ponedeljak, 12.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:38
NOVI ŽIVOT ZABORAVLjENE STANICE

„Romantika” uskoro kreće iz Topčidera

Muzejsko-turistički voz iz topčiderske stanice prvi put 28. jula – Ovaj objekat će biti polazna tačka i za deo međunarodnih vozova
Autor: Dejan Aleksićnedelja, 22.07.2018. u 22:00
Све као некад, али с друге локације (Фото „Србија воз”)

Putnici koji redovno koriste železnicu još nisu pohvatali sve konce kada je reč o izmenama koje je prouzrokovalo gašenje Glavne, a već od ove sedmice uslediće nova tura promena u okviru kojih će stanica „Topčider” dobiti još važniju ulogu u putničkom domaćem i međunarodnom saobraćaju.

Do pre nešto više od mesec dana stanica ušuškana i skrivena među topčiderske krošnje, gotovo da nije imala ama baš nikakav značaj za putnički železnički saobraćaj. Zaboravljene stanice „Topčider” prvi su se polovinom juna, ne svojom voljom nego zbog izmena u Beogradskom železničkom čvoru, prisetili putnici koji koriste auto-voz za Bar. Polasci i dolasci ovog voza u Topčider su prebačeni zbog gašenja doskorašnje Glavne železničke i zbog nemogućnosti nove centralne stanice „Prokop” da se u njoj utovaruju automobili. Ali, otkako su barski vozovi preseljeni u topčidersku stanicu, oni su u prethodnih nešto više od mesec dana bili i jedni putnički koji se na njoj zaustavljaju. Od srede će se to ipak promeniti pošto će „Topčider” biti i polazna stanica za međunarodne vozove ka jugu i istoku.

– Zbog infrastrukturnih radova na delu pruge između stanice „Beograd centar” i Zemuna međunarodni voz za Solun u 18.21 časova i za Sofiju u 9.06 sati, umesto iz stanice „Beograd centar” polaziće iz stanice „Topčider”. Međunarodni voz koji iz Subotice za Bar polazi u 16.40 časova, do 17. septembra polaziće u 16.30 časova – ističu u preduzeću „Srbija voz”.

U Beogradskom železničkom čvoru i na stanici „Topčider” ove nedelje desiće se još jedna novina. Od subote će iz Topčidera polaziti i muzejsko-turistički voz „Romantika”. On će prvi put iz ove stanice ka Sremskim Karlovcima poslednje julske subote krenuti u 9.20 časova. Kao što je i do sada bilo, ovaj voz koji je poslednji polazak sa Glavne imao 30. juna, kada je stara stanica i zatvorena, činiće starinski vagoni, vagon restoran i vagon za bicikle.

– Povratak iz Sremskih Karlovaca je u 18.07 časova, a dolazak u stanicu „Topčider” je u 20.27 časova. U povratku je predviđeno zaustavljanje u stanici „Novi Beograd” kako bi izašli putnici. Cene povratne karte za ovu nesvakidašnju vožnju su pristupačne, pa je za treći razred potrebno izdvojiti 308 dinara, za drugi 370, a za prvi razred 444 dinara. Za decu i penzionere za drugi i treći razred cena povratne karte je 222 dinara – ukazali su u „Srbija vozu”.

Putnici koji do sada nisu imali potrebu da idu do stanice „Topčider” treba da znaju da do nje osim tramvaja 3, odskora idu i tramvaj 3L i autobus 38A (saobraća i do „Prokopa”). Posebno bi na umu trebalo da imaju da 3L i 38A ne saobraćaju u toku celog dana jer su ova vozila javnog prevoza uglavnom usklađeni sa terminima polazaka i dolazaka barskih vozova. Ostaje da se vidi da li će se posle izmena koje će biti uvedene ove sedmice nadležni setiti da ubace dodatne polaske do topčiderske stanice koja je prilično odsečena od ostatka grada.

Na stanici „Topčider” je inače zbog prebacivanja barskih vozova uređena čekaonica sa blagajnom i toaletima, postoji prilazna rampa za osobe sa otežanim kretanjem i parking za građane i taksiste.

Putnici će se vremenom naviknuti (Foto D. Žarković)

U međuvremenu su dodatno sređeni i stajalište javnog prevoza ispred stanice i pešački prelazi, a postavljena je i info tabla s putokazima na srpskom i engleskom jeziku. Kod stanice postoje i ugostiteljski objekat i prodavnica, ali ne i menjačnica ili kiosk.

Valjalo bi da novi putnici koji sada moraju da koriste stanicu „Topčider” na umu imaju i da se čekaonica sa blagajnom ne nalazi u reprezentativnoj i lako uočljivoj zgradi nekadašnje Dvorske čekaonice, gde su sad službene prostorije, već u zgradici nedaleko odatle. Ta zgrada, koja na prvi pogled nije lako uočljiva, deo je nekadašnje stanične zgrade koji je sačuvan i nije srušen za vreme bombardovanja 1941.

Putnici koji već koriste stanicu „Topčider” ipak zameraju što nije na pravi način uređen prilaz do čekaonice i blagajne, što je čekaonica mala, a blagajna samo jedna, ali i što je parking ispred stanice, kako kažu, nedovoljno veliki. Ako su ovo bile zamerke samo putnika koji koriste barske vozove, sada kada je stanica „Topčider” dobila još važniju ulogu vrlo brzo se mogu očekivati i dodatne kritike putnika.


Komentari4
909d0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Vladislav Marjanovic
A zasto se za turiste ne obnovi "Plavi voz" koji je nekada sa Titom isao skroz? Mogao bi da se napravi dogovor sa bivsim jugoslovenskim socijalistickim republikama pa da svako pod toga izvuce dobit. U Austriji, na primer, postoji jedna takva atrakcija: stari carski voz i nekadasnji carski ambijent u njemu. Cak jedan glumac preobucen u cara Franju Josifa pozdravlja putnike!
milan
Treba pogledati koloseke na stanici i perone koji se nalaze izmeđo njih. Taj deo stanice u svojoj proslosti nije nikad ociscen. Tesko nama kad stranci to budu videli. Nece verovati da su u Beogradu.. To sve daje sliku đubrista preko kojeg prolaze vozovi...
Радомир М. Мисаљевић
Београд Центар постаје станица (градског) локалног БГ воза. Зашто је копан тунел до Раковице.
ZARIJE BULATOVIĆ
zato da bi u prokopu mogli da zidaju "poslovno stambeni kompleks" cela infrastruktura je tu, temelji su tu, investicionim vukovima sline već cure, oni se ionako ne voze vozovima.
Preporučujem 16

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja