utorak, 18.09.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:45

„Fejsbuk” želi podatke i o bankovnom računu

Kompanija se nada da bi dodatnim funkcijama obnovila rast koji više ne ide stopom koju očekuju investitori
Autor: Jelena Kavajasreda, 08.08.2018. u 22:00
Дигитални џин жели да буде посредник између банака и клијената (Фото Пиксабеј)

Pre velikog skandala sa firmom „Kembridž analitika” korisnici „Fejsbuka” su možda bili spremniji da podele sa kompanijom Marka Zakerberga podatke o platnim karticama i finansijskom bilansu. Sada velika većina sigurno zazire i od same pomisli na to, zbog čega je vest da najveća društvena mreža na internetu od banaka traži osetljive finansijske podatke izazvala buru.

Kako je u utorak objavio „Volstrit džornal”, kalifornijski džin je od vodećih američkih banaka Čejs, Džej Pi Morgan, Sitibank, Vels Fargo i Ju Es Bankorp tražio detaljne finansijske podatke o tome kako i gde njihovi klijenti troše novac. Cilj je, kako se navodi, da natera korisnike da još više vremena provode na ovoj mreži, i to tako što bi se postavio kao posrednik između klijenata i banaka za neke osnovne usluge. Na primer, umesto da telefonom zovu korisničku podršku, mogli bi preko servisa za razmenu poruka „mesindžer” da dobiju potrebne informacije.

„Fejsbuk” je, prema pisanju američkog lista, uveravao banke da neće koristiti njihove podatke za plasiranje ciljanih oglasa niti će ih deliti sa trećom stranom. Međutim, otkako se saznalo kako je „Kembridž analitici” bilo lako da pribavi i zloupotrebi lične podatke korisnika „Fejsbuka” mnogo je razloga za brigu. Jedna od banaka se već povukla iz ovih razgovora, zabrinuta za moguće kršenje privatnosti.

„Mi ne delimo podatke naših klijenata o transakcijama s drugim platformama. Zato smo morali da kažemo ’ne’ nekim stvarima”, rekla je predstavnica Džej Pi Morgan banke Patriša Veksler.

Ovakav odgovor ne čudi ako se zna da su pregovori s bankama vođeni u vreme dok je Zakerbergova kompanija bila (i još uvek je) predmet nekoliko istraga o vezama sa firmom „Kembridž analitika”, koja je učestvovala u kampanji Donalda Trampa a koristila podatke o 87 miliona korisnika „Fejsbuka” bez njihovog pristanka. Ova britanska konsultantska firma je u međuvremenu pod teretom skandala bankrotirala.

„Fejsbuk” je demantovao da je od banaka tražio detalje o transakcijama. Kako su rekli za „Volstrit džornal”, namera im je da u „mesindžer” ubace aplikaciju za proveru stanja na računu i za upozorenje na moguću finansijsku prevaru.

„Kao i mnoge druge onlajn kompanije, sklapamo partnerstva s bankama i kartičarskim kućama kako bismo ponudili usluge kao što su dopisivanje s klijentima ili upravljanje računom”, odgovorila je Zakerbergova kompanija. Dodali su da rešenja ove vrste već postoje za Pejpal, Sitibanku u Singapuru i vlasnike „ameriken ekspres” kartice u SAD.

Kompanija se nada da bi dodatnim funkcijama na mreži sa impresivnim brojem od 1,3 milijarde korisnika obnovila rast koji više ne ide stopom koju očekuju investitori. Zbog toga je vrednost kompanije prošlog meseca po objavljivanju tromesečnih podatka pala za neverovatnih 120 milijardi dolara za jedan dan, što je najveći dnevni pad u istoriji američke berze.

Osim što povezuje prijatelje i za mnoge je postao osnovni izvor informisanja, „Fejsbuk” teži da postane i platforma na kojoj će ljudi direktno kupovati stvari i usluge.

Predloženi aranžman koristio bi i bankama koje su pod pritiskom da izgrade veze sa velikim i moćnim onlajn platformama. Omogućio bi im da se digitalno povežu sa klijentima, jer mnoge kaskaju u segmentu mobilnih plaćanja. S druge strane, one nisu baš voljne da prepuste kontrolu trećoj strani kao što je „Fejsbuk” i više bi volele da zadrže korisnike na svojim sajtovima i aplikacijama.

Neimenovani izvori rekli su „Volstrit džornalu” da su i „Gugl” i „Amazon” tražili od banaka da razmenjuju podatke kako bi oni mogli da preko svojih virtuelnih pomoćnika (gugl asistent, aleksa) pruže osnovne bankarske usluge.

Finansijske usluge na „mesindžeru” nisu novina, jer „Fejsbuk” poslednjih godina pokušava da, u skladu sa opštim trendom komercijalnog korišćenja čet-servisa, pretvori „mesindžer” u platformu za kupovinu i komunikaciju sa klijentima. Preko njega korisnici mogu da stupe u kontakt sa predstavnicima „Ameriken ekspresa”. Takođe, prošle godine „Fejsbuk” je sklopio dogovor sa „Pejpalom” koji omogućava korisnicima da preko „mesindžera” obavljaju prenos novca, dok vlasnici beskontaktne „masterkard” kreditne kartice mogu da naručuju onlajn i plaćaju iz „mesindžera”. Predstavnik „Masterkarda” istakao je da „Fejsbuk” u tom slučaju ne vidi podatke o platnim karticama. Međutim, posle skandala sa zloupotrebom podataka, za koje navodno „Fejsbuk” nije ni znao da ih „Kembridž analitika” ima i koristi, običan korisnik ovakve tvrdnje uzima s rezervom.


Komentari1
5c1ac
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Kole
Slobodno zidarska platforma .

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja