sreda, 08.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:41

Taksisti „u ratu” sa „takozvanim” IT sektorom

sreda, 08.08.2018. u 17:38
(Фото Д. Жарковић)

Predstavnici taksi preduzetnika, taksi vozača i udruženja, koji su učestvovali u radu radne grupe za izradu Nacrta zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, kažu da taj zakon treba usvojiti u obliku u kome je predložen, u saradnji sa Ministarstvom saobraćaja, infrastrukture i građevinarstva, a ne da se, kako kažu, on izmeni pod „pritiskom takozvanog IT sektora”.

Taksista Saša Knežević kaže da je Nacrt izmena i dopuna zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju urađen i da je dat na mišljenje svim ministarstvima:

„Koliko znam, svi su odgovorili, treba da ide na vladu. Postoje pritisci da se izvrše određene promene za koje mi smatramo da su kontraproduktivne, jer smo uspeli nekako sa Ministarstvom saobraćaja da nađemo kompromis i napravimo jedan zakon koji može u ovom trenutku da pomogne regulaciji taksi delatnosti u Srbiji”, rekao je on.

Boško Vukojević, jedan od prevoznika, tvrdi da je nacrt zakona meta napada „takozvanog IT sektora” koji, navodi on, obmanjuje javnost pričom da su taksisti protiv digitalizacije.

Taj „takozvani IT sektor”, kaže Vukojević, „ima podršku iz kabineta premijerke” Ane Brnabić.

„Taksisti već godinama imaju aplikacije i nemaju ništa protiv digitalizacije, ali se protivimo zloupotrebi tehnoloških inovacija u obavljanju nezakonitih delatnosti, a to je ovde slučaj”, tvrdi on.

Vukojević smatra da su Nacrtom zakona postavljeni normativni okviri koji će, ističe, omogućiti izvršnoj vlasti da efikasnije deluje i da broj izvršilaca taksi usluga svede u zakonske okvire.

Predsednik Udruženja taksista Srbije Aleksandar Bjelić kaže da taksisti podržavaju aplikaciju (za onlajn obavljanje taksi delatnosti), ali da ne podržavaju da one aplikacije koje povezuju korisnike sa licima koja obavljaju prevozničku delatnost van zakona, odnosno da mogu da je koriste samo registrovani taksisti.

U Nacrt zakona je uvršteno regulisanje delatnosti po broju vozila koja se određuju po lokalnim samoupravama, regulacija učešća IT sektora u poslu, jedinstvena cena i još nekoliko elemenata koji se, kako kaže Knežević, odnose na broj zaposlenih po vozilu. (Tanjug)


Komentari18
01f24
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Љубиша Несторовић
Једна радња,једно возило, један возач, јединствена цена. Само тако може да функционише такси служба. Све остало је пут у пропаст,превару и сиромаштво.
Stevan Kralj
Nije problem IT sektor, problem je što niko ne sme da vozi ljude po nižoj ceni od monopolske kakvu imaju taksisti. Beograd je možda jedini grad na svetu kom cene taksi usluge ne zavise od ponude i potražnje već od dogovorene cene, što je apsurd svih apsurda...
Братимир
Убер Поп је забрањен у Немачкој и Француској. У Америци је пре два дана уведена минимална цена рада за возаче убера. „Закон понуде и потражње", као и капитализам лепо звуче у теорији док у пракси пукне по леђима најслабијих у друштву - радничкој класи.
Preporučujem 8
Братимир
Закони са дивљег запада стижу и у Србију. Сада ће свака шуша моћи да вози такси. Квалитет усуге ће се срозавати у овој трци за најнижу могућу цену, а таксисти и остала занимања подложна оваквој врсти нелојалне конкуренције корачају уз помоћ мобилних апликација крупним корацима ка самоистребљењу.
Братимир
Марко, земљорадници - малинари су недавно блокирали пар магистралних путева, што би се по државној дерњави по медијима могло схватити исто тако ефикасно као и блокада Теразија. Ви очигледно покушавате да мобилишете земљораднике и касирке против таксиста и ако су и једни и други и трећи угрожена врста - радничка класа. Прелазак на мобилне програме увећава новчаник само једној страни: власнику мобилног програма - Уберу. Сви остали су овце за шишање. Таксисти у БГД-у већ имају мобилни програм и не треба им никакав амерички Убер. Да ли знате да Убер не плаћа порез у Србији? У Њујорку је 80% таксиста на Убер Попу и због њих су саобраћајне гужве постале несносне па је град престао да издаје нове дозволе за таксисте и увео минималну цену рада јер све већи број таксиста вози испод цене коштања. То се зове трка пацова ка дну.
Preporučujem 5
Марко
Братимире, верујем да врло добро знаш да су таксисти паушалци са агенцијама и да нису у систему пдв-а. Колико месечно плаћају држави за порезе и доприносе? 20 хиљада? Зашто касирка у максију треба 40% своје бруто плате да плати држави на име пореза и доприноса а таксисти 10%? Зашто пољопривредници немају право да паркирају тракторе у Немањиној и протестују него само таксисти? Таксисти плаћају својим такси удружењима велики проценат за радио фреквенцију. Прелазак на апликације и мањи административни трошкови би и њима умногоме могао да повећа маргину профита.
Preporučujem 13
Prikaži još odgovora
Miljan Popadic
Reče mi jedan takstisa ja neću da pipnem ništa ako ne zaradim mesečno 1000. A velika većina njih krajnje nekuturna i bahata.
nikola stipcic
Kako MI TAKSISI? Nismo se razumeli. Nisam ja taksista. Samo volim kad procitam neku vest da je kriticki sagledam. Da razmislim o tome. Pogledao zvanicnu cenu taksi usluga prva zona dnevna tarifa i to je to. Pokusao sam da napravim neku jednacinu i da sa nekim prokomentarisem. Hvala sto ste procitali i ogovorili na moj komentar. I Slazem se sa Vama da zloupotrebljavaju nepostojanje fiskalne kase i jos par nekih benefita koje imaju. Jeftinije gorivo i slicno... Mnogo se cuje o tome kako "deru" musterije pogotovo strance. A da i vrlo su bahati netolerantni i bezobrazni u saobracaju. Pozdrav.
Preporučujem 1
Milan
Nikola, ako ja platim od Dorcola do autobuske stanice 550 dinara, (relacija od maskimalno 3 km), da li to znaci da je cena kilometra 65 din? Nemojte, molim Vas...znate i sami koliko taksista zloupotrebljava nepostojanje fiskalnih racuna. Ako se vi taksisti ne izborite sa nepostenima medju vama, onda su Beogradjani opravdano ljuti. Treba uvesti fiskalne racune, na kojima jasno pise kilometraza. Pa, tek kada to uradite mozda ima smisla razmiliti da podrzimo borbu protiv elektronskih servisa.
Preporučujem 4
Prikaži još odgovora
Marko
Samo pricaju o zakonitosti. Ali, ne zaboravite da postoji I Ustav. Moje Ustavom garantovano pravo je da me vozi onaj koga ja hocu. A beogradske tzv. Zakonite taksiste ne zelim zato sto su skupi, tj. Cene ne odgovaraju nivou usluge koji nude. Nadam se da ce misljenje nase Premijerke biti uvazeno.
mikajlo
Ne, Dragane, u pitanju je bilo lose zakonsko resenje koje je stitilo taksiste od konkurencije dok nije bilo modernih tehnologija. Dakle, I tada je zakon isao na ruku taksistima. A, to kako Vas dozivljavamo, zavisi samo od Vas. Pogledajte, molim Vas komentar koji je dao Sale, pa ce Vam biti jasno zasto taksiste dozivljavamo kako navodite.
Preporučujem 3
Dragan Gligorević
Ako zakon i Ustav obezbeđuje da taxi može da radi ko hoće,zašto sam ja morao da ispunjavam uslove koje je propisala država da bih obavljao ovu delatnost.Problem svih vas koji nas mrzite je što mislite da su taxisti gomila nepismenih i neobrazovanih likova koji uvek isteruju neku pravdu.Istina je samo da vredno radimo i nedamo da nas diskriminišu.
Preporučujem 2
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja