ponedeljak, 24.09.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:54

U obilazak grada skuterom, biciklom, autobusom, ali i segvejem

Na prvi pogled deluje da je turista u srpskoj prestonici „osuđen” jedino na javni prevoz i taksi, ali nije baš tako – u ponudi turističkog Beograda su i vozići, otvoreni autobusi, brodovi...
Autor: Dejan Aleksićpetak, 20.07.2018. u 21:21
Туристички возићи полагано крстаре по тврђави и из њих се осим вишевековних зидина види и Ушће, центар града, старо језгро… (Фотографије Драган Јевремовић)

Kada se turista, koji je na inostranim sajtovima u ponudi video njemu do tada nepoznat, ali zanimljiv Beograd, iskrca na našu centralnu železničku stanicu „Prokop”, prva asocijacija mu je verovatno: „Bože dragi, gde sam ovo stigao”.

Ako se nije baš toliko prepao kada je ugledao nedovršenu stanicu i ipak da šansu Beogradu, ubrzo će shvatiti da balkanski „šmeker” ima šta da ponudi.

Pogotovu kada je reč o načinima na koje sve može da razgleda našu prestonicu i njene znamenitosti. Verovatno ni sami Beograđani toga nisu svesni.

Najjeftinije i najneizvesnije

Kad se spomene prebacivanje iz jednog u drugi deo grada, javni prevoz i taksi su prva asocijacija. Naravno, turisti odmah treba da zaborave na metro čiju prvu trasu još ni Beograđani ne znaju. Žitelji glavnog grada se zato dosta oslanjaju na ostale vidove javnog prevoza, ali kao što Beograđani odlično znaju mane gradskih vozila, vrlo brzo ih uoče

Pešak trans
Ko je u stisci s novcem ili je obožavalac trčanja i pešačenja, čini se, u najboljoj je poziciji. Ko god se odluči za ovu opciju videće isto sve lepote Beograda, a jedina razlika je što će uložiti znatno više fizičkih aktivnosti i što će potrošiti više kalorija. Svakako da je u izboru između pešačenja i trčanja druga opcija za obilazak napornija, ali i izazovnija.

i gosti prestonice. Javni prevoz jeste najjeftiniji. Sat i po se gradom može krstariti za svega 90 dinara. Ali, osim što se linije ukidaju i preusmeravaju na dnevnom nivou, što često ne znaju ni žitelji grada, problem u toku leta, kada je jek turističke sezone, što je autobusa, trolejbusa i tramvaja, znatno manje. Vrlo često kasne i izostaju, a iznenadne kvarove javnih vozila niko ne može da predvidi. Znatno pouzdanije i redovnije su dve linije „BG voza”, ali je problem što one prolaze trasom na kojoj se iz voza baš i ne mogu videti neke lepote Beograda.

Taksi je u ovom slučaju svakako za turiste pouzdanije i udobnije sredstvo prevoza i, naravno, skuplje. Jeste da je u prestoničkom taksiranju poslednjih godina uvedeno dosta reda, da je usluga znatno poboljšana, ali taksi bi turistima izbor mogao da bude samo ako se prevoze sa jedne tačke na drugu, ali ne i ako bi razgledali srpsku prestonicu. Kolika god da im je platežna moć, ovakvo razgledanje bi svakog turistu prilično skupo izašlo. Pogotovu, ako bi nesrećnik naleteo na divljeg taksistu.

Vodom, stazom, nebom, kolovozom...

Gosti prestonice već neko vreme mogu da računaju na znatno atraktivnija prevozna sredstva iz kojih će upijati čari zavodnika koji vekovima ponosito stoji na granici zapada i istoka.

Već duže je praksa da se Beograd razgleda iz otvorenih autobusa sa audio-vodičem na više svetskih jezika. U okviru tura koje traju oko sat, za nekoliko stotina dinara turisti mogu da upoznaju ne samo znamenitosti u centru, nego i Dedinje, Novi Beograd...

Dok kao sredstvo javnog prevoza nije najpouzdaniji, kao turistička atrakcija za razgledanje Beograda tramvaj je već neko vreme vrlo popularan. U toku jednočasovnog besplatnog vođenog obilaska na srpskom i engleskom turisti mogu da vide obod tvrđave i zoo vrta, pristanište, Karađorđevu ulicu, doskorašnju Glavnu železničku, Nemanjinu sa brojnim reprezentativnim zgradama, zdanja u Bulevaru kralja Aleksandra, ulice Kraljice Marije, Džordža Vašingtona, Cara Dušana…

Najmlađim posetiocima glavnog grada, ali sve više i starijima, jedna od atrakcija su i turistički vozići koji polagano krstare po tvrđavi i iz kojih se osim viševekovnih zidina vidi i Ušće, centar grada, staro jezgro…

Jeste da beogradska razglednica sa reka još nije baš kao budimpeštanska, ali i sa vode godinama gosti našeg grada imaju šta da vide. I danju i uveče. Ovaj vid obilaska, koji traje oko sat i po, nešto je skuplji. Ali, krstareći prestoničkim rekama, uz priču ispunjenu zanimljivostima o Beogradu, turisti mogu da uživaju u pogledu na osam mostova, tvrđavu, Veliko ratno ostrvo, prelepo ušće Save u Dunav, ribarski Beograd, Savamalu… Turisti mogu brod i da iznajme. Za avanturiste postoji i mogućnost da deo lepota glavnog grada upoznaju iz autobusa, a ostatak sa broda.

Za turiste koji vole da u toku obilaska ulože i sopstvenu snagu Beograd nudi i taj adut, odnosno da iznajme bicikl, rikšu ili skuter i da sami biraju kuda će da krstare i šta će da razgledaju. Razume se, iznajmljivanje bicikala po satu ili na ceo dan jeftinije je od iznajmljivanja skutera. Ko se opredeli za motorizovani dvotočkaš, ako poželi, moći će da dobije i vodiča, koji će otkriti i priče o manje poznatom Beogradu ili vozilo sa GPS-om u koji su učitane najveće znamenitosti glavnog grada.

Beograd se, što mnogi i ne znaju, može osmotriti i iz helikoptera. Ova vrste avanture svakako spada među najskuplje, ali pogledom sa neba turista možda najbrže i najbolje može da uoči bogatu i burnu istoriju viševekovnog grada. 

Čudo sa dva točka i šipkom

Bake i deke na klupama u centru prestonice već duže mozgaju kakva je to nova sprava sa dva točka i šipkom na kojoj se lomataju turisti. Prevozno sredstvo kome se oni čude, a koje je u stvari jedno od najzanimljivijih za obilazak, zove se segvej i u inostranstvu je odavno aktuelan, jer osim što turisti njime mogu sami da biraju kuda će ići, sve vreme su i fizički prilično aktivni.

Kod nas je nešto drugačije. Za sada su segvej ture organizovane i njima je obuhvaćena tvrđava i njena okolina sa svim znamenitostima, ali i centar i priobalje. Obilasci koji traju po sat i po ili tri sata organizuju se sa vodičem. Kao i helikopter, i ovo zadovoljstvo je skuplje nego prevozna sredstva sa početka teksta.


Komentari2
42e3e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Братимир
Сегвеје забрањују у европским метрополама јер праве гужву на тротоару и газе пешаке. Не знам како ће по центру града тим чудом или бициклом - по тротоару су опасност за пешаке, а на улици опасност за возаче и себе саме. Градски превоз или овај возић са фотке су најбоље решење.
Miodrag
Koliko se sećam, i kod nas u Beogradu je zabranjeno voziti segway, sećam se da je svojevremeno donesena takva odluka. Da li je ukinuta ili se žmuri na navedeni vid "prevoza", ne znam, ali se slažem da segwayu nije mesto među pešacima.
Preporučujem 2

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja