sreda, 19.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:31

Promenjene uplatnice za „Infostan”

Ubuduće će Beograđani komunalije plaćati za tekući mesec, a ne kao poslednjih sedam godina, kada je svaka uplata pokrivala zaostala a neutužena dugovanja
Autor: I. Albunović, J. Anteljnedelja, 01.07.2018. u 22:00
(Фото Д. Јевремовић)

„Infostan” je odlučio da vrati stari sistem knjiženja i izgled računa za objedinjenu naplatu. Iako je ovo preduzeće korisnike još pre mesec dana na svom sajtu informisalo o promenama, mnogi Beograđani verovatno nisu razumeli šta se menja u namirivanju obaveza za komunalije. Kako u ovom preduzeću kažu za „Potrošač”, JKP „Infostan tehnologije” je posle sedam godina vratilo stari način fakturisanja tako što će se ove obaveze od maja plaćati za mesec koji je naznačen na računu, a neće biti kao do sada proknjižen na plaćanje najstarijeg neplaćenog a neutuženog računa. Time će biti postignuta jasna povezanost dostavljenih računa i naloga za uplatu, jer će na računu biti naveden poziv na broj za konkretan mesec i godinu.

– Na ovaj način JKP „Infostan tehnologije” će izaći u susret zahtevima korisnika da se uplate koje izvrše knjiže na mesec i godinu za koji je račun izdat. Informaciju o novom načinu knjiženja uplata korisnici su dobili na poleđini majskog računa – saopštavaju iz ovog preduzeća.

One koji su se obraćali našoj redakciji interesovalo je šta će se dešavati sa zaostalim dugovanjima. U „Infostanu” kažu da korisnici komunalnih usluga na svakom mesečnom računu imaju precizan prikaz svojih obaveza, pa sve neplaćene račune pre maja 2018. godine logično mogu da izmire već dostavljenim nalozima za uplatu.

Udruženje za zaštitu potrošača „Efektiva” u više navrata je upozoravalo da pojedina preduzeća (među njima i „Infostan”) „po ustanovljenom sistemu automatskog knjiženja uplata na najstarije neizmireno potraživanje” krše Zakon o obligacionim odnosima

– Uplata izvršena na ovaj način biće knjižena na najstarija, neutužena dugovanja. Kako bi olakšalo korisnicima izmirenje tekućih obaveza, JKP „Infostan tehnologije” će ih redovno obaveštavati na koji način mogu da izmire zaostale obaveze – kažu u ovom preduzeću za naš list. Iako tvrde da u Beogradu čak 300.000 domaćinstava redovno izmiruje svoje obaveze za komunalne usluge i ostvaruje popuste, mnogo je i onih koji su nagomilali dugovanja.

Udruženje za zaštitu potrošača „Efektiva” u više navrata je upozoravalo da pojedina preduzeća (među njima i „Infostan”) „po ustanovljenom sistemu automatskog knjiženja uplata na najstarije neizmireno potraživanje” krše Zakon o obligacionim odnosima. „Efektiva” je isticala da se na ovaj način potrošači obmanjuju jer su dobijali račune bez konkretnog poziva na broj sa kojim bi bili sigurni da račun plaćaju za određeni mesec. U ovoj potrošačkoj organizaciji navode i primer za to. Kažu da su korisnici dobijali račune.

– Na računu je naznačeno da važi za konkretnu mesečnu obavezu, na primer za novembar 2017, i potrošač veruje da plaća upravo tu obavezu. Međutim, prodavac usluga, pozivom na broj automatski knjiži uplatu na najstariji potrošačev dug koji može biti i zastareo (na primer iz marta 2010). Praksa je bila takva da su prodavci privatnom izvršitelju zatim podnosili predlog za izvršenje, tvrdeći da potrošač nije platio novembar 2017, objašnjavaju u „Efektivi”.

Ukoliko bi, dodaju, korisnik podneo prigovor, prodavac se pravdao pred sudom na to da potrošač prilikom uplate nije naznačio za koji mesec tačno plaća, zbog čega se može primeniti zakonska odredba o uračunavanju uplate na najstarije potraživanje. Kao dokaz dostavlja priznanicu – koja je deo mesečnog računa i pri plaćanju se otcepljuje – a na kojoj nije navedeno za koji se mesec odnosi.

– Isto se događalo i pri plaćanju opštom uplatnicom i elektronskim putem – kažu u „Efektivi” kojoj su se građani često javljali da bi ukazali na ovaj problem. Ovakav sistem automatskog knjiženja uplata u „Infostanu” uveden je u oktobru 2011. godine na osnovu odobrenja Gradskog veća, kada su sa uplatnica i priznanica, kako tvrde u „Efektivi”, uklonjeni nazivi meseca i godina na koje se objedinjeni računi odnose, kao i datumi dospeća obaveza na naplatu. Promenjen je i poziv na broj, tako da se ne razlikuje od meseca do meseca (kao npr. na računima operatera telefonije i interneta), već da bude uvek isti – kažu u ovoj potrošačkoj organizaciji.

U „Infostanu” nisu želeli da komentarišu navode potrošačkih organizacija i rekli su da su uvedene promene u interesu potrošača.


Komentari15
695db
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ljiljana Ljiljana
@ Sumljalo, sve sam ja odavno shvatila jako dobro jer i sama placam sve te racune. Moj komentar je bio odgovor na @Mile i njegovo povezivanje patriotizma sa bezobzirnom organizacijom naplate racuna. Odnosno, prestace da bude patriota jer ga infostan i ostala birokratija stalno pljacka.
Сумњало
Поштована госпођо Љиљана, не спори овде нико да се рачуни морају плаћати. Спорно је то што између пружаоца услуга (нпр. "Београдски водовод и канализација") и крајњег корисника постоји међупосредник - "Инфостан технологије". То је веома слично систему на пијацама: произвођач - накупац - крајњи корисник. Још је боље: ГСП "Београд" - "Бус плус" - путник, или ево у конкретном случају: НИП "Политика" - разни дистрибутери скупљени с ко'ца и конопца са својим киосцима - читаоци. Па тако, уместо да новац иде директно нпр. "Политици" или ГСП Београд или БВК, прво леже на рачун међупосредника и... схватили сте ваљда до сада, зар не?
ljiljana Ljiljana
Bravo Mile???? Patriotizam jedne osobe se odnosi na zemlju u kojoj je rodjen i u kojoj zivi i narodu kome pripada. Kakve veze ima birokratija sa kojom je neko nezadovoljan sa osecajem patriotizma? Birokratije se menjaju, celnici se menjaju a lopovi jos vise. Narod ostaje i zemlja ostaje. Placanje racuna za stanovanje kao i drugih racuna je obaveza svakog vlasnika i to nema nikakve veze sa patriotizmom. Ako vi povezujete placanje racuna sa vasim osecajem patriotizma onda to ima vise veze sa ucenom. Ako niste zadovoljni sa onim sta radi birokratija ima nacina da se pise peticija zalbe i da to sve ide redovnim kanalima. Jeste sporo ali je ostvarivo. Svugde u svetu moraju da se placaju racuni koji se iz meseca u mesec povecavaju pa nikome od tih gradjana ne pada na pamet da svoj patriotizam povezuju sa svojim dugovima.
Mile
Nepravda je uvek velika i stalno prisutna na stetu korisnika .Time ovi sto pruzaju usluge i njihovi upravljaci na direktan i jak nacin ugrozavaju osecanje patriotizma prema drzvi i udaljavaju korisnika/coveka od jakog osecaja prema drzavi ?Kradjama podmetanjima ,otimanjima i sl ,/kao sto rade komunalna preduzeca i drugi / ne moze se jacati vera ljudi -korisnika u drzavu ?
Sloba
Evo tome 44godine kako plaćam redovno inFostan, stambena zgrada je bila dobra prvih 40godina nije ni jedan dinar one stavke održavanje zgrade nje trošen za održavanje,osim krečenja, sada kad treba (ravni krov) tog novca od 44godine uplata nas 45stanova tog novca nema ni 1%, održavanje sada funkcioniše tako što oni od uplaćenog novca (novog) zadržavaju 15% za uslugu a onda angažuju privatnu firmu, na račun privatne firme dodaju proviziju i porez i naplate od stavke održavanje zgrade. Društvena zajednica bremenita nepravdana na svakom koraku osuđena je na propast.
Petar
Upravo je "procurelo": biće kao održavanja, ali kroz dodatnu stavku, koja iznosi 6-9 dinara po m2 za većinu stanova/zgrada u Beogradu. dodatno i za garaže. Dakle 350-450 din za prosečan stan mesečno, izglasala skupština grada. Zato se formulari menjaju, "Inhotep" pojačava ritam, nazdravlje Beograđani. Molim objaviti.
Preporučujem 8

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja