Na ukrštanju obilaznice oko Beograda sa Obrenovačkim putem (petlja „Ostružnica”) postavljene su fizičke barijere i mobilni ivičnjaci, a Uprava saobraćajne policije je na zahtev „Puteva Srbije” na ovu tačku uputila i patrolu da bi se kaznili vozači koji ne poštuju propise i sprečili eventualni udesi.
Ovo je reakcija nadležnih posle jučerašnjeg snimka koji je uznemirio javnost, a na kome se vidi kako se vozači sa Obrenovačkog puta, zbog radova na mostu, na Ostružničkoj petlji uključuju ka Surčinu polukružnim okretanjem u suprotnom smeru, umesto da idu do petlje „Orlovača” i vrate se na isto mesto kružeći tako oko 20 kilometara. Sada svi koji sa Obrenovačkog puta hoće obilaznicom ka Surčinu moraju da se uključe ka Orlovači, pa da se okrenu na petlji „Orlovača” nazad ka Surčinu.
– Barijerama i ivičnjacima zatvoreno je mesto gde su do sada nesavesni vozači kršili zakon i polukružno se okretali u suprotnom smeru ka Surčinu ugrožavajući svoj i živote učesnika u saobraćaju. Saobraćajna signalizacija na pomenutoj deonici postavljena je shodno važećem projektu, na koji je dobijeno rešenje nadležnih institucija, a sve prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima i Pravilniku o saobraćajnoj signalizaciji – ističu za naš list u „Putevima Srbije” apelujući na sve učesnike u saobraćaju da poštuju postavljenu signalizaciju, ograničenja brzine kretanja i propise.
„Putevi Srbije” još pre više od mesec dana, zbog početka nove faze radova na uklapanju novoizgrađene leve kolovozne trake sa postojećom rampom na delu petlje „Ostružnica”, saopštili su da je za saobraćaj zatvorena rampa kojom se vozila iz Beograda i Obrenovca uključuju na obilaznici oko Beograda ka Surčinu.
– Sva vozila upućuju se na petlju „Orlovača”, odakle se adekvatnom saobraćajnom signalizacijom mogu vratiti ka Surčinu i nastaviti dalje. Planirani period izvođenja radova u ovoj fazi je do 1. avgusta. Dok se budu izvodili radovi iz ove faze, za saobraćaj je otvorena novouklopljena izlazna rampa ka Beogradu i Obrenovcu.
Radovi su obezbeđeni adekvatnom saobraćajnom signalizacijom i opremom – glasilo je junsko saopštenje „Puteva Srbije”.
Ovakva organizacija saobraćaja očigledno se nije dopala delu vozača koji na ostružničkoj petlji sa Obrenovačkog puta mogu da se uključe na obilaznicu samo u smeru ka Orlovači i Bubanj potoku, ali ne i ka Surčinu, Šidu i Novom Sadu. Zato su, želeći da uštede vreme, odlučili da svesno krše propise i da teraju inat trenutnoj organizaciji saobraćaja.
– Upravljač puta planirao je da vozači koji žele da obilaznicom krenu ka Surčinu moraju da se voze na suprotnu stranu deset kilometara do petlje „Orlovača”, tu da se okrenu, a zatim opet pređu 10 kilometra da bi došli na isto mesto i produžili ka Surčinu. Zbog te kilometraže većina vozača traži jednostavnije rešenje. Na uključenju na obilaznicu u smeru ka Orlovači, gde je obavezno skretanje desno, skrenu levo ili negde između Ostružnice i Orlovače izvedu polukružno okretanje nazad ka Surčinu – objašnjavaju saobraćajni stručnjaci. Obe varijante su izuzetno opasne. To potvrđuje i nesreća koja se pre desetak dana dogodila na obilaznici. Sumnja se da je šezdesetogodišnji muškarac poginuo upravo prilikom polukružnog okretanja.
– Smatram da bi najekonomičnije i najbezbednije rešenje bilo da se privremenom saobraćajnom signalizacijom vozačima koji sa Obrenovačkog puta žele da obilaznicom nastave ka Surčinu omogući bezbedno skretanje na levu stranu. Svako drugo rešenje, pa i postavljanje fizičkih prepreka između saobraćajnih traka, neće odvratiti vozače od želje za skraćenjem puta i sprečiti ih da po prestanku tih barijera urade polukružno okretanje. Takvo rešenje bi s jedne strane povećalo nebezbednost na putu, a s druge strane troškove – kažu stručnjaci.