ponedeljak, 16.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:04

Bolonjski sistem obrazovanja u Srbiji uveden samo formalno

„Pravo na školovanje ne mora da znači da svako treba da studira. Time se gubi i obesmišljava univerzitet. Naš Univerzitet ima kapacitet od 100.000 studenata, a oko 15 odsto studenata se raspe u prvoj godini studija”, rekla je Ivanka Popović.
nedelja, 24.06.2018. u 20:43
Фото Р. Крстинић

Novoizabrana rektorka Beogradskog univerziteta (BU) Ivanka Popović izjavila je danas da je prošlo 20 godina otkako je bolonjski sistem uveden u Srbiji administrativno i formalno, bez suštinske promene nastavnih predmeta da bi se gradivo bolje savladavalo.

U emisiji Sedmica Radio Beograda Popovićeva je kazala da je bolonjski model studiranja u Srbiji sproveden u „spartanskim uslovima” bez finansijskih mogućnosti.

„Srbija mora da se drži bolonjskog modela studiranja, a Beogradski univerzitet mora da deluje u okviru evropskog procesa obrazovanja da bi mogli svojim svršenim studentima da obezbedimo mogućnost cirkulacije po tržištima rada Evrope”, rekla je Popovićeva.

Ona je objasnila da je Bolonjska deklaracija dala samo smernice za reformu obrazovanja, ali nije administrativno stegla ili ograničila nacionalne univerzitete.

„Ono o čemu bih ja volela da Senat (Univerziteta) razgovara jeste da otvoreno sagledamo šta smo uradili u procesu primene bolonjskog sistema, kakva je prolaznost studenata na ispitima. To ne znači snižavanje kriterijuma, ni gledanja kroz prste, već da je neophodno olakšati ispitnu materiju”, objasnila je nova rektorka Beogradskog univerziteta.

Upozorila je da je problem Univerziteta to što je on postao „tampon zona” gde mladi ljudi gube godine bez namere da završe fakultet.

„Pravo na školovanje ne mora da znači da svako treba da studira. Time se gubi i obesmišljava univerzitet. Naš Univerzitet ima kapacitet od 100.000 studenata, a oko 15 odsto studenata se raspe u prvoj godini studija”, rekla je Ivanka Popović.

Ona je objasnila da bi javne službe mogle da uvedu polaganje određene vrste državnog ispita za sve kandidate prilikom zapošljavanja, pa bi tako moglo da se iskristališe da li postoji razlika između privatnih i državnih fakulteta. (Beta)


Komentari9
91d00
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Стефан Стојановић
Болоња изгледа овако: студент одабере неки предмет, током наставе преда одређени број семинарских радова, домаћих и сл. На крају може или не мора да има испит. Постоји један испитни рок. Све носи одређени број поена и полаже се само једанпут. На крају се све сабере, и студент добије оцену. Ако студент није задовољио, он тај предмет једноставно није положио. Може евентуално следеће године поново да иде на тај предмет. Ако је тај предмет обавезан за ту област коју студент студира, студент је у узбиљном проблему. Код нас можеш да полажеш испит двеста пута.
Profesor Profesor
Tzv. Bolonjska deklaracija je tekst na dve strane A4 papira. Nema tu ničega što može mnogo da se kritikuje ili uzdiže do neba. To je manje ili više u redu. Sve ostalo je naše tumačenje onoga što piše na te dve stranice. Ta Bolonjska deklaracija donela je sa sobom i neke pozitivne efekte, ali i izrazito negativne. Ono što je po meni najnegativnije jeste dodovoravanje profesora studentima i snižavanje kriterijuma. Izbornost predmeta, umesto da bude pozitivna stvar, u našim uslovima postala je negativna. I mnogo toga još... Iznenađen sam da budući rektor ima hrabrosti da otvori ovo pitanje, jer sigurno će na kraju ispasti da ono u šta se cela Evropa, pa i mi, kunemo, nije baš da je besprekorno...
zare
Bilo je odlicno nase skolstvo ! Kako se nasi strucnjaci lako snadju u inostranstvu?Dostupno,besplatno, sa ozbiljnim predmetima i ispitima, davalo je to ranije skolstvo prilicno znanje ! Nedostajalo je vise prakse ! Zato je BGD Univerzitet medju prvih 300 od 50000 univerziteta, koliko ih ima u svetu! Nemojte obezvredjivati sve nase i negovati taj kompleks da je sve tudje bolje ! Bolonja daje organizaciju, ujednacavanje, ali nije bolje ! Zadnje dve decenije su nas mnogo unazadile, ali smo mi cvrsti i popravimo u hohu slabosti kojih ima !
Nenad S
Ako svi idu na fakultet, tim se obesmisli fakultet? Pa to je nesto naj nakaradnije sto sam cuo u zivotu svom...eto sta je Bolonja napravila od ljudi.
Саша Микић
Ниједна земља, ма колико богата била, неће школовати оне који нису довољно способни или надарени. Тамо негде 80-тих разговарао сам са двојицом Грка браћом који су обојица студирали медицину у Београду. На питање да ли ће после имати проблема да се запосле у Грчкој рекли су ми да неће, јер им мама има поликлинику. Када сам их питао зашто онда нису студирали Грчкој, јер очито им није био проблем у новцу рекли су им да нису могли, јер нису имали довољан број поена за упис. Проверите и ви како и који су услови за упис на неком од универзитета на Западу па ћете видети, а тек на приватним факултетима су услови за пријем још ригорознији. И на крају факултет је успешнији када што већи број уписаних на крају и дипломира и то у року, а не као код нас да се студирање развуче и да од уписаних студената дипломира тек десетак процената.
Preporučujem 16
natalija
Bolanja je u Srbiju uvedena iz pre svega 2 razloga: 1) da uzimaju pare od EU za reforme fakultetskih programa i tsl (projekti....), 2) Bolonja je "smokvin list" koji treba da sakrije da je školski sistem otišao u totalni aut, osnovna-srednja škola su otišle u aut (ratovi i ratovi u rukavicama su uništili svaki civilizovan sistem vrednosti). Da je ostao stari način studiranja prolaznost na ispitima bi bila 1 do 2% Ovako po Bolonji studenti preko testova "polože" male porcije (više prepišu, nabubaju - dobiju ocenu i za nedelju dana nemaju pojima o tom predmetu).. usmeni kod većine nastavnika ne postoji. Popovićeva neće da vidi (zato i jeste rektor) da je već 2 decenije "masovno poklanjanje ocena" da bi se pravio privid kao je sve OK! Dovoljno je pogledati našta liče bolnice sa mlađim kadrovima) "operacija uspela pacijent umro"! A došli smo i dotle da imamo doktore medicine čija empatija teži nuli....

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja