ponedeljak, 01.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 24.07.2018. u 22:00 Dejan Aleksić

Auto-putem od Ostružnice do Bubanj potoka za tri godine

U okviru radova koji su juče počeli treba da se uredi 19,5 kilometara saobraćajnice, da se izgradi leva i dogradi desna traka auto-puta, ali i da se sredi nekoliko tunela i mostova
Почетак изградње леве траке ауто-пута од моста на Сави код Остружнице до тунела Стражевица (Фото Танјуг)

Punim profilom auto-puta od Batajnice do Bubanj potoka na obilaznici oko Beograda, ako ne bude nepredviđenih prepreka i odlaganja, vozači će konačno moći da prođu za tačno tri godine. Nova faza radova na ovoj saobraćajnoj arteriji, čija je gradnja započeta pre gotovo tri decenije, zvanično je krenula juče, na prostoru između petlje „Orlovača” i tunela „Železnik”. U ovoj fazi gradiće se saobraćajna infrastruktura koja nedostaje na deonici od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj potoka. Građevinari iz Kine i Azerbejdžana koji su dobili ovaj posao imaće zadatak da urede 19,5 kilometara saobraćajnice (sa pristupnim vezama 20,4 kilometra).

Deonica na kojoj će raditi kompanije „Power construction corporation of China” i „Azvirt” podeljena je na tri sektora. U okviru sektora 4 treba da se izgradi 7,7 kilometara leve trake auto-puta od mosta na Savi do petlje „Orlovača”, da se opreme tuneli „Lipak” i „Železnik”, da se sagrade tri mosta i dovrši petlja „Orlovača”. I na sektoru 5, od petlje „Orlovača” do tunela „Straževica”, majstori će morati da izgrade 3,1 kilometar leve trake auto-puta koja, osim kolovoza, uključuje i levu cev tunela „Straževica” i tri mosta. Dosta posla biće na 9,6 kilometara sektora 6 od tunela „Straževica” do petlje „Bubanj potok”, gde će morati da se urade i leva i desna traka auto-puta, tunel „Beli potok”, petlje „Avala” i „Bubanj potok” i dva mosta. Ovi radovi vredni oko 207 miliona evra, za koje je komercijalni ugovor potpisan novembra 2016, finansiraju se 85 odsto iz zajma „Export-import bank of China”, a 15 odsto iz srpskog budžeta.

– Uveren sam da će najveći deo robnog transporta, kada se završi ova saobraćajnica, ići preko Srbije. Završetak obilaznice je veoma važan i kako bismo dobili trku sa Rumunijom i Bugarskom kada je reč o preuzimanju putnika koji idu za Grčku ili Tursku. Znam da ne treba da molim Azerbejdžance, koji su odlično uradili auto-put Ljig–Preljina. Poštujem ljude koji na vreme obave posao, a oni su kasnili svega mesec dana – istakao je predsednik Aleksandar Vučić, koji je sa državnim i gradskim rukovodstvom, ambasadorom Kine Li Mančangom i predstavnicima izvođača radova obišao početak radova na ovoj deonici obilaznice.

Vučić je ukazao da će obilaznica, osim vozačima i putnicima u tranzitu, život olakšati i žiteljima Rakovice, Čukarice, Voždovca, ali i stanovnicima Grocke i Banata, kada bude urađena i poslednja deonica, od Bubanj potoka do Pančeva.

– Ovih 19,5 kilometara je od velikog značaja jer ćemo, kada oni budu izgrađeni, izbegnuti gužve kroz Novi Beograd, Zemun, preko „Gazele” i drugih prestoničkih mostova, a naročito kroz Voždovac – kazao je Vučić.

Dovršetak ove važne saobraćajne arterije oko glavnog grada bitan je i zbog povezivanja Koridora 10 i Koridora 11.

– Već sada možemo da budemo ponosni jer imamo 20 miliona automobila više otkako smo počeli da puštamo u promet nove kilometre auto-puteva – navela je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Do polovine avgusta, podsetio je Vučić, u potpunosti će profunkcionisati Žeželjev most u Novom Sadu, do kraja godine biće konačno završene i deonice Koridora 10 na jugu i jugoistoku zemlje, a verovatno i ceo profil auto-puta od Obrenovca do Ljiga. U međuvremenu, u toku predstojeće posete Kini, kako je kazao predsednik, biće potpisan ugovor o finansiranju gradnje auto-puta od Preljine do Požege.

Deonica do Pančeva još čeka

Izgradnja obilaznice oko Beograda započeta je 1990. i u više navrata je prekidana i nastavljana. Jedna od važnijih prepreka za nastavak gradnje kilometara koji trenutno nedostaju uklonjena je prošlog juna, rušenjem naplatne rampe na Bubanj potoku. Ipak, i dalje je neizvesno koliko će godina biti potrebno dok punim profilom obilaznice od Batajnice do Pančeva, koja će biti duga više od 70 kilometara, ne počnu da prolaze vozila u tranzitu, zaobilazeći tako prestonicu u potpunosti.

Deonica od Batajnice do Bubanj potoka biće duga oko 47 kilometara, a ostatak čini deonica do Pančeva. Na toj deonici najznačajniji objekti biće tuneli „Bubanj potok” i „Leštane” i drumsko-železnički most na Dunavu kod Vinče.

Komеntari8
1ef13
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nikola
Jel moze nesto u ovoj zemlji da se ubrza posto ionako kasnimo decenijama za naromalnim zivotom. Ne zelim da placam sluzbenike koji postavljaju lenje rokove. Autoput do Cacka je sramota kako se sporo radi zbog javasluka u tunelima. Probiju rokove , naplate 4x vise samo zato sto s ene slusa struka nego se cev tunela potone jer krenu sa radovima za koje je receno da nece biti dobri pa mi placamo dobitak firmi koja to posle ispravalja.
Zoran
Onih 15% iz budžeta će da produži rok na jedno 5 do 7 godina, i onda će morati novi ugovor o zajmu, kako bi se radovi završili "na vreme"
Milorad
Pa zar nisu već jednom otvarani radovi na ovoj deonici?
predrag markovic
tri godine za 20 km ???to je baš mnogo dana ,ali....
Juraj
Infrastrukturni prioriteti su postavljeni naglavačke. Da obilaznica još davno nije završena je velika sramota ove i svih prethodnih vlasti, a naročito majstora samoreklame, aktuelnog ministra infrastrukture.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja