Putnici koji redovno koriste železnicu još nisu pohvatali sve konce kada je reč o izmenama koje je prouzrokovalo gašenje Glavne, a već od ove sedmice uslediće nova tura promena u okviru kojih će stanica „Topčider” dobiti još važniju ulogu u putničkom domaćem i međunarodnom saobraćaju.
Do pre nešto više od mesec dana stanica ušuškana i skrivena među topčiderske krošnje, gotovo da nije imala ama baš nikakav značaj za putnički železnički saobraćaj. Zaboravljene stanice „Topčider” prvi su se polovinom juna, ne svojom voljom nego zbog izmena u Beogradskom železničkom čvoru, prisetili putnici koji koriste auto-voz za Bar. Polasci i dolasci ovog voza u Topčider su prebačeni zbog gašenja doskorašnje Glavne železničke i zbog nemogućnosti nove centralne stanice „Prokop” da se u njoj utovaruju automobili. Ali, otkako su barski vozovi preseljeni u topčidersku stanicu, oni su u prethodnih nešto više od mesec dana bili i jedni putnički koji se na njoj zaustavljaju. Od srede će se to ipak promeniti pošto će „Topčider” biti i polazna stanica za međunarodne vozove ka jugu i istoku.
– Zbog infrastrukturnih radova na delu pruge između stanice „Beograd centar” i Zemuna međunarodni voz za Solun u 18.21 časova i za Sofiju u 9.06 sati, umesto iz stanice „Beograd centar” polaziće iz stanice „Topčider”. Međunarodni voz koji iz Subotice za Bar polazi u 16.40 časova, do 17. septembra polaziće u 16.30 časova – ističu u preduzeću „Srbija voz”.
U Beogradskom železničkom čvoru i na stanici „Topčider” ove nedelje desiće se još jedna novina. Od subote će iz Topčidera polaziti i muzejsko-turistički voz „Romantika”. On će prvi put iz ove stanice ka Sremskim Karlovcima poslednje julske subote krenuti u 9.20 časova. Kao što je i do sada bilo, ovaj voz koji je poslednji polazak sa Glavne imao 30. juna, kada je stara stanica i zatvorena, činiće starinski vagoni, vagon restoran i vagon za bicikle.
– Povratak iz Sremskih Karlovaca je u 18.07 časova, a dolazak u stanicu „Topčider” je u 20.27 časova. U povratku je predviđeno zaustavljanje u stanici „Novi Beograd” kako bi izašli putnici. Cene povratne karte za ovu nesvakidašnju vožnju su pristupačne, pa je za treći razred potrebno izdvojiti 308 dinara, za drugi 370, a za prvi razred 444 dinara. Za decu i penzionere za drugi i treći razred cena povratne karte je 222 dinara – ukazali su u „Srbija vozu”.
Putnici koji do sada nisu imali potrebu da idu do stanice „Topčider” treba da znaju da do nje osim tramvaja 3, odskora idu i tramvaj 3L i autobus 38A (saobraća i do „Prokopa”). Posebno bi na umu trebalo da imaju da 3L i 38A ne saobraćaju u toku celog dana jer su ova vozila javnog prevoza uglavnom usklađeni sa terminima polazaka i dolazaka barskih vozova. Ostaje da se vidi da li će se posle izmena koje će biti uvedene ove sedmice nadležni setiti da ubace dodatne polaske do topčiderske stanice koja je prilično odsečena od ostatka grada.
Na stanici „Topčider” je inače zbog prebacivanja barskih vozova uređena čekaonica sa blagajnom i toaletima, postoji prilazna rampa za osobe sa otežanim kretanjem i parking za građane i taksiste.

U međuvremenu su dodatno sređeni i stajalište javnog prevoza ispred stanice i pešački prelazi, a postavljena je i info tabla s putokazima na srpskom i engleskom jeziku. Kod stanice postoje i ugostiteljski objekat i prodavnica, ali ne i menjačnica ili kiosk.
Valjalo bi da novi putnici koji sada moraju da koriste stanicu „Topčider” na umu imaju i da se čekaonica sa blagajnom ne nalazi u reprezentativnoj i lako uočljivoj zgradi nekadašnje Dvorske čekaonice, gde su sad službene prostorije, već u zgradici nedaleko odatle. Ta zgrada, koja na prvi pogled nije lako uočljiva, deo je nekadašnje stanične zgrade koji je sačuvan i nije srušen za vreme bombardovanja 1941.
Putnici koji već koriste stanicu „Topčider” ipak zameraju što nije na pravi način uređen prilaz do čekaonice i blagajne, što je čekaonica mala, a blagajna samo jedna, ali i što je parking ispred stanice, kako kažu, nedovoljno veliki. Ako su ovo bile zamerke samo putnika koji koriste barske vozove, sada kada je stanica „Topčider” dobila još važniju ulogu vrlo brzo se mogu očekivati i dodatne kritike putnika.