Dotrajali asfalt na peronima i prilazima stanici, oštećen i propao mobilijar, đubre na sve strane, divlje rastinje i korov na svakom koraku, improvizovane blagajne i stanične zgrade… Ovako godinama izgledaju železničke stanice i to ne neke manje u unutrašnjosti Srbije, već prestoničke Novi Beograd, Zemun, Tošin bunar… Za nijansu, makar naoko, u boljem stanju je stanica Batajnica. A sve njih putnici svakodnevno masovno koriste, godinama čekajući da budu sređene i konačno dovedene u red.
Neke od ovih stanica rađene su i sređivane pre nekoliko decenija, ali nikada nisu do kraja završene poput zemunske i novobeogradske. Sve ovo konačno bi trebalo da se promeni u toku modernizacije pruge od Beograda do Stare Pazove koja je započeta novembra prošle godine. U okviru radova na deonici dugoj 34,5 kilometra, koje izvode kineske kompanije „Čajna rejlvejs internešnal” i „Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani”, u planu je da se denivelišu svi putni prelazi na deonici koja se rekonstruiše i modernizuje, da se na prestoničkim stanicama na toj trasi srede peroni koji će ubuduće imati istu visinu, da se svuda postave nadstrešnice i osvetljenje.
U planu je da se urede i podzemni prolazi i pothodnici kroz koje će se putnici kretati kada se prelazi iz jednog u drugi voz. Sve to trebalo bi da se uradi na stanicama Novi Beograd, Tošin bunar, Zemun, Zemun-polje, Batajnica, Nova Pazova i Stara Pazova, ali i da se adaptiraju stanične zgrade na nekim od ovih stanica. Biće sređena i stajališta Kamendin i Altina. U okviru ovih radova biće ugrađen i video-nadzor, a stanice će biti prilagođene potrebama osoba sa invaliditetom.
Batajnica
Sve ove stanice trebalo bi da budu oplemenjene i zelenilom i modernim mobilijarom. Koristi od ovoga imaće i putnici prestoničke železnice „BG voza” jer je većina ovih stanica na trasi gradskih vozova. Zbog bezbednosti, plan je i da se stajalište „Tošin bunar” malo pomeri u odnosu na sadašnju lokaciju.
U okviru rekonstrukcije pruge Beograd – Stara Pazova trebalo bi potpuno da bude obnovljena i modernizovana građevinska i elektrotehnička infrastruktura da bi vozovi od Beograda do Batajnice konačno mogli da idu brzinom do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove i do 200 kilometara na sat. Na delu od Batajnice do Stare Pazove predviđena je izgradnja još dva koloseka da bi se odvojili koloseci za putnički i teretni železnički saobraćaj.
Prema komercijalnom ugovoru potpisanom u Rigi 2016, predviđene su tri faze izvođenja radova – prva od „Prokopa” do Zemuna, druga od Zemuna do Batajnice i treća od Batajnice do Stare Pazove, s tim što se prvo izvode radovi u prvoj i trećoj fazi. Svi ovi radovi, kako su naveli nadležni zimus na njihovom otvaranju, trebalo bi da traju 36 meseci.
Zemun
Na Novom Beogradu veza železničke i budućeg BAS-a
Gašenjem Glavne železničke stanice u Savskom amfiteatru, putnici koji koriste i vozove i autobuse ostali su bez godinama odlične presedačke tačke. To bi trebalo da bude privremeno jer izgradnjom novog BAS-ovog čvorišta u Bloku 42 putnici će moći ponovo da računaju na ovakvu vezu autobuske i železničke stanice zato što će jedna od glavnih presedačkih tačaka biti baš u ovom delu prestonice.
Železnička stanica na Novom Beogradu, koja je u planu modernog Beogradskog železničkog čvora viđena za jednu od četiri ravnopravne (zajedno sa „Prokopom”, Zemunom i Rakovicom) sa novom BAS-ovom autobuskom biće povezana aneksom. Novobeogradska železnička stanica je važna jer njome prolaze kompozicije „BG voza”, kao i vozovi iz pravca Šida, Subotice, Novog Sada i dobar deo međunarodnih.