subota, 17.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 18:50

Obnova barske pruge počeće dogodine

Najrealniji rok za završetak radova je 2021. godina, vozovi će se kretati od 75 do 120 kilometara na čas
Autor: Marijana Avakumovićponedeljak, 23.07.2018. u 22:00
Од Београда до Бара „брзим“ возом (Фото Д. Жарковић)

Obnova barske pruge, sa srpske strane, na koju čekamo tri decenije, počeće sledeće godine i to na potesu od Valjeva do granice sa Crnom Gorom. Završetak radova ne bi trebalo očekivati pre 2021, najavila je juče Zorana Mihajlović, potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Ona je posle bilateralnog sastanka u Podgorici sa Osmanom Nurkovićem, ministrom saobraćaja i pomorstva Crne Gore, potpisala i Memorandum o razumevanju i saradnji na realizaciji infrastrukturnih projekata između Srbije i Crne Gore, prenosi Tanjug.

Ministarka Mihajlović je podsetila da je Srbija posle više od 30 godina obnovila prvu deonicu barske pruge, od Resnika do Valjeva, dužine 77,6 kilometara. Tako se sada od prestonice do Valjeva stiže za sat i petnaest minuta.

Ove godine srpska strana priprema projekte za obnovu preostalih deonica prema Crnoj Gori. Potpredsednica Vlade Srbije istakla je da postoji dosta problema na toj trasi, pre svega zbog tunela, te smatra da je 2021. godina najrealniji rok za završetak pruge kojom će se vozovi kretati od 75 do 120 kilometara na čas, koliko iznose projektovane brzine za ovu prugu.

Ministarka je nedavno za „Politiku” rekla da su za ovaj posao zainteresovane „Ruske železnice”, koje su obnovile deo pruge od Beograda do Valjeva, finansirane iz ruskog kredita od 800 miliona dolara. One su dostavile ponudu za nastavak posla, mada su zainteresovanost iskazale i kineske kompanije, koje su takođe pozvane da daju ponudu.

Mihajlovićeva je juče naglasila da je nužno otkloniti i takozvane nefizičke barijere, kroz uspostavljanje zajedničkog graničnog prelaza, koji će biti izgrađen u Bijelom Polju i napomenula da je nedopustivo da teretni vozovi stoje osam i više sati na graničnom prelazu sa Crnom Gorom.

Na pitanje novinara da li je Srbija zainteresovana da učestvuje u privatizaciji Luke Bar (budući da je srpska vlada zajedno sa domaćim privrednicima pre nekoliko godina razmatrala mogućnost učešća na tenderu), objasnila je da Srbija ima kopnene luke koje razvija za šta postoji program vlade, ali je istakla i važnost Luke Bar i izlaska Srbije na more.

Ministar Nurković rekao je da je Crna Gora obnovila više od 40 odsto barske pruge na svojoj teritoriji i obezbedila novih 70 miliona evra iz kredita i grantova, koje će uložiti u nastavak rekonstrukcije.

Osim železničkog povezivanja, Koridor 11 povezuje dve bivše jugoslovenske republike. Srbija će nastaviti izgradnju Koridora 11 do Požege i dalje, do Boljara, na čemu će ubuduće intenzivnije raditi zajedno sa Crnom Gorom. Mihajlovićeva je najavila formiranje zajedničke komisije koja će odrediti tačku spajanja trase Koridora 11 kroz Srbiju i trase kroz Crnu Goru. – Nema potrebe da bilo ko sumnja u spremnost Srbije da gradi ovaj auto-put. Do kraja ove godine, imaćemo završeno 103 kilometra od Obrenovca do Preljine, u martu počinjemo radove na deonici Preljina–Požega, a sledeće godine nadam se da ćemo imati projektnu dokumentaciju i mogućnost da počnemo da razgovaramo o komercijalnom ugovoru za poslednju deonicu, od Požege do Boljara, a da za oko dve godine započnemo radove – rekla je Mihajlovićeva.


Komentari2
ebc39
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

gile
Nisam strucnjak za ovu oblast ali mislim da se ove izgradnje i rekonstrukcije ovih puteva i pruga vrsi po nekom naredjenju. Posto vidim da ce da se gradi prema Albaniji,C.Gori,Hrvatskoj...BiH...Makedoniji ( u toku) ...itd. Sa druge strane ,koliko pratim,ekonomska situacija kod gradjana nema pomaka. Dokaz za to mi je prodaja lekova na komad (a ne na kutiju) i opste nezadovoljstvo penzijama i platama. Valjda su ljudi na prvom mestu,a onda sve ostalo.
Milivoje Radaković
Ne prave se drumovi i džade zato da bi penzioneri šetali od apoteke do apoteke, nego da bi njima putovala nekakva roba tj. nešto korisno, Gile.
Preporučujem 8

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja