subota, 17.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:57

Nema više kazni za raskid ugovora sa operaterima

Ministarstvo trgovine donelo rešenje kojim se nalaže promena opštih uslova poslovanja, pa korisnici više neće morati da plaćaju mesečne pretplate do isteka ugovorne obaveze
Autor: Ivana Albunović i Jelica Anteljnedelja, 08.07.2018. u 22:00
(Фото Д. Јевремовић)

Operateri mobilne i fiksne telefonije ubuduće neće moći da naplaćuju penale za prevremeni raskid ugovora sa korisnicima i moraće da menjaju opšte uslove poslovanja. To će važiti i za kablovske i internet provajdere u Srbiji.

Prema nedavno donetom rešenju Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija dosadašnja praksa na koju su se često žalili građani, bila je prema Zakonu o zaštiti potrošača nepravična. Korisnici, koji su raskidali ugovore sa operaterima, iz bilo kog razloga, do sada su morali da plate preostale rate iako im usluge nisu isporučene. Tako se dešavalo da je neko, ko je posle dva meseca od potpisivanja dvogodišnjeg ugovora, odlučio da promeni operatera, bio u obavezi da plati čak 22 preostale mesečne pretplate. Osim što su na ovaj način korisnici praktično kažnjavani, operateri su pokušavali tako da ih vežu za sebe.

Jasno je da je mnogim korisnicima bilo lakše da budu nezadovoljni uslugom i čekaju istek ugovora, nego da idu kod drugog operatera, a prethodnom plate pozamašnu sumu zbog prevremenog raskida ugovora.

– Poenta je u tome da korisniku treba dati mogućnost da u trenutku kada želi da raskine ugovor bira šta je za njega bolje, a ne da bude uslovljen. Operateri su tokom potpisivanja ugovora sa korisnicima recimo davali popuste na internet, pa je on uz ugovornu obavezu, na primer, koštao 500, a bez ugovora 700 dinara mesečno. Pravično bi bilo da korisnik koji želi da raskine ugovor, posle dva meseca od potpisivanja sa operaterom, plati samo razliku u toj ceni, jer mu je ona snižena upravo zbog ugovornog odnosa od dve godine. U slučaju da želi da raskine ugovor posle 20 meseci potrošaču je povoljnije da sačeka da obaveza istekne nego da retroaktivno plati tu razliku u ceni interneta, objašnjava Tamara Samardžić iz Sektora za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine.

Ona kaže da su neki operateri već promenili opšte uslove, neki najavljuju da će to učiniti do kraja leta, ali je suština u tome da će od trenutka stupanja na snagu novih opštih uslova svi vlasnici ugovora, bez obzira kada su potpisani, biti u istom položaju.

U ministarstvu ne veruju da će ova promena teći tako lako. Pojedini operateri imaju iste opšte uslove za sve usluge, a drugi različite uslove za svaku pojedinačnu uslugu. To bi značilo da ministarstvo mora da donosi nova rešenja za svaku od tih usluga, a to bi dodatno otežalo situaciju. Po Zakonu o elektronskim komunikacijama, oni posle promene opštih uslova imaju rok od 30 dana da počnu da ih primenjuju.

Ministarstvo je utvrdilo da se primenom sporne odredbe Opštih uslova stvara značajna nesrazmera u pravima i obavezama ugovornih strana, kao i opterećenje na štetu potrošača, naročito polazeći od načela jednakosti davanja propisanog članom 15. Zakona o obligacionim odnosima, koji kaže da u zasnivanju dvostranih ugovora strane polaze od načela jednake vrednosti uzajamnih davanja.


Komentari42
659bd
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Balentina
Gospodo Ja vec mesec dana pokusavam u Vip u da raskinem ugovor ali konstantno dobijam odgovor da to nije moguce i da nisu culi za tu novu odluku i da je ne primenjuju u svojim poslovnicama Ima li neko ko je uspeo da raskine ugovor da mi da upustvo kako i ma koji nacin da postupim
Srdjan
Vip me je navukao sa onom reklamom "NEOGRANICENO". Stvarno imas besplatne razgovore, ali je Internet KATASTOFA!!! Spor kao puz, nema signala cim malo odes van Beograda. Pokajao sam se 100%. Sada cu sa zadovoljstvom da odem i raskinem ugovor. Bilo bi dobro da mogu i da tuzim operatera jer placam svakog meseca a ne mogu da koristim Internet ni 2 dana u njemu.
Jadranka
Idem sutra u Kopernikuuuus!!
Aleksandar
Danas sam pitao u vipu za ovo i rekli su da to jos nije usvojeno ali da se ne odnosi na pretplate do kraja ugovora nego samo na kaznu u slucaju raskida pa ce se morati isto isplatiti pretplate do kraja potpisanog ugovora ali operater nece smeti da naplati dodatnu kaznu za prevremeno ukljucenje koj je kako kaze kod drugih operatera iznosila oko 6000 dinara , u prevodu i dalje nismo zasticeni potrosaci ;)
Predrag
Imam ugovor o priključenju na KDS i zasnivanju korisničkog odnosa sa" Radijus Vektor" doo, Milentija Popovića 9 Beograd. Ugovor teraje do 28.07 2019. good. Kada sam želeo da raskinem ugovor , rečeno mi je da moram da platim sve ostale rate do 2019.god. Ujedno su mi rekli da oni nemaju nikakvo obaveštenje o novom zakonu tako da ih isti ne obavezuje. Recite mi da li je zakon stupio na snagu i da li su operateri obavešteni o tome? Zahvalan Predrag

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja