Poslednja izmena 09:08
PREMIJERE

Muzika grupe ABBA ponovo na velikom platnu

Nastavak mjuzikla „Mama mija” prikazaće događaje koji prethode onim viđenim u hit filmu iz 2008. godine
Autor: Ivan Aranđelovićsreda, 27.06.2018. u 13:00
Распевани глумачки ансамбл филма „Мама мија: идемо поново” (Фото „Јуниверyал пикчерс”)

Meril Strip ponovo će pevati čuvene hitove švedske grupe ABBA. Kako to zvuči deset godina posle hit filma „Mama mija”, saznaćemo od 19. jula, od kada ćemo u domaćim bioskopima popularnu glumicu gledati i slušati u nastavku – „Mama mija: idemo ponovo”.

Još od kraja prošlog leta, kada je film sniman na ostrvu Vis u Jadranskom moru, mnogi su se pitali šta su producenti smislili za nastavak gledanog mjuzikla. Kada se pojavio tizer filma, bez Meril Strip, a sa glumicom i pevačicom Šer u ulozi njene majke, mnogi su se pitali ima li lika Meril Strip u filmu uopšte. Misterija je rešena nedavno, kada su se pojavile fotografije iz filma koji se očekuje s nestrpljenjem.

Deset godina posle filma „Mama mija”, koji je realizovan za 50 miliona dolara, a zaradio je 12 puta više – 600 miliona dolara širom sveta, gledaoci će se slikom vratiti na imaginarno grčko ostrvo Kalokeri (grčki naziv za leto), uz muziku zasnovanu na pesmama popularne grupe ABBA. Ulogu Done i ovoga puta tumači Meril Strip, dobitnica tri Oskara, za epizodnu rolu u drami „Kramer protiv Kramera” i glavne uloge u filmovima „Sofijin izbor” i „Čelična ledi”. Njene najbolje prijateljice, Rozi i Tanju, igraju Džuli Volters i Kristina Baranski.

Amanda Sajfred i Dominik Kuper i u nastavku tumače likove ćerke Sofi i zeta Skaj, dok se Pirs Brosnan, Stelan Skarsgard i Kolin Firt, nagrađen Oskarom za glavnu ulogu u filmu „Kraljev govor”, vraćaju ulogama potencijalnih Sofinih očeva, Sema, Bila i Herija. Glumačku ekipu iz prvog dela upotpunjuje Lili Džejms („Pepeljuga”, „Vozač”) u ulozi mlade Done. Pored skrivanog, a ipak prerano otkrivenog iznenađenja da se u filmu pojavljuje Šer, ženski deo publike obradovaće vest da u filmu igra i Endi Garsija.

U prvom filmu upoznali smo mladu Sofi, pred venčanje, dok saznaje ko joj je otac, pošto je majka Dona u isto vreme imala trojicu udvarača. U nastavku filma, Donine prijateljice Rozi i Tanja dolaze na ostrvo da posete Sofi, koja je u drugom stanju, i pričaju joj kakva je Dona bila kada je bila trudna s njom. Dakle, videćemo priču pre one prikazane u prvom filmu. „Mama mija: idemo ponovo” vraća nas kroz vreme kako bismo videli na koji način su se gradili odnosi među likovima.

Radnja drugog filma, izmeštena u sedamdesete godine prošlog veka, prati i mladu Donu, koja tek upoznaje Sema, Bila i Herija i ulazi u vezu sa svakim od njih. Sudeći po tome, postoji verovatna mogućnost da će u nastavku konačno biti odgovoreno na pitanje koje je mučilo publiku pre deset godina –Ko je Sofin otac? Međutim, ono što s pravom brine obožavaoce filma jeste: Da li je osmišljavanje takve radnje pametna odluka i da li je potrebno da priča o Doninom ljubavnom životu i izborima koje je pravila dobije epilog? Ako ništa, poruka prvog filma „Mama mija” bila je da porodicu biramo sami i da nije neophodno da otkrijemo baš sve o njoj. Naprotiv.

„Mama mija: idemo ponovo” snimljen je prema scenariju i u režiji Ola Parkera, scenariste filma „Best Egzotik Marigold Hotel”. Film su producirali Geri Gocman i Džudi Krajmer, koji je jedan od tvoraca istoimenog pozorišnog mjuzikla izvođenog i u Beogradu. Inače, muška polovina grupe ABBA, Beni Anderson i Bjorn Ulvaes, ponovo je bila zadužena za izbor muzike i pesama, a prihvatili su se i isplativog posla izvršnih producenata.

Prvi film, rađen po uzoru na veoma uspešan brodvejski mjuzikl, omogućio nam je da se setimo svih onih disko-pop pesama koje, uz dozu nostalgije i pritajenog zadovoljstva, pevušimo kad ih čujemo na radiju. Muzičari i producenti su za prvi film pažljivo odabrali skoro sve najveće hitove švedske muzičke senzacije, pa se sada postavlja pitanje koje kompozicije su preostale za nastavak. Iako je ABBA bila vrlo plodonosan sastav, ostao je zaista mali izbor pesama koje bi mogle da budu obrađene i iskorišćene u drugom delu: „Rock Me”, „Sitting in the Palmtree”, „Fernando” i „Bang-A-Boomerang”. Iz ovog razloga, potvrđeno je da ćemo ponovo čuti neke od pesama iz prvog dela, ali u malo drugačijem maniru – izmenjenim aranžmanima.