utorak, 20.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:47

Pruga u istoriju, opasne materije kroz tunele

Rešenje za ukidanje koloseka ispod Kalemegdana jeste izgradnja obilaznice Beli Potok – Vinča – Pančevo, koja nije prioritet
Autor: Dejan Aleksićsreda, 04.07.2018. u 14:26
Теретни возови од 1. јула не иду пругом око Калемегдана (Фото Д. Јевремовић)

Promene u krvotoku Beogradskog železničkog čvora nisu se okončale gašenjem Glavne železničke stanice i selidbom putničkog saobraćaja na „Prokop”. Od 1. jula obustavljen je železnički saobraćaj na pruzi Beograd Glavna – Pančevački most.

U istoriju tako odlazi i pruga oko Kalemegdana kojom su se prevozile opasne materije. Kako je nedavno za naš list istakao gradski urbanista Milutin Folić, urađene su i studije i utvrđeno je da vozovi koji su išli oko Kalemegdana ubuduće mogu da koriste tunele u Beogradu i to noću kada ne saobraća „BG voz”.

Kompletno rešenje problema prevoza opasnih materija, kako je juče istakla ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, biće utvrđeno za nekoliko meseci.

– Radimo na tome najbrže što se može. Suština izmeštanja Glavne železničke stanice jeste i bila da rešimo pitanje prevoza opasnih materija – naglasila je Mihajlovićeva.

Kao privremeno rešenje za prolaz teretnih kompozicija, inače, utvrđena je obilazna pruga Pančevo – Orlovat – Novi Sad koja je prethodnih meseci obnavljana. Odavno je poznato da je trajno rešenje ovog problema izgradnja obilaznice Beli Potok – Vinča – Pančevo, ali za nadležne njena gradnja nije prioritet.

Jedan od glavnih razloga je što je taj projekat težak više od pola milijarde evra, a drugi, kako je naglasio Folić, što bi se ta obilaznica gradila za svega dvadesetak vozova dnevno, koliko ih trenutno prolazi. Ali, od obilaznice se, po svemu sudeći, ne odustaje. Kako su kazali u „Infrastrukturi železnice Srbije”, u toku je dorada projekta da bi se na adekvatan način našla rešenja drumske i železničke obilaznice.

Ono što je mnogo više u centru pažnje korisnika železnice u Beogradskom čvoru jeste nedovršeni „Prokop”, nova glavna stanica. Ne jenjavaju kritike putnika na sve ono što „Beograd centru” nedostaje. Ministarka Mihajlović ne spori da nova centralna stanica tek treba da bude kompletirana, ali podseća da, pošto je reč o obimnom projektu, mora da se radi po prioritetima.

Jedan od vodećih nedostataka „Prokopa” je što nema sređenu staničnu zgradu i na nju putnici ne treba da računaju bar još dve i po godine. Veliki problem je i što je „Beograd centar” pušten u funkciju bez liftova i pokretnih stepenica neophodnih prvenstveno putnicima sa invaliditetom i u kolicima. Za pokretne stepenice i liftove već su namešteni svi otvori, ali su oni privremeno konzervirani dok ne bude izgrađena stanična zgrada.

Mihajlovićeva je napomenula da su liftovi i pokretne stepenice prioritet. 

– Na tome se radi, ali potrebno je vreme da se sve uredi da bi „Prokop” postao jedna od najmodernijih železničkih stanica u Evropi. Biće sagrađeni i tržni centri, ali to je komercijalni deo koji se dogovara sa privatnim investitorima – ukazala je ministarka.


Komentari6
b7964
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Sloba
To su ocigledno arapi razmestili sve sto im je stojalo na putu! Ona "stanica" na prokopu, bez ijednog kioska WCa ili pokretnih stepenica (!?) koju vezuju samo dva autobusa (!?!?) vise odgovara kapacitetu omanje opstine, nego metropoli i gradu od ±2 miliona stanovnika! Sve sama vrtoglavica! Ko zna sta se tu radi ali je ocigledno da tu nigde nema urbanista, arhitekata i inzenjera, vec partijskih dupeglavaca!
Bonaparta
Renovieanje i ukopavanje perona stare stanice ispod nivoa sadasnjeg platoa zadovoljili bi i zahtev Bg.na vodi stanica bi dobila svoju funkciju i imala bi i loko depo i mesto za tehnicku obradu i negu kola, a u drugoj fazi bi sa metroom koji ce tu proci cinili bi glavno saobracajno cvoriste Beograda. Nova pruga do aerodroma koja bi putnike dovodila i odvodila na aerodrom sa GSP om i buducim metroom i prigradskim vozovima Beograd bi za mnogo godina resio problem gradskih guzvi i saobracaja u gradu. Gradnjom drumskog tunela od Ekonomskog fakulteta dodati jos jednu cev i imate i zeleznicku vezu sa Pancevom i Vrscem. Prokop ce za 5 god.postati tesna i mala stanica i nece moci da prihvati saobracaj koji ce se pojaviti, jer tu treba na to dodati dolazak i odlazak garnitura u tehnicke stanice Kijevo i Zemun Polje to je dodatni broj vozova u zeleznickom smislu za zeleznicare je to saobracajno voz imao nemao putnike i uzima trasu. Ne znam da li mogu da sagledaju g-da problem koji prave i resenje
Veroljub
Nema to nikakve veze sa opasnim materijama. Sve je nedovrseno zato sto je bio imperativ da se po svaku cenu, sto brze, oslobodi zemljiste za megalomanski projekat "Beograd na vodi". Naravno da nema smisla ulagati u zeleznicu cija se kasnjenja mere satima, a vozovi retko saobracaju. Zato stanicu nije ni trebalo dirati, vec samo raskrciti ranzirne koloseke koji su bili od koristi u nekom drugom vremenu. Kakva je logika iseliti autobusku stanicu na jednu strane reke, a zeleznicku na drugu, spojene mostovima koji su od 7 do 7 zakrceni? Nemojte se cuditi ako se stara zgrada stanice istiha porusi. Crno nam se pise sa ovakvim urbanistima.
milan
Urbanisti vise ne odlucuju o razvoju Beograda nego politicari. Oni sigurno ne putuju nigde vozovima.
Preporučujem 8
Бане
Возови пуни опасних и запаљивих материја које пролазе испод главног града сваког дана. Како то није проблем?
Preporučujem 27
Milorad Mrdja
Sve naopako.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja