četvrtak, 28.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 05.07.2018. u 20:00
ISHRANA

​Pijte dosta vode

Ako ste žedni onda vam je i apetit veći, naročito za onu hranu koju bi trebalo da izbegavate. – Stres je okidač za prejedanje
(Фото Пиксабеј)

Imate želju da promenite loše navike, ali ne znate kako da potisnete iskušenja u ishrani. Ne brinite, sve je rešivo, pa i to. To je jedna od prvih stvari koju sve osobe koje kreću na dijetu treba da znaju. Da biste prekinuli zavisnost od neke loše navike, recimo čipsa ili čokolade, treba da znate samo principe na kojima ove zavisnosti deluju i lako ćete ih prevazići.

Šta obožavate da jedete? Čokoladu? Žene treba da budu veoma pažljive sa ovom neodoljivom poslasticom u toku menstruacije, jer tada nivo magnezijuma opada. Umesto toga pojedite neko voće koje sadrži magnezijum, čak i jezgrasto ili jednostavno uzmite šumeću tabletu magnezijuma.

Ugljeni hidrati se razlažu u šećere, a kako se šećeri vrlo brzo resorbuju, oni su veoma loš izbor za dugotrajno snabdevanje tela energijom. Najbolji izvor energije su kompleksni ugljeni hidrati, skrobna hrana, koja se znatno sporije razgrađuje. Najbolji primeri su integralni pirinač i žitarice i proizvodi od integralnog brašna.

Pržena hrana – čips, pomfrit, meso. Sve ovo je puno, u stvari prepuno zasićenih masnoća i kalorija. Promenite način pripreme hrane, prženo je „aut”, isto kao i pohovano. Osim toga, ako volite masnu hranu, neka to bude hrana bogata zdravim omega 3 masnoćama.

Kada ste pod stresom o ishrani i ne razmišljate, jer ste opterećeni mnogim brigama. Stres je okidač za prejedanje a kada shvatite šta ste uradili, već je kasno. Bolje je da stres sprečite, nego da lečite posledice koje on ostavlja. Okružite se pozitivnom energijom i pozitivnim osobama, verujte u sebe, uobročite se, ne dozvolite da preskačete obroke i gladujete.

Uklonite iskušenja u ishrani. Sećate se onoga: „Baš mi se sada jede ovaj čips, evo počinje i serija.” Ko je tu kriv? Pa vi, jer ste već kupili taj proizvod koji otvarate bez neke nutritivne potrebe, verovatno niste ni gladni, već vam je to zanimacija dok gledate neki program ili čitate ovaj tekst. Iskreno odgovorite: da li biste jeli taj isti čips da ga trenutno nemate kod kuće ili biste otrčali do prve radnje da ga kupite? Ili biste radije pojeli neku zdraviju alternativu koju imate kod kuće? Ako ga ne vidite – lakše ćete bez toga.

Kada kupujete, kupujte zdrave namirnice. Slatkiši, gazirana pića, sladoled, gotova jela, beli hleb, sve to je pogrešna vrsta hrane koju lako možete zameniti zdravom samo ako razmislite.

Ako nemate neku aktivnost, da vam usmeri pažnju, dosađivaćete se, a od dosade se često jede više i češće. Aktivirajte se nečim i ne dopuštajte da razmišljate o hrani, pa čak ni onoj koju preterano ne volite.

Pijte dosta vode. Voda je osnova svega, a ako ste žedni, onda ste već dehidrirali, a onda vam je i apetit veći, naročito za onu hranu koju  treba da izbegavate. Evo prostog saveta: držite bokal sa vodom nadohvat ruke, na poslu, kod kuće, jer ćete pre popiti vodu ako je vidite. Ako vam voda iz česme nema zadovoljavajući ukus, postoje bokali sa filterima i oni nisu skupi. Ako više volite čajeve, biljni čaj od nane je ukusan i kada je sasvim hladan, a možete mu dodati i malo limuna.

Jedite polako, u društvu, na stolu, u tanjirima koji nisu preterano veliki. Kada ste sami, male su šanse da ćete voditi mnogo računa o tome da li je tanjir ovoliki ili onoliki i da li je porcija veća ili manja ili da li uopšte treba nešto da jedete ili ne.

Osobe koje obožavaju slatkiše jednostavno ne mogu da uzmu samo jedan slatkiš i da se tu zaustave. Njih i male količine izazivaju, pa je najbolje da takve namirnice u potpunosti izbace ili ih zamene nečim zdravim.

Jasna Vujičić, nutricionista

www.nadijeti.com

Komеntari0
a9975
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja