sreda, 14.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:03

Srbi bolje znaju od Nemaca

Autor: Žarko Rakićsreda, 08.08.2018. u 22:00

Nalepnica na vetrobranskom staklu je neumoljiva i poručuje: došlo je vreme za registraciju automobila. Ponosni vlasnik danas sa zebnjom iščekuje odlazak u ovlašćenu agenciju gde njegovog četvorotočkaša čeka – barem tako upozoravaju mediji – prava inkvizicija.

Svakog dana iskrsne neki novi zahtev koji treba ispuniti na putu do sveže nalepnice. Ogrebotine, korozija, kineske sijalice, „nevidljivi” brojevi šasija ili motora, kvrcnuto vetrobransko staklo...

Na srpskim putevima zaista se kotrlja veliki broj krntija ali svake godine na drumove izađe i dvadesetak hiljada novih automobila. Izgleda da se naš zakonodavac u propisivanju oštrih uslova na tehničkom pregledu takvih automobila nije setio. Jer, kako objasniti činjenicu da nov automobil, tek izašao ispod čekića, mora da prođe istu proceduru kao neki njegov stariji rođak koji već godinama jezdi ovim prostorima.

I sad dolazimo na ključno pitanje. Zašto se pametnjakovići koji se uvek pozivaju na svetska iskustva kada obrazlažu neko pooštravanje saobraćajnih propisa nisu setili da barem prepišu uslove kako se registruje novi automobil u Evropi? Zaboravili? Prevideli? Namerno prećutali? Slabo stoje sa stranim jezikom?

U svakom slučaju, čak i da znamo odgovor na ova pitanja ništa se bitno neće promeniti. Ponosni vlasnik novog automobila mora na novopostavljenu „stazu trnja”. Za takve srećkoviće nekoliko praktičnih saveta kako da izbegnu podozrive poglede.

Jedna od novina na tehničkom pregledu je obavezno fotografisanje vozila. Možda bi bilo dobro da vlasnici novog auta sa sobom ponesu neki luksuzno štampani katalog. Olakšaće priučenom fotografu posao, a i slike u katalogu svakako su kvalitetnije. Potrebne su samo oštre makaze i album za tehnički pregled brzo je pripremljen. Za one koji žele da izbegnu i najmanju zamku možda je rešenje da ponesu i fotografiju na kojoj su uslikani za volanom svog novog ljubimca na četiri točka. Naravno, s velikim osmehom na licu.

Onda dolazi teži deo priprema za tehnički pregled – utvrđivanje ispravnosti automobila. Vlasniku savetujemo da svakako „ukloni” sve tragove novog kako bi olakšao pregled. Najjednostavnije je da se po motoru prospe malo ulja i prašine i tako postigne neophodna „patina”. Miris novog u kabini svakako treba „ubiti” – možda je najbolje rešenje iseckani beli luk. Mogućnosti su neograničene i zavise isključivo od maštovitosti vlasnika.

Na kraju, mala pomoć autorima novog pravilnika – i svih budućih pravilnika – o tehničkom pregledu vozila. Zašto jednostavno ne pogledate kako se prema novom automobilu ponašaju, na primer, u Nemačkoj? Za vozilo koje je prvi put registrovano tehnički pregled obavezan je posle 36 meseci, sledeći je 24 meseca kasnije. Jedini komentar: da li ti Nemci znaju šta rade? Sumnjam: njihovi automobili sigurno bi „pali” na našem tehničkom pregledu.


Početna / Pogledi /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja