ponedeljak, 24.09.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:54

Radio sa rok dušom

Generalni direktor i voditelj Plej radija Nemanja Kostić kaže da ova komercijalna stanica osluškuje potrebe tržišta i plasira samo ono što publika želi da čuje, a teme koji plasiraju svakog jutra, planiraju sa pažnjom, jer su svesni da ih sluša cela Srbija
Autor: Dejan Spalovićsreda, 01.08.2018. u 08:00
Наташа Губеринић (Фото Промо)

Da kvalitet uvek ispliva na površinu, najbolji je primer Plej radio. Kada je došlo do ozbiljnih kadrovskih i programskih promena, malo je ko verovao da će ovaj radio preživeti, a samo najveći optimisti su verovali da će zadržati primat u srpskom etru.

Generalni direktor Plej radija Nemanja Kostić kaže da se ovaj radio ne može porediti s nekadašnjim B92, jer je Plej komercijalna stanica koja osluškuje potrebe tržišta i plasira samo ono što publika želi da čuje.

„Kada smo počeli sa programom, neki su razumeli da je na tržište stigla profesionalna radio-stanica. Drugi su pričali da ćemo brzo bankrotirati i ’zatvoriti radnju’, ali ubrzo smo izbili na prvo mesto po slušanosti i nema stanice koja dopire do više ljudi u Srbiji od naše. Plej nikome nije ukrao slušaoce kada je počeo sa radom, već smo jakom kampanjom doprineli da radio kao medij dobije više slušalaca i vratili veru u njega”, kaže Kostić.

Radio u svetu, a pre svega u Americi, Engleskoj i Holandiji, razlikuje se od naših radio-stanica.

Kako izgleda kreiranje programa kao što je čuveni jutarnji šou? Koliko je tu planiranja, a koliko improvizacije?

„Razlikujemo se samo po finansijskoj moći, ne i po posvećenosti i profesionalnosti naših voditelja. Mi volimo da sve isplaniramo na vreme, ali smo shvatili da naši voditelji jutarnjeg programa ne mogu bez improvizacije, i to im nećemo uskratiti. Dakle, 90 odsto rada, 10 odsto talenta”, naglašava Kostić.

Kaže da teme koji plasiraju svakog jutra, planiraju sa pažnjom, jer su svesni da ih sluša cela Srbija. Počeli su i da često emituju program van studija, jer vole da su u direktnom kontaktu sa publikom.

„Najzanimljivije nam je bilo kada smo organizovali jutarnji program uživo iz popularnog beogradskog restorana, gde nismo očekivali mnogo slušalaca u cik zore. Međutim, nekoliko stotina njih je došlo da se upozna sa našim voditeljima i popije kafu sa nama”, zadovoljno konstatuje Nemanja.

„Video killed the radio star”. Evo, 28 godina je prošlo od izlaska te pesme, a radio je i dalje tu.

„I uvek će biti tu. Naći će put do slušalaca na bilo koji način. Televizija je osamdesetih preuzela primat i svi su mislili da je radio gotov, ali televizija i drugi video-sadržaji ne mogu da idu ukorak sa vašim životom, dok radio to može. Slušate ga dok vozite, šetate, vežbate, čak i radite”, kaže Kostić.

Čak ni internet nije izbrisao radio sa mape, već nam je samo pružio kanal kojim možemo da dopremo do slušalaca. Sajt Plej radija dnevno poseti desetine hiljada ljudi, a napravili su i mobilne aplikacije koje su besplatno preuzete gotovo 300.000 puta.

Kategoričan je da nikad ne bi zamenio rad na radiju s radom na bilo kojim drugim medijima, posebno na televiziji. To obrazlaže time da nema drugog medija na kome muzika tako neprikosnoveno vlada kao na radiju.

Nemanja Kostić (Foto Promo)

Na pitanje šta savremeni slušalac želi od radija, Nemanja Kostić objašnjava: „Sve što želi – mi mu pružamo! Pre svega najbolju muziku, zabavne voditelje, poklone. Malo je poznato da Plej redovno istražuje tržište i u svakom trenutku znamo šta publika želi od nas, a najstroži smo u biranju muzike.”

Jedno od zaštitnih lica ovog radija je Nataša Guberinić, nekadašnja pevačica grupe Tap 011, koja ima emisiju od 10 do 14 časova. Kaže da svako ima svoja četiri sata da kaže ono šta je osmislio, ugosti koga je pozvao, bude aktuelan, ali prvenstveno da pruži neopterećujući sadržaj…

„Kidnapujem i tuđ termin, ako, recimo, kolega ne može da dođe, jer ga je ’samleo’ grip ili ode na neki festival… Tada se ja raspojasam i u plej-listi, u terminu subotom od 12 časova. Kolege iz jutarnje smene su na letnjoj pauzi, pa sad uzimam njihov termin. Ako bi mi emisija imala ime, verovatno bi bilo ’Nataša otima radio’” – u šali kaže Guberinić.

Prvi put se našla pred radio-mikrofonom kao srednjoškolka devedesetih, na „starom” Pingvinu, ali je muzika odvukla na drugu stranu. Tek pre nekoliko godina na tviter prepisci i kroz šalu, drugar ju je zvao da radi jutarnji program na jednoj radio-stanici. Kad je došla, shvatila je da prva ljubav nema zaborava i da samo okolnosti mogu da je prekinu na neko vreme…

„Dinamika i ljudi na radiju i opušten stav je ono što radio  čini neodoljivim. Informacije se brzo smenjuju, a s druge strane ničiji život ne zavisi od vas, pa vam je savest mirna i ako pogrešite. Nekad su zapravo greške najzabavnije”, smatra Nataša.

Kaže da nikada nije prestala da se bavi muzikom i dodaje da se uvek slatko ismeje kada neko napiše – „povukla se iz muzike”.

„Svuda se predstavljam kao vokal-instalater, što i jesam. Svaki dan je drugi studio, drugi žanr, muzika je primenjena stvar i bilo bi lepo da ljudi shvate da ona ne podrazumeva samo pojavljivanje na televiziji i provlačenje po žutoj štampi. Ima tu mnogo više posla, ali kad je Srbija u pitanju, svi misle da je parametar slave i uspeha samo to koliko je neko uspeo da se promoviše i samoproklamuje za zvezdu. Ne kažem da ne treba da zauzmeš neko mesto na medijskom nebu, ali ako iskreno volite muziku, onda ima mnogo načina da se njome bavite, da je besmisleno samo juriti popularnost”, objašnjava naša sagovornica.

Pitamo je za zanimljive situacije koje su joj se dogodile na radiju.

„Svaki dan može da se desi nešto zanimljivo, ali tehnika je danas toliko napredovala da mi je to verovatno najuzbudljivije. Može da se emituje program direktno sa ’Egzita’, ili, evo u našem slučaju ovog leta, da se plovi brodom, samo vam je potreban laptop, slušalice i dobra volja”, kaže Nataša, i dodaje da su džinglovi koji se svaki dan   čuju na ovom radiju njenog glasa delo.

Najveći joj je kritičar njena bolja polovina. Tvrdi da je nikad nije slušao na radiju, pa kada mu priča da joj ide loše – on se slaže da ne valja, kad kaže da je nešto odlično uradila – još više se slaže.

„Maksimalno me podržava samo da ne bi morao da me sluša više od neizbežne dnevne doze kod kuće”, uz smeh zaključuje Nataša Guberinić.

A kakva je komunikacija sa slušaocima?

„Slušaoci su publika kao i svaka druga. Jedni žele da im posvetite posebnu pažnju, hoće po svaku cenu u program, a drugi bi da ostanu u senci. Naravno da svi više volimo da komuniciramo sa razumnim ljudima, ali iskreno, koliko ima ljudi koji su sačuvali zdrav razum? Meni je pobegao, stignem ga tek ponekad, ali volim da se pozivam na njega kad god se susretnem sa luđima od sebe”, šali se Nataša.

O omiljenim trenucima u poslu kaže:

„Pošto sam dugo u muzici, najlakše i najlepše se snalazim u intervjuima sa kolegama i mnogo mi je drago kada neko ima novi album ili svirku koju treba da najavi. Sjajno je što imamo tu slobodu da zovemo izvođače koje volimo i cenimo, pa to bude drugarsko ćaskanje. Bilo bi lepo kad bi se otvorila mogućnost da promovišemo mlade autore i talente koji nemaju gde da se pokažu i dokažu.”


Komentari0
db3af
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja