petak, 21.09.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 00:06
ŽELEZNIČKA STANICA „TOPČIDER”

Čekajući voz uz teleću čorbicu (FOTO)

Priča se da ovde tihuju slikari, planinari, sveštenici, umetnici, železničari
Autor: Aleksandra Kurtešsreda, 20.06.2018. u 09:48
Уздаси незадовољства – колосеци у недођији, неосветљено, вози само „тројка” (Фото Драгослав Жарковић)

Dosad je bilo: „Kad sednem u voz, ja pustim brigu na veselje, ali ovog puta je drugačije. Steglo mi se u grlu zbog ove nedođije u kojoj čekam voz za crnogorsko primorje – ogorčeno priznaje Jelisaveta Vasić, koja je sinoć nestrpljivo iščekivala da joj se pridruži prijateljica penzionerka na Železničkoj stanici „Topčider”.

– Zajedno putujemo, ali Zagorke još nema, jer ovde vozi samo tramvaj „trojka”. Naravno, neće zalud pored besplatne markice da troši pare na taksi – priča Jelisaveta i pogleduje na sat.

Voz za Bar iz Topčidera kreće u 21.21 časova, ali vole putnici da dođu ranije. Oni koji u voz tovare i automobil obreli su se devedesetak minuta ranije jer tako nalažu pravila.

– Ukrcavanje je išlo glatko, vešti su momci na železnici, ali mi nije bilo milo što sam iz Zemuna potegao u Rakovicu – gunđao je Milivoje Jokanović.

Njegova supruga i troje dece ogladneli su. Kod Mire u kafani „Topčider” krčkala se teleća čorba, imala je i sarmice od zelja i taze peciva.

– I sitom bi čoveku ovde stomak progovorio čitajući iz prikrajka jelovnik – dobacio je umetnik Rajko.

Tako nam se predstavio, a kaže da bi on na ovu stanicu dolazio samo zbog bašte u kafanici. Tek je sad na nju oko bacio, dok čeka prijatelje da vozom stignu iz Bara. Čuo je da ovde tihuju slikari, planinari, sveštenici iz crkve na Topčideru, ali sad su taj mir poremetili nervozni putnici.

– Dobro mesto za odmor, ali loše za one koji putuju ili putnike čekaju. Jedva sam limuzinu parkirao, a ni trotoara valjanog nema – komentariše boem Rajko, koga ipak ovi problemi mnogo ne dotiču.

O lošim prilikama na stanici bili su spremni da govore listom svi koji su čekali da se ukrcaju na voz.   – Na mapi grada sam tražila železničku stanicu, a kad sam prateći navigaciju stigla na odredište nigde nisam videla takvo obeležje. Stare zgrade i kafana napravile branik do koloseka. Mračan prolaz i okolo šuma. Ovde više ne mogu sama da dođem, a često vozom putujem u Valjevo – priča nam Isidora Bastać, studentkinja.

Novobeograđanin Zoran Živković seo je na jednu od samo nekoliko drvenih klupa i odmahivao glavom.

– Prilazi su loši. Da padne kiša, mi nemamo gde da se sklonimo. Ni u medijima nije bilo dovoljno pojašnjenja o izmeštanju ove stanice, a teško je i preneti pravu sliku, mora čovek lično da se uveri u ovaj nemar u organizaciji – veli Živković.

Pokraj njega je umorna od puta bila porodica iz Novog Sada. Natovareni koferima došli su, kažu, prvo na Glavnu železničku stanicu u Savskoj ulici. Tu su saznali da moraju na Topčider.

– Jedva smo se snašli, dok nismo uhvatili šinobus – kaže Igor Buraji, a deca ga, smejući se, ispravljaju: „Tata, vozili smo se tramvajem”, pa dodaju da je njihova mama tvrdila da su zalutali na neko šumsko izletište.

Ogorčene stanjem na novoizmeštenoj stanici bile su i  sestre Mirjana Šukić i Zorica Laban.

– Platile smo taksi od Vidikovca do ovde 500 dinara, jer nismo znale gde se tačno nalazi odredište. Često putujemo vozom i mislimo da je ovo loše rešenje – kaže Mirjana.

Zorica je pogled uprla u vremešnu Dvorsku čekaonicu. – Znam da je odavde putovao Tito, ali ovo zdanje nije sada namenjeno putnicima već službenicima železnice i to me je rastužilo – kaže ova Beograđanka.

Mnogi  sugrađani su baš u ovoj zgradi u kojoj sede otpravnik i šef stanice i u kojoj se nalazi Brozov salon hteli da potraže informacije, kupe karte i odu u toalet, ali su upućeni na neuglednu malu kućicu u blizini, u komšiluku kafane. Uz uzdahe nezadovoljstva jedni su čekali da krenu na put, a drugi su cuplaki čekajući voz Bar-Beograd.

Po redu vožnje trebalo je da stigne u 19.50 a u stanicu je „dolijao” sa 55 minuta zakašnjenja. Nije bio krcat putnicima.

– Gužve su rezervisane za vikend –kažu železničari. Za njih su turisti jedino imali reči hvale. Bili su spremni da im natenane objasne kako da izađu sa stanice i upute se ka centru grada. Taksisti su zadovoljno mogli da trljaju dlanove, a putnici su siktali.

– Napišite da više neću putovati vozom dok se ne nađe bolje rešenje. Sad me je zvala ćera, kaže da ovde nema gde da se parkira, a čeka me jače od sat vremena. Sramota – plačući je poručila Dobrola Vukosavljević. Pun kritika bio je i Dimitrije Panić, koji je hodajući pomoću štapa jedva prešao šine, pitajući se kako će sada u Mirijevo.

– Želimo da nam se vrati naš simbol grada, Glavna železnička stanica. Imamo osećaj da nismo stigli u prestonicu – kažu Jelena Glavoljić i Dragan Đorđević, žureći da u jedinom dućanu u ovom kraju kupe vodu i slatkiše, pa da se zapute na Dorćol gde ne vozi „trojka”.

Ovde u srcu prirode, gde je i Tito jednom pobegao iz voza u kafanu, mnogi se nisu snalazili. Možda im je nedostajala i uobičajena gradska vreva. Samo zvuk noćnih ptica i huk voza.

Komentari4
5a389
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Radašin Filadelfija
E Srpska železnico šta si dočekala! Da te iz rodjene kuće izbace!
Milica M
Pomalo setna priča, neuobičajena za sadašnjost. A ipak se radi o nečemu što je sadašnje vreme. Ne znam kako ostali, ali ja sam pretrpela, svojevrstan, šok zbog ovog premeštanja železničke stanice, iako ne putujem često. Nezamislivo je da stanica Topčider, u sred sezone putovanja na godišnje odmore, postane glavna polazna i dolazna železnička stanica. Pored navedenih problema povezanosti sa ostalim delovima grada malobrojnim autobuskim (tramvajskim) linijama i parkiranja, sve ostavlja utisak neke palanačke železničke stanice, koja je od evropske metropole, što Beograd pretenduje da bude (neki kažu da već jeste) decenijama godina daleko. Možda je za boema Rajka to romantika, ali za putnike natovarene prtljagom, sa malom decom, muka neviđena...
zoran
Mi , iz Rakovice, decenijama zivimo u ovom zapustenom delu grada ! Niko nas nije slusao, ni gledao, niti tu stanuju gradski funkcioneri ! Sada je prilika da svi sve to vide, i shvate da osim centra, i ostali imaju pravo na bolje uslove zivota, bolji prevoz...., jer svi placamo porez ! Mi smo ucutali, ali evo, putnici ce pokrenuti bar nesto, neophodno bolju vezu sa gradom , bolju opremljenost okoline ! Tu je zaista sve zardjalo !
Јанко
Битно је да Црногорци више не морају да се гужвају на станици са другима. А и згодно им је одмах ту, на Дедињу такорећи.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu