petak, 21.09.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 00:06

Vlasnik SAB-a svaljuje krivicu na grčke partnere

Tvrdi da će prodati imovinu i da će svima biti vraćeno od 70 do 100 odsto iznosa koji su uplatili. – Inspekcija još utvrđuje koliki je iznos štete i da li će polisa od 300.000 evra moći sve da pokrije
Autor: Jelica Antelj / Ivana Albunovićutorak, 26.06.2018. u 22:00
(Фото лична архива)

Vlasnik turističke agencije „SAB travel” čiji su putnici ostali bez plaćenih aranžmana u Grčkoj, Stevan Buđić, tvrdi da su problemi ove firme počeli kada su vlasnici zakupljenih kuća u Grčkoj počeli da odbijaju turiste. On je rekao i da agencija postoji 26 godina i da ne postoji nikakva želja da se napravi profit na teret korisnika usluga.

Ovim prilično tankim objašnjenjem on pravda činjenicu da je agencija preko noći otkazala 2.249 aranžmana zbog čega će najmanje pet hiljada ljudi ove godine ostati bez letovanja. Osim jeftinijih aranžmana u Grčkoj ova agencija prodavala je i skupa putovanja širom sveta.

Postavlja se takođe i pitanje zašto je Buđić, koji se poziva na dugogodišnju tradiciju, prećutao podatak, koji se može proveriti na sajtu APR-a i Narodne banke Srbije, koji pokazuje da firma koja je otkazala angažmane „SAB travel” zvanično postoji samo četiri godine. Druga, registrovana na istoj adresi – „SAB internešenel” posluje 26 godina ali je u blokadi već godinu i po dana za iznos od 50 miliona dinara.

Vlasnik agencije krivicu svaljuje na inostrane partnere. Gostujući na TV Prva, on je objasnio da su vlasnici četiri kuće, koje je ova agencija zakupila i platila u potpunosti, zaključali vrata svojih kuća za srpske turiste koji su trebali da u njih uđu i započnu letovanje.

– Prva smena 20. maja je bez ikakvih problema letovala, a onda drugu smenu Grci nisu hteli da prime – rekao je Buđić, dodajući da agencija postoji 26 godina i da ne postoji nikakva želja da se napravi profit na teret korisnika usluga. Objasnio je da su aranžmani prodavani tokom jeseni, zime i proleća i da je uplaćivano gazdama kuća u Grčkoj. Od druge smene, kojoj je obezbeđen alternativni smeštaj, nastaje haos, tvrdi on.

– Počinje da se priča da SAB nije platio, da loše radi i prodaja aranžmana kreće da opada. Istovremeno iz Grčke, od vlasnika kuća, kreću zahtevi da isplaćujemo bržom dinamikom nego što je to bilo dogovoreno. Ja ne mogu njima sada da isplatim sve do 15. avgusta – rekao je Buđić. Prema njegovim rečima, do sada je vlasnicima vila u Grčkoj isplatio pola miliona evra i da je za 1.200 turista plaćeno letovanje do 20. jula. Potvrdio je da je 2.249 plaćenih aranžmana otkazano.

Buđić, koji ne spori svoju odgovornost, istakao je da nijedna agencija koja prodaje aranžmane za Grčku nije obezbeđena i da je 11. juna održan sastanak u „Juti” na kojem je ukazano na probleme izbacivanja gostiju iz kuća koje su plaćene.

On je ukazao da je platio i skupe advokate u Solunu zbog ponašanja vlasnika kuća u Grčkoj. Najavio je da će uz pomoć garancije putovanja biti izdvojena sredstva da bi mogli da se naplate oštećeni turisti do iznosa garancije, čija je visina 300.000 evra.

Vlasnik turističke agencije „SAB travel” rekao je da je spreman da obezbedi dodatni novac za to prodajom nekih sredstava agencije i ukazuje da će biti nadoknađeno svima između 70 i 100 odsto aranžmana.

Oštećene putnike sada najviše interesuje da li će im i kada biti vraćen novac koji su uplatili. Po zakonu, „SAB travel” bi u roku od osam dana morao da odgovori svim putnicima koji im se obrate, u suprotnom sledeća adresa je turistička inspekcija.

Ukoliko agencija ne vrati novac putnicima u roku od 15 dana biće aktivirana garancija putovanja u iznosu od 300.000 evra.

– Inspekcija još proverava obimnu dokumentaciju. Danas ćemo verovatno utvrditi koliki je iznos štete i još neke činjenice. Na osnovu našeg zapisnika i primedbi putnika aktivira se polisa osiguranja. Utvrđeno je da vlasnik agencije nema novca iako firma nije u blokadi. On je obećao da će prodajom imovine obezbediti dodatni novac kako bi putnicima bila nadoknađena sva šteta – rekli su nam u turističkoj inspekciji.

Putnici čekaju prevoz sa Krfa

Redakcija „Politike” stupila je u kontakt sa putnicima koji su 16. juna otputovali preko ove agencije na Krf. Kako kažu trenutno očekuju informacije na koji način će se vratiti u Srbiju s obzirom na to da nemaju kontakt sa predstavnicima agencije.

– Stigli smo na Krf 16. juna, ali vlasnik objekta u koji je trebalo da bude smešteno nas tridesetak putnika, među kojima je bilo i dece, nije želeo da nas primi. Kako je objasnio smeštaj nije plaćen. Odmah smo se organizovali i pozvali predstavnike ambasade u Atini. Kako smo obavešteni preko jedne druge agencije smeštaj je odmah plaćen i vlasnici apartmana su nas primili. Čekali smo šest sati da se situacija razreši – priča jedan putnik za „Politiku” i dodaje da se od tog trenutka predstavnici agencije „SAB travel” nisu pojavljivali.

Prema njegovim rečima ovaj aranžman, koji su putnici platili još u decembru, koštao je 96 evra po osobi, a obuhvatao je cenu smeštaja i prevoza.

Šteta oko 600.000 evra

Ovo je najveća šteta koja se dogodila u domaćem turizmu u poslednjih 30–40 godina i dugo će nam trebati da se oporavimo. Zbog pojedinaca trpiće cela branša i agencije koje pošteno rade svoj posao, kaže za „Politiku” Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija „Juta” čija je članica i „SAB travel”.

On je nagovestio da je dogovor sa osiguravajućim kućama postignut (iako u ovom slučaju ima možda i elemenata krivičnog dela zbog čega bi osiguranje moglo da bude dovedeno u pitanje) i da će imati na raspolaganju 300.000 evra, koliko iznosi polisa osiguranja. Iako se još ne zna tačan iznos štete Seničić kaže da se pretpostavlja da ona iznosi između 500.000 i 600.000 evra, što znači da bi svaki putnik mogao da dobije samo polovinu iznosa nastale štete.

– Vlasnik se oglasio i obećao da će obezbediti novac i čekamo do 7. jula kada rok ističe, a već od ponedeljka 9. jula počećemo da prihvatamo zahteve i u što kraćem roku isplaćujemo štetu – objašnjava naš sagovornik iz „Jute”.

Na pitanje da li je reč samo o aranžmanima u Grčkoj on kaže da ima i putovanja ka drugim destinacijama, a da je „SAB travel” izgleda prodavao tuđe aranžmane za Egipat i Tursku.

– Na sreću nema ih mnogo, ali te agencije će morati da obezbede letovanja za oštećene putnike o svom trošku – kaže on.

NOPS: mere inspekcije nisu dovoljne

Nacionalna organizacija potrošača Srbije poziva turističku inspekciju da, osim toga što „pokreće postupke za oduzimanje licence”, kad je šteta već nastala, hitno počne da radi u interesu građana i zaustavi niz afera koje poslednjih godina pogađaju sektor turističkih usluga.

– U ime svih oštećenih i sa pravom ogorčenih putnika, zahtevamo od turističke inspekcije da, ukoliko nije, počne da podnosi krivične prijave protiv odgovornih lica u turističkim agencijama – kažu u NOPS-u.

Oni podsećaju da je pravni tim NOPS-a, u slučaju agencije „El Greko“ iz Novog Sada, utvrdio i dokazao da pojedine agencije i nakon „oduzimanja licence“ nastavljaju da posluju i varaju putnike, samo pod drugim imenom. Zbog toga je, dodaju, očigledno da sve mere koje turistička inspekcija preduzima nisu dovoljne, a ni efikasne, da spreče kriminalnu delatnost u ovom sektoru.

– Zbog svega navedenog, poverenje u agencije koje savesno posluju je ozbiljno narušeno, pa će na kraju i one, pored građana koji ovih dana masovno ostaju bez aranžmana, avionskih karata i novca, platiti ceh „turističkoj mafiji” sa kojom država očigledno nije u stanju da se obračuna – poručuju iz NOPS-a.


Komentari5
47780
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Jelena
Kada ovako neodgovorna agencija SVE pare vrati korisnicima ,treba je odmah zatvoriti -zabraniti dalje poslovanje i dodatno kazniti za stetu,neodgovornost prema posovanju....
ivan
Tuziti treba i valjda ce onda nedto isplivati.
zoran
ima se prosto resenje,samo ako drzava to hoce.odredi se polisa u kesu na 1.000.000 evra i moze da se koristi samo polovina za placanje aranzmana i nikakvih vise problema nikada nece biti sa agencijama.ali ocito kod nas svaka šuša ima turisticku agenciju.
Bobi
Tolerisali grci, što se tiče plaćanja,čekali,čekali, najtužnije što ljudi prolaze kroz to.evo pitajte vlasnike apartmana, pa i njima je u interesu da unapred rasprodaju sobe a ne da vraćaju ljude.šteta što za ovakve mahinacije ne sledi zatvor zbog prevare...
Alex Mahone
Pa,neće,valjda,da prizna da je prevarant...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja