četvrtak, 15.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:20
ISHRANA

Zalogaji za plažu

Ništa ne okrepljuje telo na suncu kao slasni voćni zalogaj
četvrtak, 12.07.2018. u 22:00
(Фото Пиксабеј)

Leto se zahuktava, sunce nas tera u hladovinu, pravo vreme je za plažu. Bilo da ste negde na moru ili na nekoj od gradskih plaža širom zemlje, da li ste ikada razmišljali koja je prava hrana za plažu? Bez obzira na to da li tamo gde idete na kupanje postoji pijaća voda ili ne, obavezno ponesite tečnosti (voda, čaj, kafa, limunada…) jer ćete uvek pre ožedneti nego ogladneti. Termos boca (ili dve) najbolje je rešenje ako volite toplu kafu ili hladno piće.

Topli dani sa preko 35 stepeni Celzijusa u hladu odbijaju nas od roštiljanja, pa zašto onda da ne ponesete nešto već pripremljeno ili nešto što se može jesti sirovo. Hrana za plažu mora da se održi i na 40 stepeni Celzijusa. Evo nekih predloga.

Salate su idealne za leto. Možete uživati u kombinovanju raznog povrća i jezgrastog voća u raznim salatama, pod uslovom da nisu lako kvarljive poput ruske. Dakle – bez mesa, majoneza, pavlake i sireva. Umesto toga, probajte nešto poput salate od rendane sirove šargarepe, rendanog kupusa, barenog kukuruza šećerca i indijskih oraha sa malo maslinovog ulja. Možete koristi i nešto drugo, na primer paradajz sa krastavcem, listićima badema i rukolom sa maslinovim uljem. Pustite mašti na volju.

Zdrave grickalice – orašasti plodovi energetski su veoma jaki i brzo nadoknađuju izgubljenu energiju na plaži. Birajte bademe, orahe, lešnike, pečenu leblebiju i nešto opreznije indijske i brazilske orahe. Kokice su sjajne i veoma ih često možete kupiti upravo na plaži samo ne preterujte sa solju. Seme suncokreta ili bundeve takođe je odlična hrana za plažu i nutritivno mnogo vrednija od industrijskog čipsa i flipsa.

Leto je idealno i za kuvani kukuruz, a možete ga kupiti kod prodavaca na plaži ili ga skuvati kod kuće. Održaće se ceo dan ako je u vodi u kojoj je i kuvan. I ovde ne preterujete sa solju.

Žitarice su veoma zahvalne kao jelo za plažu (musli, pahuljice…) jer se pripremaju brzo i nisu kvarljive. Dugotrajno mleko se neće pokvariti na 35 i više stepeni. Zamešajte ih pola sata pre jela kako bi se žitarice fino natopile. U sve to možete dodati suvo grožđe ili neko drugo sušeno voće, kao i kakao i kokos.

Ništa ne okrepljuje telo na suncu kao slasni voćni zalogaj. Birajte lubenicu, breskve, kajsije, kupine, maline, borovnice i sve sezonske voćke koje možete naći u obližnjem marketu. Stavite ih u prenosni frižider, u plastičnu posudu koju možete i zatvoriti. Ne secite voće nožem, već ukoliko je nož potreban, ponesite ga. Ako kod kuće cedite voće u želji da na plažu ponesete svež domaći sok ili smuti, zapamtite da ih je najbolje piti sveže ceđene, odnosno bledovane. Ako sokiće (smutije) ipak ponesete posle nekoliko sati na visokoj temperaturi mogu mirisati na alkohol.

Sendviče možete praviti od onih manje kvarljivih namirnica, koje mogu izdržati visoke temperature. Pripremite ih pred odlazak na plažu i upakujte u aluminijumsku foliju, koju posle obmotate salvetom i stavite u plastičnu kesu (na primer integralna kifla sa seckanom suvom pršutom, kolutovima paradajza, semenkama suncokreta i sa listom kačkavalja i malo senfa). Ukoliko imate sečeni hleb i od njega možete napraviti sendvič, ali da je integralni ili ražano mešani. Za sendviče u obzir dolaze sve namirnice osim raznih pica šunki i barenih kobasica i viršli, pavlake, majoneza, krem i topljenih sireva, putera, margarina, kajmaka, humusa, dakle, sve što se može ukvariti ili istopiti.

Uz sve navedeno, treba izbegavati alkohol, gazirana pića, brzu hranu: burgere, palačinke, mekike, krofnice, žužu, čips, flips i ostale industrijske proizvode. Uživajte na plaži i vodite računa da se ne prejedate. Na kraju, vodite računa da ne ostavljate đubre iza sebe jer neko i posle vas treba da uživa na plaži.

Jasna Vujičić, nutricionista
www
.nadijeti.com


Komentari0
7d801
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja