Na području železničke stanice Resnik juče je počela rekonstrukcija putnog prelaza, posao koji će trajati do nedelje u 21.30 časova. Možda deluje da nije reč o velikom poslu, ali on će ove sedmice ipak poremetiti organizaciju u Beogradskom železničkom čvoru i zakomplikovati snalaženje putnika koji se još nisu navikli ni na nedavne novine na prestoničkoj železnici. Do nedelje će tako biti promenjena organizacija putničkog saobraćaja na prugama iz Beograda ka Užicu i Nišu.
Jutarnji voz koji iz Bara polazi u 8.20, od danas do četvrtka saobraćaće samo do Lazarevca, odakle će putnici autobusima biti prevoženi do Topčidera. I za putnike voza koji iz Topčidera za Bar polazi u 9.21 čas u istom periodu biće organizovan autobuski prevoz od Topčidera do Lazarevca, posle čega će dalje nastavljati vozom. Ovi jutarnji vozovi između Topčidera i Bara neće imati vagone za prevoz automobila.
Izmena važi i za večernje vozove, pa će večernji koji iz Bara za Topčider polazi u 19 sati i iz Topčidera za Bar u 21.21 sat danas i sutra saobraćati preko Male Krsne, Lapova, Kraljeva i Užica. U svom sastavu večernji vozovi između Topčidera i Bara imaće vagone za prevoz praćenih automobila, ali oni zato neće ulaziti u stanicu Požega.
Danas i sutra vozovi koji iz Bara idu za Suboticu, a od danas do prekosutra i vozovi iz Subotice za Bar neće saobraćati između Lazarevca i „Prokopa”. Zbog toga će i putnici iz ovih vozova između Lazarevca i Beograd centra” biti prevoženi autobusom.
I kompozicije koje iz „Prokopa” polaze za Užice u 6.22, 7.21, 12.21, 17.06 i u 19.35 sati od danas do prekosutra kretaće po redu vožnje iz Lazarevca. Voz koji iz „Prokopa” polazi za Užice u 15.35 sati, u istom periodu saobraćaće po redu vožnje iz stanice Bela reka.
Kompozicije koje iz Užica uobičajeno idu do „Prokopa”, danas, sutra i prekosutra vožnju će završavati u Lazarevcu. Jedino voz koji iz grada na Đetinji polazi za „Beograd centar” u 10.10, u ovom periodu saobraćaće samo do Bele reke.
Od danas do nedelje privremene izmene važiće i ka jugu.
– Vozovi između Topčidera i Soluna, odnosno Sofije saobraćaće umesto preko Mladenovca prugom Velika Plana – Mala Krsna – Rakovica. Kompozicije koje idu iz „Prokopa” za Niš kretaće po redu vožnje za Niš iz stanice Mladenovac. U toj stanici će, u istom periodu, vozovi iz Niša i završavati putovanje. Voz koji bi po redu vožnje u 15.35 sati trebalo da saobraća iz Niša za „Prokop” ići će samo do Lapova, dok će voz za Niš koji inače iz „Beograd centra” polazi u 17.20 sati kretati po redu vožnje iz železničke stanice Lapovo – navode u „Infrastrukturi železnice Srbije” dodajući da će Mladenovac, umesto „Prokopa”, biti privremena polazna i dolazna stanica za voz čije je odredište i polazište Stalać.
Do Beograda kao do Lajkovca
Priličnu neprijatnost u nedelju uveče doživeli su putnici koji su vozom Subotica – Bar išli od Novog Sada do Beograda. Osim što je u polasku kasnio sat i 15 minuta, ovaj brzi voz, koji za razliku od običnih ne staje na svakoj stanici, između „srpske Atine” i Novog Beograda je umesto sat i 40 minuta putovao više od dva sata i 15 minuta – sporije i od običnih vozova. U prestonicu je stigao u vreme kada je uveliko trebalo da bude u Lajkovcu.
– Umesto da nam se izvine zbog tolikog čekanja i kašnjenja i da nam daju osveženje, kondukteri su nas drsko izbacivali iz jednih vagona u druge, navodno zato što je to prva klasa. Hteli su i da nam naplaćuju doplatu karte zbog brzog voza. Pa kakav brzi kad je stigao sporije od običnog. Na sve to sedeli smo u vagonima koji su bazdeli od prljavštine i u kojima je većim delom puta bio mrkli mrak – požalila se studentkinja Milica Spasić.