petak, 21.09.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 00:06

Crna sedmica na srpskim drumovima

U poslednjih sedam dana život izgubilo 13 osoba. – Novi zakon o bezbednosti saobraćaja ipak smanjio broj nastradalih na putevima
Autor: Dušan Teleskovićponedeljak, 18.06.2018. u 22:00
(Фо­то Р. Крстинић)

Proteklu sedmicu obeležio je veliki broj saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom: tokom minulog vikenda poginulo je osam osoba, dok je samo u jednom danu, prošlog utorka, na drumovima život izgubilo petoro ljudi.

Najteža nesreća tokom vikenda desila se u mestu Mojsinje, kod Čačka, gde su nastradale četiri osobe. Vozač koji je izazvao nesreću je uhapšen i protiv njega je podneta prijava zbog teškog dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja. Kako saznajemo, on je vozio pod uticajem alkohola.

Do nezgode je došlo kada je osumnjičeni N. J., upravljajući „škodom” čačanskih registarskih oznaka, usled neprilagođene brzine kretanja, udario „jugo” koji se kretao ispred njega u istom smeru. Nakon toga je vozač „škode” prešao u levu kolovoznu traku i udario u prednji deo „audija” kragujevačkih registarskih oznaka, koji se kretao iz suprotnog smera. Od siline udara „audi” je sleteo u kanal, dok se „škoda” okrenula na kolovozu i udarila u „juga”, koji je sleteo van puta i udario u metalnu ogradu.

Iste večeri dve osobe su poginule, a tri povređene u udesu na području opštine Ruma, kada je iz za sada nepoznatih razloga sa puta sleteo „jugo”. Poginuli su putnici iz automobila, dok je troje povređenih zbrinuto u šabačkoj bolnici. Te večeri u Beogradu se dogodilo pet saobraćajnih nezgoda, u kojima su povređene ukupno četiri osobe, dok je na Starom kragujevačkom putu poginuo biciklista. Stradao je i motociklista star oko 40 godina na Obrenovačkom putu.

Proteklog utorka, najteža saobraćajna nesreća desila se na Divčibarama, gde je poginuo desetogodišnji dečak iz Subotice, kada ga je automobilom marke „tojota” udario vozač iz Beograda. Istog dana jedna osoba je poginula kada je na auto-putu kod Paraćina, u smeru ka Beogradu, „mercedes” sleteo s puta. U utorak se desila i nesreća u naselju Progorelica, na putu Kraljevo–Raška, gde je vozač „fijata” novopazarskih registarskih oznaka prešao u traku za vozila iz suprotnog smera i naleteo na teretno vozilo. Na licu mesta preminula je putnica iz automobila.

Istog dana poginuo je i vozač automobila u naselju Sovljak, u opštini Ub, kada je vozilom sleteo sa kolovoza i prevrnuo se. U opštini Nova Varoš, u mestu Draglica, na putu između Borove glave i Kokinog Broda, dogodila se nesreća u kojoj je vozač autobusa sleteo s puta u lokalnu rečicu.

Ovako veliki broj nesreća sa stradalim ljudima ponovo je otvorio pitanje bezbednosti saobraćaja, ali i uzroka nesreća. Mnogi su cinično prokomentarisali kako u sprečavanju nesreća nije pomoglo uvođenje pooštrenog novog zakona o bezbednosti saobraćaja. Međutim, nesreće su se i ranije dešavale, a realno je da nijedan zakon ne može da predvidi i u potpunosti iskoreni nesavesno postupanje pojedinih vozača, ali i tehničke kvarove na automobilima.

Iz MUP-a Srbije su za „Politiku” rekli da je, uprkos ovakvim učestalim nesrećama, od uvođenja novog zakona o bezbednosti saobraćaja, 2. aprila ove godine, broj nastradalih na putevima smanjen. Njihovi podaci govore da je od 2. aprila do juna ove godine na srpskim drumovima 27 poginulih manje nego u istom periodu prošle godine. Primera radi, u 2017. godini u ovom periodu nastradalo je 117 osoba, dok je u istom periodu ove godine stradalo 90.

Da bi se broj nastradalih dodatno smanjio, iz MUP-a apeluju na vozače da poštuju saobraćajne propise, ali i da vožnju prilagode uslovima na putu. 

Novi udes na kruševačkom kružnom toku

Kruševac – Na velikom kružnom toku kod starog aerodroma i dalje se dešavaju saobraćajni udesi: za sedam dana na toj raskrsnici su se prevrtali motocikli (u noći 12. juna) i automobili (18. juna). Iako je na „škodu”, pri izlazu iz kružnog toka, naleteo „mercedes”, brzinom znatno većom od dozvoljenih 30 km na sat, nabacio je na banderu, od koje se odbila i prevrnula, teško povređenih nije bilo. Sreću su imali i motociklisti, koji su prošli uz lakše povrede. Zato iz Saveta za saobraćaj grada Kruševca i dalje apeluju na vozače da poštuju pravila vožnje u kružnim tokovima i ograničenja brzine pri ulasku u njih.R. S.

 

Komentari5
be4ee
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Васиљевић Љуба
Значи да сам у праву када сам написао да код нас мора пре него што полаже за возачку, да се проневери психолошко понашање и установљавање да ли је способан да управља возилом и колико је способан тек тада на основу потврде психијатре да му се дозволи полагање. Полагање мора да буде скупо у висини од 2.500 Евра до 3.000 Евра па нека се тада први луд и када направи прекршај или убије одузмиму дозволу доживотно. Или ако је пијан пустите га да се отрезни у полицији и да плати 500 Евра преноћиште и одузимање возачке дозволе на 12 Месеци. После истека мора поново полагање уплата у напред 3.000 Евра и обавезно психолошки тестови. Ако не положи у нишу пошаљеш га у Нови сада, када и тамо не положи пошаљеш га у Шабац или Ужице тако три пута и сваки пут да плати психо тест 500 евра. Па нек се после лудира без туче и вике и претњи од полиције. Једноставно господски и само по џепу се може и те како смирити усијане и луде главе. Овако су мале и благе Казне. А полиција још и премлати и јово на ново.
dipl. agronom
Kontradiktoran zakljucak o dejstvu Novog ZOBS-a...Vozi li se 50 km/h npr. u Beogradu,telefonira li se,vozi li se bezobrazno...ili verujete MUP-u kao instituciji sistema koji hrli napred EU standardima...?!
Nikola Nesic
Ovo samo govori da kaznena politika nije dovoljna, i da ma koliko bila restriktivna donosi rezultate samo u prvom talasu. Prevencija mora da ide u korak sa kaznama. Agencija koja se bavi ovim poslom, voli da ističe svoj sugestivan čin na kaznenu politiku, citirajući neka EU pravila. Međutim pravi iskorak je u onome što treba da čini društvo, lokalne samouprave i svi u Državi koji bi trebalo da brinu o saobraćaju. To su saobraćajnice, obeležene, uslovi za odvijanje saobraćaja, policija koja ne lovi prekršioce, nego deluje svuda; za nepropisno parkiranje isto kao i za prekoračenje brzine. Olako se sav teret saobraćajnih prekršaja i odvijanja istoga prebacio uglavnom na vozače. Mi plaćamo straskupa osiguranja, imamo pune gepeke nepotrebne opreme u kolima, dupli set guma, sedišta za decu, ali ako pomenete trotoar ili rasvetu na putu odmah vam odbruse da nema para. Lako se potroše sredstva na kontrolu brzine, ali nikako za popravku rupa ili znak za 130 km ograničenje.
Radmila
Pisete:"Do nezgode je doslo...", a dva brata,dvadesetogodisnjaci,mladic i devojka,svi poginuli u strasnoj nesreci,a ne nezgodi.Kamo srece da je bila samo nezgoda.
ВлаДо
Статистика нас опет лаже.Све је више погинулих у саобраћајкама а закон о безбедности саобраћаја делује уместо полиције и судства.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja