguravajucih kuca obezbediti sigurnost ljudi koji koriste usluge turistickih agencija.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja