utorak, 13.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:49

Plan za metro – za dve godine

Izrada ovog dokumenta trebalo bi da traje 27 meseci i to po fazama
Autor: Branka Vasiljević, Dejan Aleksićutorak, 26.06.2018. u 22:00
(Фото Танјуг)

Čije trasiranje metroa je više u interesu Beograđana, ono iz vremena vlasti Dragana Đilasa ili aktuelno, bila je jedna od glavnih tema oko kojih su se lomila koplja na trećoj sednici Skupštine grada, ali prvom zasedanju novog saziva na kome su se pretresale teme važne za život građana. Čarke na decenijama inspirativnu temu prestoničkog metroa pokrenula je objedinjena rasprava o 16 planova detaljne i generalne regulacije i o 27 predloga za izradu novih planova, među kojima je bio i planski dokument za šinske sisteme koji se tiče prve faze prve linije metroa.

Raspravu je pokrenuo Đilas koji je ukazao da je prva linija metroa mogla da počne da se gradi još 2016. i da 2020. bude završena, da se nije odustalo od projekata urađenih u doba njegove vlasti.

– Prva linija trebalo je da bude od Zemuna do Ustaničke. Rađena su geološka istraživanja, brojanja putnika, konsultovani stručnjaci… Taj tim nisam vodio ja kao gradonačelnik, što je posle uvedeno kao praksa, nego svetski priznat stručnjak prof. dr Vukan Vučić, najveći živi autoritet iz ove oblasti – istakao je Đilas zamerivši da je sadašnja prva linija prilagođena potrebama „Beograda na vodi”, a ne Beograđanima.

– O tome svedoči i ugovor o tom projektu. Tamo stoji da metro kroz „Beograd na vodi” treba da prođe do kraja 2019, a još nije ni počela gradnja koja traje najmanje četiri godine. Postoji šansa da stari investitor pokrene mehanizme za penale zbog neispunjenog zadatka. Ako mi tek sada izglasavamo izradu plana, za koji stoji da treba da bude gotov za 27 meseci, znači da ćemo ga usvojiti najranije oktobra 2020. A da nije odbačeno ono što smo mi uradili, gradonačelniče, Vi biste bili u prilici da 2020. svečano otvorite prvu liniju metroa – obratio se Đilas prvom čoveku prestonice Zoranu Radojičiću.

Kontraargumenti su stigli od Radojičićevog zamenika Gorana Vesića. 

– Metro se ne može raditi prema planovima iz sedamdesetih. Greška u vašem određivanju trase je što niste uključili Sekretarijat za saobraćaj i Direkciju na javni prevoz i što ste smatrali da Beograd ima samo jedan centar. A on se u međuvremenu razvio – zamerio je Vesić dodajući da je problem bio što je prethodni plan predviđao mali razmak među stanicama, ali i što se „BG voz” posmatrao kao konkurencija metrou, a ne kao dopuna.

Šta je još usvojeno:
Da se pasaž između Jugoslovenske kinoteke i Filharmonije nazove po Karlu MaldenuDa i naredne godine grad subvencioniše boravak dece u privatnim vrtićima – da kao i do sada, plaća 80 odsto ekonomske cene, kao i za državne vrtiće.

– Tačno je da će izrada plana za metro trajati 27 meseci, ali on će se raditi po fazama, neće se čekati da sve bude gotovo pa da se tek onda preduzimaju naredni koraci – naglasio je Vesić.

Dok je u priči o metrou vladala kakofonija u skupštinskoj sali, plan za zdanje Filharmonije u Bloku 13 promenio je kurs rasprave – okupio je odbornike u jedan orkestar. Najnadahnutiji bio je odbornik Ivan Tasovac.

– Ovo je jedan od najradosnijih dana za kulturu Beograda jer ga svrstava u kulturne destinacije Evrope. Stvoreni su preduslovi za naredne korake, da možemo da planiramo da krajem 2019. ili početkom 2020. počnemo sa izgradnjom tog kapitalnog objekta – naglasio je Tasovac.

Novi šumovi u komunikaciji, posle kratkog zatišja, ipak nisu izostali. Njih je izazvala rasprava o reprogramu dugova investitorima koji su izgubili sudske sporove sa Direkcijom za građevinsko zemljište. Oni su, kako je istakao Vesić, stvoreni od 2003. do 2014. godine i iznose oko 14,4 milijardi dinara sa kamatom. Dok je za vlast donošenje odluke o opraštanju kamate i 50 odsto dugova investitorima koji plate preostalih 50 odsto glavnice rešenje višegodišnjeg problema i dobit za grad, za opoziciju je ovakav oproštaj dugova izlazak u susret nesavesnim investitorima.

Uz brojne međusobne optužbe o tome kako su se planirale investicije u Beogradu i kako su se naplaćivala dugovanja u vreme demokrata i poslednjih godina, ipak su usvojene odluke koje uređuju ovu oblast.

Deponija nije ušla u proceduru

„Savez za Srbiju” predložio je na početku sednice da se u dnevni red uvrsti predlog odluke o raskidanju Ugovora o javno-privatnom partnerstvu grada za uređenje deponije u Vinči. Kako kažu, višestruko je štetan za građane. 

– Ugovor je potpisan, iako je zamerku na njega imalo gradsko pravobranilaštvo. Time je prihvaćeno da se u naredne tri decenije, svake godine iz gradskog budžeta izdvaja 38 miliona evra – rekao je Nikola Jovanović iz „Saveza”, napomenuvši da ova investicija objektivno vredi 179 miliona evra, što je utvrđeno 2011. godine.

Na to je reagovao zamenik gradonačelnika Goran Vesić i napomenuo da je priča o deponiji počela 2006. godine, a da je isti način rešavanja problema deponije ponudio i bivši gradonačelnik Dragan Đilas.

– Prošla vlast je htela da uzme kredite i sve prevali na leđa građana. Bilo je predviđeno da domaćinstvo godišnje plaća 127 evra, kako bi se isplatili ti krediti. Izbor javno-privatnog partnera trajao je dve godine, a odbornici u gradskoj skupštini po pitanju deponije izjašnjavali su se dva puta. U taj proces bilo je uključeno i pravobranilaštvo – rekao je Vesić. Cena koju će domaćinstva plaćati posle reorganizacije rada deponije biće mnogo manja od 127 evra, a odrediće je Skupština, istakao je Vesić.

Ovaj predlog da se o „Vinči” raspravlja na sednici posle glasanja odbornika nije prihvaćen. 

 


Komentari3
abffd
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

petrovic
Jaooo, ostacemo verovatno poslednji evropski grad bez i jednog metra metroa, to i nije za nas, za nas su kocije, tramvaji, besni dzipovi....to je nas mentalitet, ko ce u rupu bez sunca...
Nebojsa
Bravo za metro
katica
Čuj metro, gde? U gradu u kome ne postoje kišni kolektori, gde je svaki jači pljusak izazivač „bibliskog potopa“. A kad je potop tranvaji, trolebusi… ne rade….E tako će biti i sa tim „metroom“…pošto nema kišnih kolekora gde će voda da JURNE nego u metro stanice biće to gore od bibliskog potopa….

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja