petak, 18.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:57
PROVERE MOSTA DOK SE ČEKA OBNOVA

U nedelju se ispituje ležište „Pančevca”

Ispitivanja će se obavljati specijalnim vozilom koje će se kretati desnom stranom kolovoza. – Odavno neophodna rekonstrukcija najavljivana krajem prošle i početkom ove godine, ali za sada bez konkretnijih koraka
Autor: Dejan Aleksićpetak, 20.07.2018. u 14:43
Мост краља Петра Другог наследио је данашњи „Панчевац” (Фотодокументација „Политике”)

Pančevački most koji godinama čeka detaljnu obnovu ovog vikenda biće proveravan. U nedelju od 8 do 18 sati ispitivaće se ležište „Pančevca” specijalnim vozilom koje će se kretati desnom stranom kolovoza (deonica Beograd – Pančevo).
– Za vreme izvođenja radova biće angažovana odgovarajuća saobraćajna signalizacija, a saobraćaj će se odvijati slobodnom saobraćajnom trakom – navodi se u obaveštenju „Puteva Srbije”.

U ovoj informaciji nije detaljno navedeno šta će se tačno i na koji način proveravati, ali sigurno je da mostu i te kako treba detaljna obnova. Važna gradska saobraćajnica preko Dunava, i dugo jedina saobraćajna arterija u Beogradu preko te reke, godinama nimalo ne uliva poverenje vozačima, pešacima i biciklistima. Svi oni već duže na društvenim mrežama objavljuju slike sa delovima ovog kolosa nad rekom na kojima se mogu uočiti oštećenja. Među upornijima u inicijativama za popravku mosta godinama su biciklisti, koji su više puta tražili da se što pre srede staza i ograde.

Poslednji put su se građani prilično štrecnuli prošle zime kada ih je pored železničke stanice kod „Pančevca” dočekala zaštitna traka i obaveštenje „Pažnja!!! Obrušava se deo konstrukcije mosta”. Građanima su nadležni iz „Puteva Srbije” tada ipak poručili da ne treba da brinu jer su se „okrunili manji delovi betonskog parapeta, a ta oštećenja su estetske prirode”.

Ubrzo posle toga, u razgovoru za naš list ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović istakla je da će most koji je važna veza prestonice i Banata „biti sigurno obnovljen jer mu je to potrebno”.

– „Putevi Srbije” preuzimaju kompletnu dokumentaciju, radi se projekat i u proleće 2018. možemo da počnemo. Pravu obnovu celog mosta, ne delimičnu. On jeste bezbedan, da nije mi bismo ga zatvorili – ukazala je ministarka koja je samo nekoliko sedmica kasnije naglasila da će most biti rekonstruisan do kraja godine.

Krajem januara ministarka je navela da će most biti uređen zajedničkim snagama ministarstva, „Puteva Srbije”, „Železnica Srbije” i grada Beograda.

– Uredićemo kolovoz, „Železnice” će most zaštititi od korozije, a grad će ga osvetliti. Do kraja godine most će izgledati potpuno drugačije – kazala je tada Mihajlovićeva.

U priči o „Pančevcu” olakšavajuća okolnost je što je projekat za obnovu urađen pre više od deset godina. Delimična obnova saobraćajnice duge 1.526 metara je započeta, a onda su radovi stali. Most su u međuvremenu dodatno nagrizli teret i oštećenja pa se postavlja pitanje koliko je stari projekat obnove primenjiv. Nekadašnje procene bile su da je za pravu obnovu potrebno oko 3,5 milijarde dinara.

Podeljena nadležnost

U nadležnosti „Puteva Srbije” su prilazne konstrukcije Pančevačkog mosta sa rampama na desnoj obali Dunava (od strane Bulevara despota Stefana), kao i kolovoz sa konzolama na samom mostu preko Dunava i prilaznim konstrukcijama na levoj obali ove reke. Za rešetkastu konstrukciju mosta preko Dunava i stubove nadležna je „Infrastruktura železnice Srbije”.

Gradska Direkcija za građevinsko zemljište, inače, sprovela je sanaciju mosta od 2008 do 2010. godine. Tada je sanirana glavna čelična rešetkasta konstrukcija ispod kolovozne ploče, zamenjeni su i ojačani delovi konstrukcije. Glavni nosači su ispeskareni i ofarbani celom dužinom.

– Sanacija glavnih nosača bila je zahtevna, ali je završena prema planu i most od tada ispunjava propisane standarde opterećenja, koji su danas stroži nego prilikom njegove izgradnje – ukazali su u Direkciji.

Nasledio Most kralja Petra Drugog

Prvi most sa lukovima na mestu današnjeg Pančevačkog podignut je 1935. i to je bio Most kralja Petra Drugog. Njega je otvorio princ Pavle Karađorđević. Ali, već u aprilu 1941. naša vojska ga je srušila da bi usporila prodiranje okupatora. Nemci su ga obnovili, ali je opet oštećen 1944. u toku oslobađanja Beograda. Posleratni most u saobraćaj je pušten novembra 1946. Nazvan je Most Crvene armije, ali je za Beograđane on uvek bio – Pančevački. Poslednja velika obnova urađena je 1965. godine.


Komentari3
d766d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

nikola
a mostogradnja? vapi za poslom. pomagajte.
Стефан
Вратити назив мосту као што је био раније ,,Краља Петра II”!
Саша Микић
Имена мостовима дају људи, а не уредбе. Тако је на месту моста ''Краља Александра'' подигнут мост који је званично добио назив ''Мост братства и јединства'' и нико га није тако звао, већ по улици која излази на њега. Тако је постао и остао ''Бранков мост''. Нажалост скочивши са њега је скончао свој живот и чувени писац и песник Бранко Ћопић, па од тада многи мисле да је мост добио назив по њему.
Preporučujem 9

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja