petak, 21.09.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:17

Studije fizičke hemije zamenila režijom

Mlada rediteljka Isidora Goncić uskoro počinje probe predstave „Spojleri” po delu ruske autorke Marije Maše Ognjeve koje je pre dve godine svrstano u deset najboljih savremenih ruskih drama
Autor: Borka Golubović-Trebješaninsubota, 04.08.2018. u 21:20
Исидора Гонцић (Фото: А. Васиљевић)

„Nije ti dobro, možeš da izgubiš posao... Prijavila sam se kod psihologa.. Pfff, psiholog ti neće stvoriti lični život. Oni čak ništa ne smeju ni s pacijentima...”

Samo što je potpisala režiju predstave „Bonton” po motivima dela Jasminke Petrović na sceni pozorišta „Duško Radović” u Beogradu, mlada rediteljka Isidora Goncić uhvatila se ukoštac sa novim scenskim izazovom. Reč je o predstavi „Spojleri” koju će od jeseni raditi po delu mlade ruske autorke Marije Maše Ognjeve, čije replike smo upravo citirali. Drama „Spojleri” pre dve godine svrstana je u deset najboljih savremenih ruskih drama. Za stvaralaštvo Marije Ognjeve samosvojnu Isidoru Goncić spaja i generacijska spona, budući da su isto godište i dele ista životna pitanja koja im ovo doba nameće.

– „Spojleri” pričaju o devojci našeg doba koju muči dilema kako naći partnera. Drama je u tom smislu više bazirana na problemu melanholije, depresije koja je prisutna u našoj generaciji. Zato ćemo u istoimenoj predstavi akcenat staviti na borbu sa samim sobom. U suštini u pitanju je borba sa savešću, koja je igrom slučaja u ovoj drami muškog roda. Drama „Spojleri” napisana je poluatobiografski s obzirom na to da je Maša Ognjeva izvukla sve svoje poruke koje je  razmenjivala sa drugaricama na društvenim mrežama dok je i sama prolazila kroz svoju borbu i pretočila ih u dramski tekst – kaže rediteljka.

Isidori Goncić je u ovom delu upravo to bilo privlačno: kuckanje po telefonu, internetu...

Našu sagovornicu beogradska pozorišna publika i te kako dobro pamti. Teatarski sladokusci tokom nekoliko sezona sa radošću su gledali originalnu diplomsku predstavu Isidore Goncić „Ćelava pevačica” po delu Ežena Joneska na sceni „Petar Kralj” Ateljea 212, razotkrivši sav apsurd naših života. U međuvremenu Isidora Goncić režirala je na sceni Narodnog pozorišta u Pirotu ostvarenje „To kod nas ne može da bude”, po motivima pripovedaka Radoja Domanovića.

Sve to ipak ne bi bilo ništa neobično da nepredvidiva Isidora Goncić iza sebe pored diplome reditelja koju je stekla na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu u klasi Ivane Vujić nema i završenu prvu godinu studija fizičke hemije.

– U gimnaziji sam bila ubeđena da ću se pronaći na polju hemije, tako da sam u prvi mah i počela da studiram prirodne nauke. Međutim, posle prve godine studija fizičke hemije odlučila sam da se posvetim režiji. I nisam se pokajala – priča Isidora Goncić koja potiče iz umetničke porodice: otac Svetislav Goncić je glumac, majka Gordana Goncić dramaturg.

Naravno, nastavlja svoju ispovest naša sagovornica, u prvi mah roditeljima nisam ništa pričala. Pošla sam na prijemni na FDU i negde na polovini polaganja u kući sam se razotkrila. Znala sam da će moji roditelji iz želje da mi pomognu da mi pune glavu svojim  idejama. Tako je i bilo, uzbudili su se posle moje priče u smislu: gde ćeš sada, zašto tako... Šta ju je opredelilo baš za režiju, Isidora Goncić kaže:

 – Upravo želja, budući da sam uvek bila svojeglava, da ne ličim ni na oca, ni na majku. Tako sam došla do spoznaje da mi najviše pristaje da se bavim režijom. Bila mi je najzanimljivija u smislu spajanja svih umetnosti koje pozorišni čin objedinjuje. Kao dete, reditelja sam zamišljala kao nekakvog Čarobnjaka iz Oza koji tamo iza neke zavese sve kontroliše. Na režiju, ipak, ne gledam kao na nekakvu kontrolu, odnosno reditelja kao vođu robova koji će sve da ih maltretira, nego na kolektivni čin u kojem će svoje ideje svi saradnici moći da realizuju.

Isidora Goncić pored toga što ovog leta iščitava savremene dramske tekstove, ne odustaje ni od klasika čija dela su je oduvek zanimala. I dalje joj je „Sirano” Edmonda Rostana omiljeni komad, ali sa radošću svaki put iz početka iščitava Molijera, Gogolja, Čehova.

 


Komentari0
a3ae0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja