petak, 15.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:48

MUP: Korozija nije razlog da se kola proglase za neispravna

Tehnički pregled „prolaze” i automobili sa manjim oštećenjima, koja ne utiču na bezbednost saobraćaja, poput ogrebotine, ulegnuća, naprsline na prednjim i zadnjim farovima...
Autor: P.O.utorak, 07.08.2018. u 14:31
(Фото А. Васиљевић)

Načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov odbacio je danas navode koji su se pojavili u pojedinim medijima da nisu dozvoljena nikakva oštećenja na vozilu kako bi ono prošlo tehnički pregled i ukazao da oštećenja koja ne utiču na bezbednost vozila nisu razlog da ono bude okarakterisano kao neispravno, saopšteno je iz MUP-a Srbije.

Arsov je istakao da površinska korozija nije razlog da vozilo bude tretirano kao tehnički neispravno, ali da na šasiji vozila, odnosno na nosećim delovima karoserije i podu vozila nije dozvoljena dubinska korozija niti korozija koja je izazvala rupu.

Načelnik Uprave saobraćajne policije je objasnio da su prema kriterijumima koje propisuje novi Pravilnikom o tehničkom pregledu vozila, koji je se primenjuje od 5. jula ove godine, dozvoljena manja oštećenja na vozilu, koja ne utiču na bezbednost saobraćaja, poput ogrebotine, ulegnuća nastalih pri parkiranju vozila, nedostatak bočne lajsne, naprsline na prednjim i zadnjim farovima.

„Nisu dozvoljena veća mehanička oštećenja karoserije, šasije, poda, nadgradnje, kabine“, rekao je Arsov. Prema njegovim rečima, ni manje oštećenje vetrobranskog stakla nije razlog da on bude okarakterisano kao neispravno.

Međutim, kako je naveo, ukoliko na vetrobranskom staklu postoji više manjih ili većih oštećenja, koja utiču na normalnu vidljivost vozača, onda se smatra neispravnim.

Arsov je ukazao da se ispravka pogrešno upisanih podatka o najvećoj dozvoljenoj masi putničkih vozila, kao i utvrđivanje boje vozila u skladu sa novim Pravilnikom obavlja samo u slučaju kada vlasnik menja saobraćajnu dozvolu.

On je dodao da i dalje, kao i po starim propisima, vozilo može biti višebojno. Načelnik Uprave saobraćajne policije objasnio je i kako se, na tehničkom pregledu, tretiraju prepravke na vozilima. „Ugradnja montažno-demontažnih uređaja na vozilima, koji služe za prevoz prtljaga, ne smatra se prepravkom vozila“, objasnio je Arsov.

On je istakao da se prepravkom vozila, koja mora biti ispitana, smatra promena vrste vozila, naknadna ugradnja motora drugog tipa, uređaja za spajanje vučnog i priključnog vozila.

„Prepravkom se smatra i promena komandi za upravljanje vozilom lica sa invaliditetom, zamena komande uređaja za upravljanje i drugih komandi direktno vezanih za proces upravljanja vozilom sa desne na levu stranu vozila, kao i svaka druga promena deklarisanih karakteristika uređaja na vozilu, poput zatamnjivanja stakala, naknadne ugradnje svetlosnih uređaja i metalnih ojačanja karoserije“ objašnjava Arsov.

Arsov je poručio da će pripadnici saobraćajne policije, u kontroli saobraćaja na putu i prilikom nadzora nad radom tehničkih pregleda, posebnu pažnju usmeriti na identifikaciju vozila i ispravnost uređaja koji mogu da ugroze bezbednost saobraćaja.

 


Komentari4
26f5a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

milan
Zakonodavac je zaboravio da danas jos postoje putnicki automobili sa šasijom. Šasija daje cvrstinu karoseriji bez obzira u kakvom su stanju njeni delovi.
Joca Mehanicar
Korozija nije razlog vec je korodirano vozilo razlog da se ne registruje, jer je konstrukcija vozila oslabila i pretdstavlja opasnost u saobracaju.
Mladen Mladenovic
Pa, kako bi se onda ovi "servseri" izivljavali nad onima koji im nisu simpaticni, koji se prave "vazni" ili, koji nece da odrese kesu. Ovaj novi sistem ce, samo, kao i svi ti ostali novi zakoni i propisi da polome kicmu ovom narodu. Setite se promene licnih karata, pasosa, tablica, zdravstvenih knjizica i milon drugih slucajeva kada je drzava uz svoj otudjeni drzavni aparat pokusavala da nam "pomogne"?! Ovaj zakon je savrsena prilika da se jedan sloj ljudi sadisticki izivljava nad svojim sugradjanima.
Vesa D
.. a ko može biti lep kad je dronjav..

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja