četvrtak, 09.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 07.06.2018. u 14:43
ISHRANA

Jedite zdravo i van kuće

Многи запослени једу прво што им налети, али ако направите прави избор јешћете здрав оброк (Фото Пиксабеј)

Kada ponekad jedete izvan kuće, u restoranu ili menzi, nije moguće da držite ceo proces pripreme i odabira namirnica pod kontrolom, ali moguće je da se zdravo hranite. Naravno, verovatnoća da ćete jesti masniju hranu, uz više soli i šećera, veća je, kao i da ćete pojesti veću porciju nego da ste je pripremili sami kod kuće. Evo nekih saveta šta da radite kada se nađete u restoranu.

Porcije su upravo ono čime nas ugostitelji privlače, jer znaju da su u gladi velike oči. Jedite polako, sa uživanjem i stanite kada ste se najeli, odnosno kada više ne osećate glad. Ako imate problem sa hipertenzijom, zamolite konobara da kaže kuvaru da ne stavlja so u jelo. Ne jedite hleb, somun ili pogaču pre nego što vam konobar donese jelo. Budite strpljivi.

Neka jela će vam konobar svakako preporučiti, to su ona koja kuvari znaju dobro da pripremaju. Saslušajte ga s pažnjom, a ako vam zvuči da je zdravije od nekih jela na meniju, prihvatite.

Ako uz jelo ne dolazi salata, poručite povrtne salate koje vas neće preterano opteretiti, a dobićete obilje vlakana, vitamina i minerala. Izbegavajte kalorične salate na bazi majoneza, kajmaka i sira. I deserte, naravno, jer oni su uglavnom bogati zasićenim masnoćama i šećerima.

Neke namirnice su zdravije od drugih, pa ako se nađete u prilici da birate, evo nekoliko saveta: zamenite kobasice, slaninu ili pljeskavicu piletinom bez kožice ili nekim nemasnim mesom: šunkom ili ribom (ne prženom), zamenite testenine, mafine i kroasane integralnim pecivom ili zemičkom, zamenite sosove na bazi sira i kremaste sosove onim na bazi paradajza ili drugog povrća, zamenite prženi beli pirinač integralnim pirinčem kuvanim u vodi ili pari, zamenite prženi krompir ili kremasti pire kuvanim ili pečenim krompirom,

zamenite sve salate na bazi majoneza, ulja s običnim, niskokaloričnim salatama od povrća.

Mnogi zaposleni jedu prvo što im naleti, bez obzira da li su svratili u sendvičaru, piceriju, palačinkarnicu, hamburgernicu, prodavnicu zdrave hrane, samoposlugu ili menzu. Ako napravite pravi izbor ješćete zdrav obrok.

Niko vas ne sprečava da ponesete obrok sa sobom na posao, jednostavno pripremite ga ujutru pre posla ili uveče pred spavanje. Tako ćete sasvim sigurno imati zdrav obrok.

Salate su zdrave, ukusne i odličan su izbor da ih ponesete sa sobom. Možete ih začiniti unapred ili ako ne mogu dugo da stoje začinjene, začinite ih pred konzumiranje. Salate koje uz povrće sadrže neke kompleksne ugljene hidrate (pirinač, testenine, krompir, kukuruz) daju veći osećaj sitosti. U salatu možete da dodate grilovanu piletinu bez kožice, sardine, sveži sir, mocarelu i prašku šunku, ako želite da u nju unesete i belančevine. Birajte povrće koje je zdravo i po mogućnosti sezonsko. Sada su krenule rotkvice, zelena salata i mladi luk, ali uvek možete da dodate i šargarepu i boraniju.

Sendviči su brzi za pravljenje, ali to ne znači da su brza nezdrava hrana. Izaberite integralnu zemičku/kiflu ili onu od crnog i ražanog brašna. Stavite samo malo maslaca (ili pavlake) i prašku šunku ili pileća prsa ili tunjevinu, pa sečeno kuvano jaje i par listova salate i ako želite sir, ali nikako topljeni.

Paste su takođe zdrava opcija, ali bez onih kremastih sosova ili sa puno masnoća. Umesto toga, koristite sosove na bazi paradajza, koji su zdraviji i manje kalorični. Ukoliko pasti dodajete sir, ne preterujte.

Supe i čorbe su takođe izbor koji ipak zahteva neke uslove. Najbolje je da u njoj bude i povrća, a uz nju možete pojesti i neko integralno pecivo.

Jasna Vujičić, nutricionista
www.nadijeti.com

Komentari0
7d4d3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja