ponedeljak, 16.07.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:55

Koridorom 10 do kraja godine 54 miliona vozila

Danas počelo asfaltiranje autoputa na deonici Bancarevo-Crvena reka, na istočnom kraku koridora od Niša do Dimitrovgrada.- Mihajlović: Voz za Bar će polaziti iz Zemuna čim se završe radovi na stanici
utorak, 19.06.2018. u 15:56
Фото Танјуг

NIŠ - Na istočnom kraku Koridora 10 od Niša do Dimitrovgrada, na deonici Bancarevo-Crvena reka, danas je počelo asfaltiranje autoputa, a ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović kaže da će taj koridor potpuno biti pušten do kraja godine.

„Svakim danom mogu da kažem da napredujemo u završetku Koridora 10, kako smo i rekli on će do kraja godine biti u potpunosti pušten, od severa do juga, i do istoka. Kada se posmatra Grdelica i Sićevačka klisura, najproblematičniji delovi i jedne i druge su možemo reći i završeni”, rekla je Mihajlović, koja je danas sa direktorom Koridora Zoranom Babićem obišla deonicu na kojoj je počelo asfaltiranje.

Navela je da je 2012. godine Koridorom 10 prošlo 34 miliona automobila, a da se ove godine očekuje 54 miliona automobila što znači 20 miliona automobila više će do kraja godine proći Koridorom 10.

„Razlog je zato što ga završavamo, zato što je tu već kraj radova”, navodi ministarka i ističe da Srbija ima veliku prednost kada je reč o položaju i može da bude najbrža u spajanju istoka i zapada, severa i juga, uz istovremeno nicanje novih fabrika uz koridor.

Pored asfaltiranja 12 kilometara deonice koje je danas počelo, preostaje opremanje tunela na jugu i na istoku, rekla je Mihajlović i navela da je važno da građani budu upoznati sa onim što se radi svaki dan na Koridoru 10, u dve, tri smene.

„Značaj Koridora 10 je toliko veliki da je tužno zašto ga nismo završili ranije, ne mi, nego možda neki pre nas. Koridor 10 nas spaja sa Evropom, sa regionom, značajan je kao tranzitni koridor”, rekla je ministarka.

Analize, kaže, pokazuju da će završetkom Koridora 10 doći sigurno do smanjenja ne samo saobraćajnih nesreća sa povredama, nego i saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodima i to za 10 do 20 odsto.

Govoreći o važnosti Koridora 10, Mihajlović je navela i da će vreme koje se potroši za putovanje, ali i prevoz robe i tereta biti smanjeno za najmanje za 20 ili 25 odsto, a smanjiće se i troškovi svih onih koji prevoze svoju robu ili pružaju neku drugu vrstu usluga korišćenjem Koridora 10.

„Sve je to osnova za privredni rast i razvoj ne samo ovog okruga nego i cele Srbije”, kaže Mihajlović.

Direktor Koridora Srbije Zoran Babić kaže da se istočni krak Koridora 10 između Bancareva i Crvene reke, za koji navodi da je najteži i najzahtevniji deo, radi pod svim vremenskim uslovima, dan i noć.

Najavio je da će tokom noći biti betonirana i druga prelazna ploča na mostu B1 iza tunela Bancarevo, te da je želja i obaveza da ta trasa bude završena u najkraćem vremenskom roku.

„Ovo jeste najzahtevniji deo dugačak 12,4 kilometara sa četiri mosta”, rekao je Babić.

On je naveo da su u svakom trenutku i svakog dana na terenu između 200 i 230 kamiona i drugih mašina potrebnih za rad, kao i oko 100 radnika, te zahvalio izvođaču radova, grčkoj firmi Aktor.

Istakao je da se nastoji da se građanima obezbede sigurni i moderni autoputevi, te da se saobraćaj izmesti iz Sićevačke klisure na moderan autoput.

Babić je zahvalio i ministarki Mihajlović na timskom radu i „vetru u leđa” u poslednjih godinu dana i postignutim rezultatima za koje očekuje da će biti još bolji u budućnosti.

Početku asfaltiranja deonice istočnog kraka Koridora 10 prisustvovao je i direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak, gradonačelnici Niša i Pirota, Darko Bulatović i Vladan Vasić, kao i načelnice nišavskog i Pirotskog okruga, Dragana Sotiroski i Dragana Tončić. (Tanjug)

 

Mihajlović: Voz za Bar će polaziti iz Zemuna čim se završe radovi na stanici

NIŠ - Premeštanjem Železničke stanice u Beogradu na Prokop završavamo projekat započe još 70-tih godina prošlog veka, o čemu su ugovor bivše gradske vlasti potpisale pre 10 godina, rekla je danas potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Ona je podsetila da će od 1. jula svi građani koji idu iz Beograda i u Beograd vozom, polaziti sa nove železničke stanice Centar, poznatije kao Prokop, a voz za Bar će privremeno ići sa stanice Topčider zbog ukrcavanja automobila na voz.

Plan je da voz za Bar polazi iz Zemuna, a da se čeka završetak izgradnje te stanice koja će biti trajno rešenje za polazak barskog voza, kazala je Mihajlovićeva novinarima u Nišu.

Razne priče povodom izmeštanja Železničke stanice u stanicu Centar Prokop su neargumentovane, rekla je Mihajlovićeva, navodeći da to nije odluka od juče i „mi završavamo posao koji je započet sedamdesetih godina prošlog veka”.

Mihajlovićeva je istakla da su oni koji se danas protive premeštanju železničke stanice, u oktobru 2008. godine potpisali ugovor o završetku stanice Prokop, sa ciljem izmeštanja stanice iz centra grada.

„Upravo je pre 10 godina tadašnji gradonačelnik Dragan Đilas potpisao ugovor sa Milutinom Mrkonjićem i Vericom Kalanović o završetku stanice Prokop i izmeštanju glavne železničke stanice iz centra grada, planirajući da se to završi za dve godine”, podsetila je ona.

Dodala je da je taj projekat počeo 70-tih godina prošlog veka kada se odlučilo, kako kaže, potpuno s pravom, da se Železnička stanica u centru Beograda izmesti kako bi glavni grad imao prostor da izađe, pre svega, na reke, a s druge stane da se prevoz tereta i opasnog tereta skloni iz centra grada.

„Stanica Prokop nije van grad, već na pet minuta od centra grada”, kaže Mihajlović.

Kako je navela, već je razgovarala sa zamenikom gradonačelnika Goranom Vesićem da se dodatno pojačaju autobuske i druge linije ka Prokopu, koji je „svakako daleko od toga da je na kraju grada kako slušam poslednjih dana u raznim komentarima”.

Mihajlovićeva je rekla da mesto za novu železničku stanicu nije izabrano napamet i da se tu ukrštaju i spajaju tri kraka beogradskog železničkog čvora.

„Država će završiti ceo deo posla, mi ćemo to finansirati. Postoji druga faza Prokopa posle koje konačno možemo da kažemo da Beograđani imaju savremenu modernu železničku stanicu”, naglasila je Mihajlovićeva.

Poručila da niko neće rušiti zgradu Železničke stanice.

„Priča oko toga da Vlada nešto navrat-nanos radi nije tačna. Zgrada Železničke stanice će ostati, niko je neće srušiti, ona je prelepa i vredna. Da li će biti za muzej ili za neku drugu aktivnost, to ćemo videti”, rekla je novinarima Mihajlović, koja je prisustvovala početku asfaltiranja deonice istočnog kraka Koridora 10.  (Tanjug)


Komentari0
38054
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja