utorak, 20.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:57
INCIDENT NA STANICI U VRČINU

Kiselina curila zbog oštećenja na bočnom ventilu cisterne

Intervenisalo 18 vatrogasaca – spasilaca sa pet vozila. – Problem je prvi primetio mašinovođa koji je preuzimao smenu na teretnom vozu
Autor: B.Vasiljević - D.Aleksićpetak, 10.08.2018. u 14:04
Интервенција на месту инцидента (Фото "Србија карго")

U ekološkom akcidentu koji se dogodio na železničkoj stanici „Vrčin” gde je iscurila fosforna kiselina niko nije povređen, nije načinjena veća materijalna šteta i nije bilo opasnosti po okolinu.

Incident se dogodio u sredu oko 20.10 časova na četvrtom koloseku vrčinske stanice, usled kvara na bočnom ventilu cisterne teretnog voza. Problem na vagonu u vlasništvu kompanije „Eliksirgrup” iz Šapca, koji je za potrebe ovog preduzeća prevozio „Srbija kargo”, prvi je primetio mašinovođa koji je preuzimao smenu na teretnom vozu.

– Kvar su prvo pokušali da saniraju pripadnici Sektora za vanredne situacije, posle čega je obavešten vlasnik cisterne. Njegova ekipa je stigla na lice mesta u jedan sat i zaustavila curenje fosforne kiseline. U toku intervencije Sektor za vanredne situacije je iz predostrožnosti naložio isključenje električne energije i prolazak drugih vozova kroz stanicu Vrčin, tako da je putnički voz za Bar stajao u stanici Beli Potok. Posle popravke kvara, železnički saobraćaj je normalizovan i voz za Bar je iz Belog Potoka pokrenut u 2.25 časova sa 257 minuta zakašnjenja – kažu u „Infrastrukturi železnice Srbije” dodajući da je voz saobraćao na relaciji Prahovo – Šabac.

U Vrčinu je intervenisalo 18 vatrogasaca – spasilaca sa pet vozila.

– Dojavu o tome da u Vrčinu na železničkoj stanici na četvrtom koloseku iz cisterne curi fosforna kiselina dobili smo u 20.47. Do curenja je došlo jer je pukla cev na ulasku u ventil i to sa nepristupačne strane, zbog čega je bilo teško sanirati kvar. Obavešten je Gradski zavod za javno zdravlje da izmeri koncentraciju isparenja u vazduhu, odnosno da utvrdi da li postoji uticaj na životnu sredinu. Koliko smo saznali, kiselina u cisterni bila je razblažena, u koncentraciji od 50 procenata – objašnjava Rade Milošević, načelnik Uprave za vanredne situacije u Beogradu.

On ističe da fosforna kiselina nije eksplozivna ni zapaljiva, tako da joj se prilikom intervencija može pristupiti, ali je vrlo korozivna i nagriza ono sa čime dođe u dodir.

– Veliki broj vatrogasaca bio je prisutan radi predostrožnosti u slučaju da se koncentracija isparenja u vazduhu podigla iznad dozvoljene. U tom slučaju bi se ta isparenja vodenim mlazevima spustila na zemlju. Do toga nije došlo – kaže Milošević.

Ekipa Gradskog zavoda za javno zdravlje stigla je na teren oko 22 sata i već tada se miris fosforne kiseline nije osećao u vazduhu.

– Na nekih metar do dva od mesta gde je curila fosforna kiselina osećao se njen neprijatan miris, ali čim smo se malo udalji od vagona tog mirisa nije bilo. Kako bismo ispoštovali sve procedure, na 200 metara od mesta gde se dogodilo curenje postavljen je merni instrument i on nije zabeležio postojanje fosforne kiseline u vazduhu – ističe dr Andrej Šoštarić, fiziko-hemičar u Gradskom zavodu za javno zdravlje.

On je naveo da ispitivanje tla u ovom slučaju nije rađeno.

Hemijski akcidenti i na putevima

Osim na prugama, problemi sa hemijskim akcidentima dešavaju se i na putevima. Manja količina hlorovodonične kiseline iscurila je pre petnaestak dana iz cisterne u blizini tunela „Straževica” na obilaznici oko Beograda. Curenje kiseline primetio je vozač i pozvao vatrogasce. Deo puta odmah je blokirala policija pa se saobraćaj obavljao u jednoj traci naizmenično.

Pre pokretanja svakog voza detaljne provere

Pre pokretanja svakog voza, naglašavaju u „Infrastrukturi železnice Srbije”, obavezan je komercijalno-tehnički pregled voza, odnosno svih njegovih delova. Tom prilikom utvrđuje se i tehnička ispravnost vagona i da li su oni sposobni za saobraćaj. Ako se utvrdi da nisu, isključuju se iz voza.

Ne zna se koliko je kiseline iscurilo

U „Infrastrukturi” nisu mogli da preciziraju koliko je kiseline iscurilo, ali su nas za taj odgovor uputili na preduzeće „Eliksirgrup” koje je vlasnik robe. „Eliksiru” smo se obratili mejlom i na redakciji poznat broj telefona, ali odgovor koliko je kiseline iscurilo u ovom akcidentu nismo dobili.

– U toku ovog incidenta nije bilo opasnosti po život i zdravlje građana Vrčina, kao i železničkog osoblja – kažu u „Infrastrukturi”.

Curile i sumporna i sirćetna kiselina

Decembar 2017. Na pruzi Kikinda – Zrenjanin kod Novog Bečeja iz kompozicije iskočilo šest cisterni sa sirćetnom kiselinom koja je počela da curi. Incident se dogodio nedaleko od kuća, ali na sreću nije bilo opasnosti po okolinu i niko nije povređen.

Januar 2018. Na pruzi Negotin – Prahovo, kod negotinske železničke stanice, prevrnule su se dve cisterne RTB Bor sa po 50 tona sumporne kiseline koja je u Prahovu trebalo da bude prerađena. Dve cisterne iz kompozicije u kojoj je bilo njih sedam ispale su iz koloseka. Od siline udara ventili su popustili pa je kiselina počela da curi, ali su specijalizovane ekipe to brzo zaustavile.

Maj 2018. Vagon cisterna sa fosfornom kiselinom delimično je iskliznuo sa šina na pruzi Niš – Zaječar, ali ovoga puta ozbiljnijih posledica nije bilo jer, srećom, kiselina nije iscurila. Kompoziciju je činilo 15 vagona, a iskliznuo je trinaesti.

 

 


Komentari1
4522c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

nikola
akcidenti? molim vas drzite se naseg, srpskog jezika. ovo je politika. molum vas zaposlite lektore, neophodni su.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja