subota, 27.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 24.07.2018. u 09:56

Obilaznica oko Beograda važna u 'trci' za putnicima

Председник Вучић обишао радове на обилазници око Београда (Фото Танјуг)

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas da je obilaznica oko Beograd veoma važna za dobijanje 'trke' sa Rumunijom i Bugarskom za preuzimanje putnika koji idu za Grčku ili Tursku.

Vučić je, posle obilaska radova na obilaznici oko Beograda, izrazio uverenje da će i najveći deo robnog transporta, kamionima, ići preko naše zemlje kada završimo ovaj put.

„Ta 'trka' je veoma bitna i zato je važno da završite radove pre vremena”, poručio je on.

Zahvalio se kineskim i azerbejdžanskim kompanijama koje zajednički rade na ovom projektu istakavši da je ovo važna stvar za našu zemlju.

Vučić je naglasio da je od ogromnog značaja za našu zemlju svaki izgrađeni kilometar, posebno obilaznice.

Obilaznica, prema njegovim rečima, olakšaće život žiteljima Rakovice, Čukarice, Voždovca, Grocke, a značajna je i za južni Banat.

„Tih 19,5 km su od izuzuetnog značaja za nas, jer time izbegavamo gužve i haos kroz Novi Beograd, Zemun, preko Gazele i drugih naših mostova, a posebno kroz vožovdačke opštine”, objasnio je on. (Tanjug)

Na obilaznici oko Beograda danas su kineski i azerbejdžanski izvođači, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, započeli radove na izgradnji nedostajuće leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do tunela Straževica i obe trake do Bubanj Potoka.

Reč je o deonici ukupne dužine 19,5 km, koja obuhvata sektore obilaznice 4, 5 i 6.

Prisustvovali su i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ministar energetike i rudarstva Aleksandar Antić, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, ambasadori Kine, Li Mančang i Eldar Hasanov i v.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak.

Glavni izvođač radova je kineska kompanija Pauer Konstrakšen Korporejšen, a podizvođač azerbejdžanska kompanija Azvirt (ogranak Beograd).

Sa prilaznim saobraćajnicama dužina deonice, koju su dobili kineski i azerbejdžanski izvođači, iznosi ukupno 20,4 km, a vrednost radova je 207 miliona evra.

Radovi se finansiraju 85 odsto iz zajam Eksim banke Kine i 15 odsto iz budžeta Srbije.

Ugovoreni rok za završetak radova je 20. jul 2021. godine ili 36 meseci, pod uslovom da kredit bude efektivan do kraja 2018. godine.

U okviru tog projekta obuvaćeni su radovi na deonici B, od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Bubanj Potok, u dužini od 19,5 km.

Sektor 4 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 km.

U okviru sektora 4 potrebno je izvesti levu traku autoputa, opremiti dva tunela: „Lipak” i „Železnik” i izgraditi tri mosta: most br. 9, 10 i 11 (faza II), kao i preostale radove na petlji Orlovača (faza II).

Sektor 5 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od petlje Orlovača do tunela Straževica (uključujući i tunel) u dužini od 3,1 km.

U okviru sektora 5 potrebno je izvesti kompletno levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, leve tunelske cevi tunela Straževica i tri mosta: most br. 13, 14 i 15.

Sektor 6 obuhvata radove na izgradnji obe trake (pun profil) autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,6 km.

U okviru sektora 6 potrebno je izvesti kompletno i desnu i levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, kao i 2 mosta: most br. 16 i 17.

Investitor je Republika Srbija odnosno Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Obilaznica je deo Koridora 10 i povezaće dva njegova kraka - ka Mađarskoj (severni krak) i Hrvatskoj (E-75), kao i Koridor 11 (E-763), to jest autoput ka Crnoj Gori.

Obilaznica oko Beograda bi trebalo da ide do Pančeva i njena ukupna dužina biće 69 km, a počela je da se gradi pre 28 godina.

Obilaznica oko Beograda sastoji se iz deonica A: Batajnica-Dobanovci gde su radovi završeni na trasi i na petljama Dobanovci i Batajnica.

Zatim deonice B: Dobanovci - Bubanj potok. Sastoji se iz šest sektora, i to: B1-B3: Dobanovci - most na Savi kod Ostružnice gde su završeni radovi.

Most na Savi kod Ostružnice gde je završena desna konstrukcija mosta (faza I) i u toku su radovi na levoj konstrukciji mosta (faza II).

Sektor B4: Završena je desna traka autoputa (faza I), a u toku su radovi na izgradnji petlje „Petlovo brdo”.

Sektor B5: Završena je desna traka autoputa od petlje Orlovača od tunela Straževica (faza I).

Sektor B6: Tunel Straževica - petlja Bubanj Potok, koja će biti izgrađena u saradnji sa partnerima iz Kine i Azerbejdžana.

Planirana je i deonica C: Bubanj Potok - Pančevo (E-70), gde još nisu ugovoreni radovi.

Obilaznica će rasteretiti saobraćaj u Beogradu tako što će preuzeti ceo tranzit, povećaće bezbednost saobraćaja i smanjiti zagađenje. (Tanjug)

Komеntari12
bb480
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Marija
Ovom obilaznicom će se najpre smanjiti štetni gasovi u glavnom gradu, jer neko ko je rekao da auto put bude kroz centar Bg-a je pogrešio debelo! Zato sada svi ispaštamo, ovom obilaznicom će se i rastereti saobraćaj, štetni gasovi, buka kroz naseljeno naselje...
Marija
Obilaznica će biti korisna za čitavu Srbiju pa i ljude koje tu prolaze sa čitavog balkana i koji svakodnevno prolaze kroz Beograd.
milan
Tri godine ce da grade 20 km puta za cenu od 207 miliona evra. To znaci jedan kilometar puta za 20 miliona evra. Boze me sacuvaj . Put ce da grade firme iz Kine i Azerbejđana a odatle poticu i krediti za izgradnju. To ni nasa deca nece moci da otplate.
milan
U Srbiji je obicaj vec vise godina da se novi putevi otvaraju ali samo polovicno sto ce reci otvara se samo leva ili desna polovina puta. To ima za rezultat znatno povecan broj saobracajnih udesa na takvim deonicama gde se saobracaj odvija na tri saobracajne trake u dva smera sto zbunjuje vozace i stvara konfuziju u tumacenju saobracajnih propisa.
ivan
Obilaznica će privući mnoge turiste da koriste upravo taj put.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja