utorak, 18.06.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 15:00

Novac od presude dr Lens uplatio malim pacijentima

Srpski hirurg svetskog renomea Bojan Marko Lens sav novac koji je dobio u sporu protiv švajcarske avio-kompanije „Svis internešenal erlajns” poklonio Zavodu za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju
Autor: Katarina Đorđevićutorak, 17.07.2018. u 22:00
Бо­јан Мар­ко Ленс (Фото Д.Ј.)

Doktor Bojan Marko Lens, specijalista plastične i rekonstruktivne hirurgije, sem po poslu kojim se godinama vrlo uspešno bavi, pažnju javnosti nedavno je skrenuo i kao osoba koja je dobila spor protiv švajcarske avio-kompanije „Svis internešenal erlajns”, zbog diskriminatorskog postupanja i neosnovane zabrane leta avionima ovog prevoznika. Sav novac koji je dobio ovom presudom uplatio je juče na račun Zavoda za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju, ekskluzivno saznaje „Politika”.

Dr Ljiljana Avramović, direktorka ovog zavoda, u kome se godišnje leči oko 44.000 dece sa različitim vrstama razvojnih i govornih poremećaja, ne krije zadovoljstvo zbog činjenice što je ovaj hirurg svetskog renomea odlučio da sav novac koji je dobio na ime naknade nematerijalne štete zbog duševnih bolova, povrede prava ličnosti, časti i ugleda, uplati njihovim malim pacijentima.

– Na račun naše ustanove juče je uplaćeno 500.000 dinara i to je sav novac koji je dr Bojan Marko Lens dobio u ovom sudskom postupku. Mi smo i srećni i ponosni što je ovaj lekar, svetski autoritet u lečenju malignih melanoma, odlučio da donira novac našem zavodu. Iskrena da budem, rukovodstvo naše bolnice ne zna šta će pre sa tim novcem, ali mislim da ćemo ga upotrebiti za kupovinu novih metalnih kreveta za mališane, jer drveni brzo propadaju – govori naša sagovornica i dodaje da svakog dana ova medicinska ustanova primi oko 250 novih pacijenata.

– Raste broj dece sa govornim poremećajima zbog tehnoloških „igrački”, video-igrica, tableta i mobilnih telefona koje odrasli kupuju mališanima umesto plastičnih i plišanih igračaka, pa ona kasnije progovaraju, slabije komuniciraju i imaju sve veći broj govornih mana. Osim sa mališanima, svakodnevno radimo i sa roditeljima dece sa smetnjama u razvoju, jer su nam oni glavni saradnici u lečenju – naglašava naša sagovornica.

Podsećanja radi, doktor Lens je pre tri godine tužio kompaniju „Svis internešenal erlajns” jer se nije obazirala na njegove žalbe da ga osoblje vređa i diskriminiše po ličnoj i nacionalnoj osnovi i da su mu čak dva puta neosnovano zabranili let. Kako se navodi u obrazloženju presude, problemi su počeli u martu 2011. godine, kada je šefica kabinskog osoblja Mitro Advik dr Bojana Marka Lensa nazvala „srpskom svinjom”. Predstavnici ove kompanije su tokom 2013. godine Bojanu Marku Lensu izgovorili različite diskriminatorske i uvredljive stavove o Srbiji i Srbima, kao što su „Srbi su lenji”, „Srbi su glupi”, „Ljudi iz Srbije uopšte ne bi trebalo da putuju”…

Nakon tri godine suđenja pred Višim sudom u Beogradu, ova avio-kompanija osuđena je zbog diskriminacije i neosnovane zabrane leta Bojanu Marku Lensu a presuda je, po odluci suda, u celosti objavljena u našem listu na punih 12 strana. Uz pola miliona dinara odštete Bojanu Marku Lensu, kompanija „Svis internešenal erlajns” morala je da plati i 12 stranica oglasa u našem listu na kojima je objavljena presuda u celosti, kao i sve troškove suđenja. To u prevodu znači da je ovaj slučaj diskriminacije poznatu švajcarsku avio-kompaniju do sada koštao oko tri miliona dinara.

Doktor Marko Lens je diplomirao na Medicinskom fakultetu u Beogradu, specijalizirao plastičnu hirurgiju na Univerzitetu u Veroni, na Harvardu je magistrirao kliničku epidemiologiju, a na Oksfordu doktorirao u oblasti malignog melanoma.


Komentari17
acb98
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Olivera Vuletić
Svaka čast, iskreno sam dirnuta Vašoj hrabrosti i upornosti da zaštitite i to malo dostojanstva srpskog naroda, koji je nažalost i u sopstvenoj zemlji ponižen i omalovažavan. Želim Vam svaku sreću kako u poslovnom tako i u privatnom životu. Olivera,
sara
Divim se doktoru Lens, prvo kao velikom stručnjaku svoje profesije, a još više kao velikom čoveku. Retki su takvi ljudi. Želim mu svako dobro u životu i još mnogo uspeha u daljem radu. Ponosna sam na njega što je srbin. Zaprepašćena sam postupcima zaposlenih u kompaniji i to me podseća na hitlerovo vreme, o čistoj i nečistoj rasi.
Stankovic
@Dragan@ Prilikom apliciranja za rad u nekoj kompaniji traze vam naj cesce pismo sa preporukom i imena i kontakt telefone barem dve osobe koje mogu kontaktirati u vezi vaseg ponasanja, kao i podatke o ocenama na predhodnim treninzima. Za ovih 30 godina nisam se susretao sa vasim istomisljenicima , a diskreciono pravo svake kmpanije je da nekoga stavi na listu nepozeljnih putnka narocito ako je sklon pravljenju problema. Putnik u prvoj klasi kada dobije obrok koji je predvidjen politikom kompanije ne moze da krivi STW posadu za obim i vrstu obroka , ali moze da se obrati direktoru kompanije. Ne moze da okrivljuje posadu za kasnjenje , ali moze da se zali direktoru kompanije. Ne moze da na letu koji traje 1h i 30 miinuta 21 put da zove STW osoblje i nesto pita ili trazi. A sto se tice liste ne pozeljnih pilota, pa to postoji u svim ozbiljnijim zemljama ali u njihovim Direktoratima i CAA agencijama.
Jeremija
Nije problem u stavljanju na listu nepoželjnih, već vulgarnom vrijeđanju službenice Swiss Aira i njega i naroda kojem pripada. Od stavljanja na listu nepoželjnih putnika se ograđujem, pošto ne znam kako je to regulisao zakon u Srbiji. U svakom slučaju, ta žena mora napustiti Srbiju i biti stavljena na listu nepoželjnih bar dve godine.
Preporučujem 5
Sofija
Svaka cast doktore. Svis nije kompanija koja je najcenjenija u Evropi, Nemci govore o njoj sa podsmehom...inace, u Nemackoj (gde godinama zivim) ili u Svajcarskoj ima toliko bezobraznih i nepostenih ljudi da me cudi da kod nas jos uvek postoje predasude o tome da je ovo "zemlja Srbija" , a da je tamo bolje- zato sto su sebi uredili bolje uslove rada i zivota (a drugima zagorcali). Cestitam ovom samouverenom coveku koji ima integritet i koji je uz to i plemenit.
Monika Würtenberger
Bravo

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja