petak, 16.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:17
SNALAŽENjE U BEOGRADSKOM ČVORU

Odeš na voz u „Prokop”, a on krene iz Zemuna

Teško da je iko pre nekoliko meseci mogao da zamisli da će u Beogradskom čvoru ovog leta za svega mesec dana zavladati cirkus u kome putnici ne mogu da se snađu
Autor: Dejan Aleksićutorak, 07.08.2018. u 22:00
(Фото Танјуг)

Decenijama unazad znalo se – ko u Beograd dolazi vozom ili njime odlazi uglavnom je bio upućen na Glavnu železničku stanicu. Nju nisu koristili samo vozovi iz sistema „BG voza” i banatski, ali određena pravilnost je postojala. Prva značajnija promena u navikama putnika desila se 2016. kada je deo domaćih vozova prebačen na „Prokop”. Da ova stanica polako postaje glavna postalo je jasno prošlog decembra kada je gotovo sav domaći putnički saobraćaj tamo preseljen. Glavnoj je ostao samo ovaj predznak u imenu i svega desetak polazaka, uglavnom međunarodnih.

Već tada se moglo naslutiti da će se u Beogradskom železničkom čvoru dogoditi svojevrstan karambol. Ne samo zbog toga što se znalo da će Glavna biti zatvorena 1. jula 2018. i što nedovršenom „Beograd centru” fali mnogo toga, već i zato što je krajem 2017. obznanjeno da na „Prokop” neće moći da računaju putnici koji koriste auto-vozove. Kao alternativa uskočio je zaboravljeni Topčider jer Tehničko-putnička stanica Zemun, gde bi u u budućnosti automobili trebalo da se utovaruju, još nije sređena.

Teško da je iko pre nekoliko meseci mogao da zamisli da će u Beogradskom čvoru ovog leta za svega mesec dana zavladati cirkus u kome putnici ne mogu da se snađu. Oni su se našli u čudu kada su barski vozovi počeli da saobraćaju sa prilično odsečene topčiderske stanice, a naredni nalet zbunjenosti i nesnalaženja usledio je 1. jula kada je zatvorena Glavna i kada su na „Prokop” prebačeni i međunarodni vozovi.

Trenutna slika prestoničke železnice:
– Vozovi polaze iz „Prokopa”, Zemuna, Topčidera, Batajnice, Novog Beograda...
– Putnici i dalje odlaze na Glavnu ne znajući da je zatvorena, a problem je što nisu na vreme na stanici bila okačena vidljiva obaveštenja o zatvaranju i zato mora da se „hvata” taksi do „Prokopa” i Topčidera, što košta po nekoliko stotina dinara
– Putnike zbunjuje zvanični naziv „Prokopa” jer kada dobiju obaveštenje da im voz polazi iz „Beograd centra”, većina i dalje misli na Glavnu

Putnici se još nisu snašli ni sa ovim novinama, a zbog obimnih radova na pruzi Beograd – Stara Pazova nanovo su pretumbani polasci i dolasci vozova. Nije sporno što se pruga sređuje, ali problematično je što se u toku svih tih promena na putnike, čini se, nije dovoljno mislilo.

Odavno je bilo poznato da će zbog „Beograda na vodi” Glavna morati da se ugasi, da na „Prokopu” ne mogu da se utovaruju automobili, kao i da će na reorganizaciju saobraćaja u čvoru uticati i radovi na pruzi. Vremena je bilo dovoljno da počnu pripreme za kvalitetno preseljenje i opremanje stanica i da se blagovremeno obaveste putnici. Ali, dodatno pretumbavanje polazaka i dolazaka vozova u Beogradskom čvoru obznanjeno je prilično kasno.

Zbog velikih radova na pruzi, koji će prilično trajati, tako su pre desetak dana promenjene stanice za mnoge vozove. Sada su šidski i sremskomitrovački vozovi usmereni na „Prokop”, Zemun i Batajnicu. Polasci novosadskih i subotičkih vozova organizuju se iz „Beograd centra”, Zemuna i Novog Beograda, a niških, užičkih i međunarodnih iz „Prokopa” i Topčidera. Na sve to, ovih dana počeli su i kratkotrajni radovi na pruzi u Resniku, ali oni su polaske vozova ka Baru, Užicu, Nišu i Stalaću, privremeno preselili u prigradske delove prestonice. Zato, prosečan putnik pre nego što se odluči da krene na stanicu sada mora vrlo detaljno da isproverava red vožnje. I bolje je da to čini na sajtu „Srbija voza”.

– Pre nekoliko dana pozvala sam kol centar železnica. Deset minuta čekala da dobijem operatera i taman kada sam mislila da sam došla na red sa druge strane čula sam poruku da ne mogu da uspostavim vezu, da više ne rade. Nisam sigurna da su se baš tako izrazili, ali je poenta bila da ne mogu da mi daju informaciju. To je krajnje bezobrazno, pogotovu sada kada se sva ova čuda dešavaju – podelila je iskustvo čitateljka Vera Mirković.

Naročito je problematično i što ogromne promene u krvotoku železničkog saobraćaja nisu usklađene sa javnim gradskim prevozom. Nadležni se hvale da je poboljšana veza „Prokopa” i Topčidera sa ostatkom grada. Ali samo ko redovno koristi železnicu zna da nisu dovoljni autobusi 34, 36 i 38A koji se jedini spuštaju do sada već prilično prometnog „Prokopa” i linije 3, 3L i 38A do Topčidera.

Ovim dvema stanicama data je važna uloga, ali utisak koje one ostavljaju na domaće i strane putnike je prilično loš. Ne samo zbog javnog prevoza. Na podzemni „Prokop” putnici imaju zamerke zbog zarđale armature na ploči, nepostojeće stanične zgrade, nedostatka pokretnih stepenica, liftova i radnji, a na Topčider zbog malene čekaonice i malo parking mesta.

Nadležni za neke od ovih sadržaja najavljuju da će biti uskoro sređeni, ali kao da zaboravljaju da najave u putničkoj svakodnevici gotovo ništa ne znače. Najava putniku iz provincije neće mnogo biti važna kada shvati da mu je voz, kojim je hteo da se vrati u Sremsku Mitrovicu, upravo krenuo iz Zemuna, a ne iz „Prokopa” na koji je on došao.

Banaćani u boljoj situaciji

U nešto boljoj situaciji od drugih jesu putnici koji su donedavno putovanje u Beogradu završavali na stanici „Beograd Dunav”. Svi vršački vozovi sada su preusmereni na „Prokop” i konačno prolaze i centrom prestonice, a zrenjaninski, kako stoji u redu vožnje „Srbija voza”, sada idu na relaciji Zrenjanin – Ovča. Tako da su Banaćani trenutno među retkima koji ne moraju da razmišljaju o tome odakle će krenuti njihov voz.


Komentari10
69ec1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nemanja
Cesto koristim. Nikad nisam promasio nijedan voz. Ne citate nista na tabli.
goran staric
Kad se nešto lepo desi svi daju izjave , a Vesić celu istoriju. O ovom c i r k u s u svi ćute o odgovornosti ni reči. Mora da je kriv Đilas.
Vlada
Prvo su unistili Beovoz koji je spajao tri kraja Beograda i Srbije. Od Vuka za 20 min. do Batajnice ,Resnika i Panceva.Vozovi za Mladenovac i Valjevo. Sve puno i sve funkcionisalo. I sta sad? Kada su uspeli u toj raboti krenuli su na ostale delove zeleznice .
Branimir
Potpuno je neverovatan nemar koji odgovorni u železnici pokazuju oko svega ovoga. Pre 15 dana naprasno su obavestili da se red vožnje potpuno menja a polasci sa Prokopa proređuju na 1 sat dok su pre toga bili na 15min. Pri tome niko nije znao novi red vožnje - informacija je bile da se proređuje na jedan sat a za detalje vidite na sajtu. Na sajtu je to vrlo nezgodno naći (iz nekog razloga se pojavljuju rezulati iz 2017), na samim stanicama novi red nije bio nigde istaknut do sledećeg dana, nije ga je bilo na semaforima a nisu ni redovno objavljivali preko razglasa, tako da je gomila putnika umesto u Zemunu završilo u Resniku! Koliko pameti treba da se sete da zalepe novi red vožnje na stanici? Na stanicama se jedva vide čak ni nazivi ili ih nema, a generalno su kompletne stanice u užasnom stanju. Kao da je nekom stalo da ta železnica potpuno propadne. Divim se strancima kako se uopšte snalaze po Srbiji. Kod nas mogu da naprave i Auto put ali da stave jasna obaveštenja to nikako!?!
Ema
Prokop se gradio dok sam ja studirala, ni tada a ni sada ne bih znala da dodjem do njega. A prijatelj koji je tamo "osvanuo" izlaskom iz voza, nije mogao da nadje izlaz sa stanice. Pa vi sad vidite.
Predrag
Ah, Zivojine, pa ti zelis da se upoznas sa Emom! Kako je to lepo! Eh kako sarmantno i diplomatski je pitas koliko ima godina. Dobijam utisak da trazis damu u "najboljim godinama", kako si se kavaljerski izrazio, a ne neku klinku. Eto, stvara se idila pred nasim ocima. Romanticno, zaista, evo suze mi cure.
Preporučujem 5
Zivojin Vesic
Ema, to sto se Prokop gradio kada ste Vi studirali, ne pomaze nama citaocima da utvrdimo kada je to bilo. Jer, ako ste mlada dama, onda se Prokop recimo gradio prosle godine ako ste diplomirali ove godine. Ako ste dama u najboljim godinama, onda.... S postovanjem, Zivojin Vesic
Preporučujem 8

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja