utorak, 20.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:47
GRADILIŠTE NA STANICI „BEOGRAD CENTAR”

Dograđuje se ploča na „Prokopu”

Radovi bi trebalo da traju do polovine decembra, a njima je obuhvaćena i izgradnja pothodnika i potpornog zida kod „Ruda”. – Ova međufaza finansira se iz preostalih sredstava kuvajtskog kredita
Autor: Dejan Aleksićponedeljak, 16.07.2018. u 18:21
Тренутни радови чији су инвеститор „Железнице Србије” коштају 3,3 милиона евра (Фото „Београдчвор”)

U senci preseljenja domaćeg i međunarodnog putničkog saobraćaja na novu glavnu železničku stanicu „Beograd centar” minulih nedelja ostao je jedan vrlo važan detalj. Na nedovršenoj centralnoj stanici, koja je prošle godine dobila pristupne veze iz pravca Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića, uveliko se odvijaju građevinski radovi – dogradnja dela ploče koja nedostaje.

Oni na prvi pogled nisu lako uočljivi putnicima. Dešavaju se na najudaljenijoj tački peronskog dela „Prokopa”, ali građevinske mašine već nedeljama rade punom parom.

Ovi radovi su važni jer su preduslov za natkrivanje i dovršetak prvog perona i prvog i drugog koloseka koji i dalje ne mogu da se koriste, a pre svega za konačan početak gradnje stanične zgrade.

Dogradnja ploče je u stvari međufaza u radovima na „Prokopu” i finansira se od preostalih neiskorišćenih sredstava iz kuvajtskog kredita kojim je uređivan i pre dve i po godine završen peronski deo u „Beograd centru”.

Međufaza podrazumeva dogradnju ploče na koti 105 i to proširenje za 130 metara sa zapadne strane. To bi u praksi trebalo da znači da će od 9.000 kvadrata ploče koji nedostaju biti izgrađeno oko 3.808 kvadrata. U toku radova koje izvodi konzorcijum prestoničkih preduzeća „Bauvesen”, „Meta Balkan” i ATM BG, trebalo bi da bude završen pothodnik i kosa rampa na prvom peronu, kao i da se izgradi potporni zid kod zgrade „Ruda”.

Trenutni radovi čiji su investitor „Železnice Srbije” koštaju 3,3 miliona evra i trebalo bi da budu završeni do polovine decembra. Olakšavajuća okolnost građevinarima je što su stubovi na kojima se dograđuje ploča, a koji treba da nose ovaj deo konstrukcije, već ranije bili delimično urađeni.

Datum za početak izgradnje same stanične zgrade, bez koje „Beograd centar” ne može da se smatra kompletnim, potpuno funkcionalnim i dovršenim, nadležni još nisu precizirali. U poslednjih nekoliko najava prethodnih meseci kao najoptimističniji rok za početak radova na zgradi pominjao se kraj ove godine.

Zgrada će se graditi najmanje dve godine, a završetak železničkih sadržaja u „Beograd centru” trebalo bi da košta oko 50 miliona evra i da se finansira takođe iz kuvajtskog kredita.

Pre ovoga, za oko tri meseca, „Prokop” bi trebalo da dobije i prva dva lifta koji će putnike voditi do peronskog dela. Otvori za liftove, koji će pre svega značiti osobama sa invaliditetom, kako su nadležni ranije ukazali za naš list, već su urađeni i konzervirani.

Na gradilištu „Beograd centra” od važnijih poslova u narednim godinama ostaje da se urade i pristupne saobraćajnice iz pravca auto-puta za Niš gde se trenutno sprovodi eksproprijacija.

Na samoj ploči čija je trenutna urađena površina 36.000 kvadrata (ukupna bi trebalo da bude oko 45.000 kvadrata) plan je da se grade i komercijalni sadržaji. Oni bi trebalo da se rade u saradnji sa privatnim investitorima.

U prvoj fazi na „Prokopu” iz kuvajtskog kredita vrednog 25,8 miliona evra sređen je veći deo perona pod pločom, odnosno deo staničnog zdanja u kome se sada odvija putnički saobraćaj.

Kada su u januaru 2016. završeni ti radovi, ukazano je da će od preostalih sredstava iz kredita da se uradi nedostajući peronski deo i ostatak ploče. Za dva koloseka koja još nisu uređena već su nabavljene šine.


Komentari7
65642
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Дарко
Када је 1884. године дошао први воз у Београд, зграда главне железничке станице још није била готова (без разлике што на њој стоји година 1884.). Путници су наредне две године користили мању зграду која се налазила поред. Станица је морала да буде отворена јер смо имали потписан уговор са Аустријом да до 1884. мора да проради пруга кроз Србију. Овај уговор је део тајних клаузула Берлинског споразума. Истим уговором смо требали да урадимо и канал у Ђердапској клисури како би омогућили лакшу пловидбу тим делом Дунава. Како је то финансиски ипак било неизводљиво за тадашњу Србију за овај део обавеза нам је прогледано кроз прсте. Канал је направљен између два рата (Сипски канал). Имамо занимљиву историју, само је временом заборављамо и идеализујемо...
Dragan Djordjevic
Pa bice na vreme, tacno kad Britanci objave da je Zapadni Balkan 'stigao' EU u Standardima kroz oko 50 godina, kako rekose 'gordi albioni' Samo je tuga da narod sad nema stanicu do daljnjeg, dok Arapi ne izgrade 'raketu' pored stanice
држава је лоша
Жалосно-смешно је све то ... А стуцаће десетине милиона евра у тзв. Национални стадион у неком удаљеном предграђу који ће се користити два пута годишње. И онолике паре непрекидно бацају у БнВ на дупле, прескупе и непотребне послове.
Sotir Gardačić
Gradilište, radovi u toku, vozovi i putnici dolaze i odlaze. Samo u Srbiji!
Петар
Хм, тако се ради у целом свету, само што ми Срби то не знамо, па стално нешто кукамо.
Preporučujem 5
Artur Dent
Pa nije tako samo u Srbiji. U Berlinu se glavna autobuska stanica proširuje i cijelo vrijeme prolaze autobusi. Tako je i sa stanicama željezničkog saobraćaja. Tako je čak i sa autobahn koji prolazi kroz Berlin. Saobraćaj mora da funkcionise
Preporučujem 14
bata
završiće valjda taj prokop za jedno 100 godina.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja