četvrtak, 15.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:33
STANICA „TOPČIDER”

Zaboravljeni koloseci glavni za vozove ka Baru

Godinama zapuštena železnička ispostava danas se ubrzano sređivala, ali još ne ostavlja utisak da će biti glavna za auto-vozove
Autor: Dejan Aleksićpetak, 15.06.2018. u 22:00
Службене просторије железничара у некадашњој Дворској чекаоници (Фото Ненад Неговановић)
Потпис Овде ће бити благајна и чекаоница за путнике (Фото Ненад Неговановић)

Ko je čitao bajku o Crvenkapi, sigurno se seća opisa puta kojim je ova devojčica morala da prođe kako bi stigla do bakine kuće na drugom kraju šume. Jedna takva „kuća”, među gustim i bogatim krošnjama zimzelenog i listopadnog drveća bajkovito ušuškana je železnička stanica „Topčider”. S glavnog puta koji prolazi pored nje gotovo je neprimetna. Na nekadašnji značaj ove satnice, kada su sa njenih perona kretali srpski vladari, jedino ukazuje reprezentativno glavno stanično zdanje, koje je takođe oronulo. Gotovo ništa ne ostavlja utisak da će ova stanica, posle godina skrajnutosti, postati glavna za sve auto-vozove koje idu ka Baru. Baš danas sa nje će krenuti prva vozna kompozicija ka crnogorskom primorju.

Prvi utisak u stanici „Topčider” je da se majstori prilično trkaju sa vremenom.

Prostorije u kojima bi od danas trebalo da budu putnička blagajna, čekaonica i toaleti i juče ujutru su krečene, farbani su prozori, iz te zgrade su se iznosile velike količine građevinskog otpada i materijala… Delovalo je kao da se prvi veći nalet putnika očekuje tek za nekoliko nedelja.

Osoblje na stanici, na kojoj su se užurbano se sa majstorima smenjivali i radnici železničkih službi, ipak nas je uveravalo da će do danas biti sve spremno.

„Prokop” nije namenjen za utovar automobila
Putnici koji tovare automobile na voz moraju da budu u stanici „Topčider” najkasnije dva sata pred polazak voza.Razlog zbog koga su barski vozovi prebačeni u Topčider je što od 1. jula Glavna železnička stanica više neće opsluživati putnike, a „Prokop” nije predviđen za utovar automobila. Planskim projektom razvoja Beogradskog čvora, predviđeno je da se utovar i istovar automobila u budućnosti obavljaju u Zemunu, po završetku izgradnje TPS „Zemun”, ali to neće biti uskoro.

Putnici, koji do juče takoreći nisu znali za ovu stanicu, treba da imaju na umu da se prostorije koje su namenjene njima ne nalaze u centralnoj, reprezentativnoj zgradi Dvorske čekaonice, gde su službene prostorije železničkog osoblja, odnosno zgradi ispred koje se i zaustavljaju vozovi, već u drugoj, tik uz kafanu „Topčider”. Problem je što će putnici pre uočiti kafanu i centralnu staničnu zgradu nego deo zgrade prvobitne stanice „Topčider” koji nije srušen 1941, a u kojoj su prostorije namenjene njima. Ta zgrada, sa oronulom fasadom i bez ikakvog zvaničnog natpisa o njenoj nameni, prilično je zaklonjena i drvećem, živom ogradom i drugim rastinjem. Da ona dugo nije korišćena, potvrđuje i tek nedavno urađen betonski prilaz.

Na stanici „Topčider” ima dosta perona i koloseka, ali putnici ne treba da računaju na nadstrešnice kakve postoje na Glavnoj železničkoj. Tako će beg od kiše moći da pronađu šćućureni u nevelikoj čekaonici, dok će za beg od letnje žege imati više mogućnosti. Moći će da ga nađu u hladovini i na klupicama pod krošnjama obližnjeg duda, prilično ukusnog, u šta se uverio reporter „Politike”, ali i u hladu jabuke, četinara i lipe, kao i na više klupa preko puta železničke stanice.

Putnici neće morati da brinu ni o sitnicama koje moraju da kupe u poslednjem trenutku jer preko puta stanice postoji prodavnica. Baš tu je i parking koji nije namenski uređen, ali je, čini se, dovoljan za one koji će na stanicu dolaziti automobilima. Oni koji moraju da se oslanjaju na javni prevoz, za sada mogu da računaju samo na tramvaj „trojku” koji ide na desetak minuta. Za taksi iz centra grada moraće da izdvoje između 500 i 800 dinara u zavisnosti od tarife, za dolazak iz daljih delova Novog Beograda i Zemuna između 750 i 1.200, a iz udaljenijih delova grada i više. Ipak, i putnici koji do stanice odlaze automobilima i oni koji stižu javnim prevozom moraju da budu prilično oprezni, jer između parkinga i železničke stanice ne postoje obeleženi pešački prelazi preko prometne saobraćajnice. Na sve to, vozači koji ulaze na parking i izlaze sa njega moraju da paze dok prelaze preko tramvajskih šina jer pregled u dva smera nije najbolji.


Komentari3
02ab0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Zoran R.
A do Topčidera dođite helikopterom. Tek sada se vidi kakvi likovi su na čelu ovog grada. Tako nam i treba, neka nam je bog u pomoći...
Milos
E tako je to kad politika odlucuje a niko nista ne pita struku.Po meni je za ovako trapavo iseljavanje glavne stanice krivo Ministarstvo saobracaja koje se hvali silnim upesima a nije u stanju da do kraja osmisli i zavrsi novu glavnu zeleznicku stanicu.Ovo je nevidjeni amaterizam i zadnji udarac srpskom zeleznickom transportu.Neka im neko lepo objasni kako ce "jednostavno" putnik turista koji putuje iz Budimpeste vozom do Beograda i zeli da nastavi za Uzice moci da presedne sa Prokopa na Topcider ? Ili onaj jadnik sto iz Nisa stigne uvece na Prokop a zeli da ode gradskim do rodjaka u Mirijevu ? I da samo kod nas ce glavna autobuska stanica biti kilometrima daleko od glavne zeleznicke, to nigde u svetu video nisam.
Nataly
Pa drzava se vise ne uredjuje po potrebama naroda i njenih gradjana sada se uredjuje po volji onoga ko ima novac . Sve je na prodaju. Maznuce uskoro neko i tu lokaciju zeleznicke stanice Topcider za izgradnju ! Gledajuci kako arapi grade naselja po Crnoj Gori opasani sa zidovima i cuvarima gde je pristup strogo zabranjen setacima ne bi se iznenadila da i Beograd na vodi dobije zid od tri metara sa cuvarima da bedni i jadnio domoroci ne remete izgled i sigurnos elite!
Preporučujem 48

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja