ponedeljak, 01.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 27.07.2018. u 22:36 Dejan Aleksić
NA UKRŠTANjU OBRENOVAČKOG PUTA SA OBILAZNICOM

Polukružnim preko pune linije pravo na policiju

Umesto da kroz tunele „Lipak” i „Železnik” odu do petlje „Orlovača” i bezbedno se vrate ka Ostružnici i nastave ka Surčinu, vozači su i juče, bez obzira na prepreke i policiju, pravili prekršaj na skretanju sa Obrenovačkog puta
Табле јасно уочљиве знатно пре скретања за Орловачу (Фото Д. Алексић)

Koliki je srpski inat definitivno se najbolje vidi ovih dana na ukrštanju Obrenovačkog puta sa obilaznicom oko Beograda, kod petlje „Ostružnica”. Ni policija, ni izdaleka lako uočljive fizičke barijere i mobilni ivičnjaci na kolovozu, kao ni jasno istaknuti putokazi koji upozoravaju na privremen režim saobraćaja na ovom delu obilaznice nisu dovoljni za nesavesne vozače. Mere bezbednosti između petlje „Ostružnica” i tunela „Lipak” pojačane su posle objavljivanja snimka na kome se vidi da se vozila sa Obrenovačkog puta kod Ostružničke petlje uključuju ka Surčinu polukružnim nepropisnim okretanjem preko pune linije. Ali brojni vozači kao da nisu dali preveliki značaj tome. Oni koji nisu želeli da gube vreme i kruže oko 20 kilometara, odnosno da odu do petlje „Orlovača” i vrate se do Ostružnice nastavljajući propisno ka Novom Sadu i Surčinu, poslednjeg julskog petka opušteno su posle uključenja sa Obrenovačkog puta pravili polukružno preko pune linije. Nastavili su da dovode u opasnost svoje živote, ali i živote vozača i putnika koji dolaze iz pravca Orlovače kroz tunele „Lipak” i „Železnik”.

U ovo se juče uverila i naša ekipa koja je organizovala mini-patrolu saobraćajnicom koja je već nekoliko dana u žiži zbog upornosti vozača.

Da automobili koji dolaze sa Obrenovačkog puta na petlji „Ostružnica” trenutno ne mogu da skrenu ka Novom Sadu i Surčinu uočljivo je mnogo pre tačke na kojoj se ovih dana dešavaju nepropisna polukružna okretanja. Na više znakova pre isključenja za tunel „Lipak” vidljivo je precrtano skretanje ka Novom Sadu i Sremskoj Mitrovici.

Izdaleka su lako uočljivi i mobilni ivičnjaci i fizičke barijere, signalizacija koja ukazuje da zbog trenutnih infrastrukturnih radova kod obilaznice jedino može da se nastavi u pravcu Orlovače. Upravo tu je sporno mesto gde dobar deo vozača i dalje pravi prekršaj kako bi brže okrenuli ka Surčinu, Novom Sadu, Sremskoj Mitrovici…

Naša ekipa se na toj tački i zaustavila da bi proverila da li je na terenu zaista sve i urađeno kako su saopštili „Putevi Srbije”, odnosno da utvrdi da li su tu policija i sve najavljene prepreke.

U prvi mah je iznenadilo što na spornom mestu kod Ostružničke petlje nigde nije bilo policije i što svi vozači, kako je u tom trenutku delovalo, poštuju novoutvrđena pravila saobraćaja na ovoj deonici. Ali, to je bila samo varka.

Niti je policija zatajila, niti su vozači za samo nekoliko sati postali savesniji. To je postalo jasno kada se nesavesni vozač džipa „upecao” i napravio grešku kao i mnogi pre njega polukružno okrećući preko pune linije. Taman što je pomislio da je uspeo da nasamari patrolu i da prekrši pravila, nekoliko desetina metara dalje ispod nadvožnjaka sačekali su ga vešto sakriveni policajci. Umesto prečice, kao i mnoge pre njega, dočekala ga je kazna organa reda. Vozač crnog džipa svakako nije bio jedini koga je ekipa „Politike” uočila da pravi identičan prekršaj. Većina vozača koja ovo i dalje čini, po svemu sudeći, vodi se činjenicom da je potez između petlje „Ostružnica” i tunela „Lipak” prav, ravan i pregledan. Problem je što zanemaruju drugu činjenicu – da je to deonica na kojoj se vozi većom brzinom i da vozači koji izlaze iz tunela lako mogu da nalete na one koji hoće da polukružno okrenu preko pune linije. Prenebregavaju i to da, bez obzira na vozačko iskustvo, lako može da se izgubi koncentracija i da se u trenu napravi pogrešan potez za volanom prilikom ovakvih manevara na saobraćajnici za veće brzine.

Kako se ne bismo upecali na varku pregledne deonice, kao i većina, i naša ekipa je, vodeći se savetom nadležnih, nastavila dužim putem kroz tunele „Lipak” i „Železnik” ka petlji „Orlovača” odakle smo se okrenuli nazad ka Ostružnici i Ostružničkom mostu. Na mestu je zamerka brojnih vozača i saobraćajnih stručnjaka da je to još dvadesetak kilometara i nešto manje od 15 minuta dodatne vožnje, ali ovo je trenutno jedini bezbedan način za sve koji iz pravca Obrenovačkog puta žele da nastave ka Surčinu ili vojvođanskim gradovima.

I na potesu između dva tunela uočili smo još jednu tačku na kojoj vozači nepropisno okreću da ne bi išli sve do Orlovače i kako bi se vratili ka Ostružnici. Da se između dva tunela obavljaju nepropisni manevri svedoče polukružni tragovi na kolovozu. Ovaj deo za tako nešto vozači koriste jer između dva tunela trenutno nema patrole policije.

A kada je reč o patroli koja je zaustavila vlasnika crnog džipa, vozači koji razmišljaju da ipak postupe kao on trebalo bi da znaju da policajci nisu stacionirani isključivo ispod nadvožnjaka kod Ostružnice. Samo desetak minuta posle zaustavljanja „džipdžije” patrola se podelila na dve grupe promenivši lokaciju. I tako po ceo dan sve dok ne prestane polukružno okretanje preko pune linije.

Izmena na snazi više od mesec dana

„Putevi Srbije” su još krajem juna, zbog početka nove faze radova na uklapanju novoizgrađene leve kolovozne trake sa postojećom rampom na delu petlje „Ostružnica”, saopštili da je za saobraćaj zatvorena rampa kojom se vozila iz Beograda i Obrenovca uključuju na obilaznici oko Beograda ka Surčinu. Još tada je ukazano da se sva vozila upućuju na petlju „Orlovača”, odakle se adekvatnom saobraćajnom signalizacijom mogu vratiti ka Surčinu i nastaviti dalje.

Pojedini saobraćajni stručnjaci ipak ocenjuju da bi najekonomičnije i najbezbednije rešenje bilo da su nadležni privremenom saobraćajnom signalizacijom omogućili bezbedno skretanje u levu stranu vozačima koji sa Obrenovačkog puta žele da obilaznicom nastave ka Surčinu.

Komеntari12
b9316
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miloš
Na skretanju sa Obrenovačkog puta nema nikakve najave da ako hoćeš za Novi Sad treba da ideš do NS treba da vozim do Orlovače. Takođe ni na navigaciji. Odakle da znam da treba da idem do petlje Orlovača, ili treba da se vozi do prvog kružnog toka koji je u Čačku? Šta je inače problem u glavama tih projektanata da predviđaju više kružnih tokova koji se u svim drugim zemljama ugrađuju po nekoliko komada u selima a kod nas teško da u celoj Srbiji ima više od 10? Izazov: hajde da ih nabrojimo?! Voditeljka Beogradske hronike i dnevni listovi opravdano drame da je ozbiljan problem polukružno koje prave svi ovi vozači ali niko od njih da pita nadležne zašto ne preduzmu nešto da se ovo diletantsko rešenje promeni, već samo insistiraju na kažnjavanju. Kod nas se nikad ne razmišlja o upotrebljivosti nego samo bitno je da se nešto radi. Pre neki dan totalno promenili red vožnje BG voza a novi red vožnje objavili tek treći dan? Pitam se kako se stranci snalaze u Srbiji? Hajde sredite ovo!
Боривоје Банковић
Да, стварно, шта је двадесет километара више по туђем џепу? Поготово за некога ко сваког дана пролази тим путем. Наравно да не треба вршити полукружно окретање на ауто-путу, нити бих то радио и не браним оне који то раде, али ово је чист дилетантизам и малтретирање грађана. Стручњак је лепо објаснио шта треба урадити да се избегне непотребно путовање а да се не угрожава безбедност саобраћаја. Уосталом, то није прво пут да се на том правцу догађају овакве ствари. Пре годину или две, из смера Бубањ Потока сам хтео да скренем ка Петловом Брду и наишао на затворено искључење. Без икаквог знака упозорења или путоказа. Да не познајем ту петљу, вероватно бих завршио у Остружници.
Боривоје Банковић
@Бојана, @Жика: Било би корисно да новинар "Политике" обиђе читав тај правац, од Бубањ Потока па до Добановачке петље и то у оба смера. Свашта се ту може видети и има материјала за још неколико оваквих чланака. Јер проблем нису само инат и бахатост возача, већ и индолентност надлежних. Да ли је нормално да се каже: "Пут је затворен, обилази се двадесет километара", а да алтернативни правац не постоји? Мени није. У међувремену сам сазнао да је скретање из смера Бубањ Потока ка Петловом Брду и дан данас затворено без икаквог знака или обавештења. Па ко зна - зна. А ко не зна, срећан му пут до Остружнице.
Бојана
При том ни у Остружници није могуће искључење из правца Бубањ Потока, већ прво следеће у Сурчину односно Добановцима, што је додатних 35км. Идаље без назнаке на Бубањ потоку, на укључењу.
Prikaži još odgovora
Братимир
Решење је једноставно: Поставити полицију и на лицу места наплаћивати дебеле казне - прелазак преко пуне линије. Повући још једну пуну линију па наплаћивати прелазак преко дотичне дупло. Од казни финансирати завршетак обилазнице и остале радове. Тако то раде у ЕУ. Вожња преко пуне линије или чак вожња ауто-путем у супротном смеру редовно се догађају и на западу. Када људи неће да чекају да се рашчисти коловоз после саобраћајне несреће или у време саобраћајних гужви неки лепо користе улаз на ауто-пут као излаз. Таква је природа људи који су положили возачки испит преко везе или купили возачку. Наравно, полиција некада види и казни, а некада не.
darko011
Gospodine, ja evo već 15 godina živim u EU, i verujte svakom građaninu ovde bi bilo jako smešno ponašanje naših ministara i putara, a da ne govorim o skretanju posle 20 km. Sigurno u Srbiji ima mnogo nepoštovanja zakona i pravila ponašanja u saobraćaju, ali država ne može da očekuje da naplati nekome kaznu a da pritom i sama nepoštuje osnovna pravila organizacije saobraćaja. To vam kažem sa skoro 2 miliona pređenih km u za volanom.
Mike Andjelkovic
Била је некад један кафана на Сави, у којој је висила, на зиду, гитара са поруком: 'Кој' уме - нек свира, кој' н'уме - нек не дира'. Тако и са том чувеном Обилазниоцм. Није требало да је почињу они који не умеју да изграде ништа, без одлагања и драма. Све остало, укључујући и дрско понашање возача, само су последице те неумешности. Ко год прилази кроз Београд, идући на југ или север, зна о чему ја овде пишем.
Petar Milic
E Srbi Srbi Sta komentarisati Nista Tesko nama

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja