utorak, 20.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:47
SREĐIVANjE U BEOGRADSKOM ŽELEZNIČKOM ČVORU

Zapuštene stanice dobijaju nov izgled

U toku modernizacije pruge od Beograda do Stare Pazove na prestoničkim stanicama biće sređeni peroni, postavljene nadstrešnice, uređeni podzemni prolazi i pothodnici, adaptirane pojedine stanične zgrade. - Obnova predstoji stanicama Novi Beograd, Tošin bunar, Zemun, Zemun-polje, Batajnica, Nova Pazova i Stara Pazova
Autor: Dejan Aleksićpetak, 10.08.2018. u 14:13
Нови Београд (Илустрације Саобраћајни институт ЦИП)

Dotrajali asfalt na peronima i prilazima stanici, oštećen i propao mobilijar, đubre na sve strane, divlje rastinje i korov na svakom koraku, improvizovane blagajne i stanične zgrade… Ovako godinama izgledaju železničke stanice i to ne neke manje u unutrašnjosti Srbije, već prestoničke Novi Beograd, Zemun, Tošin bunar… Za nijansu, makar naoko, u boljem stanju je stanica Batajnica. A sve njih putnici svakodnevno masovno koriste, godinama čekajući da budu sređene i konačno dovedene u red.

Neke od ovih stanica rađene su i sređivane pre nekoliko decenija, ali nikada nisu do kraja završene poput zemunske i novobeogradske. Sve ovo konačno bi trebalo da se promeni u toku modernizacije pruge od Beograda do Stare Pazove koja je započeta novembra prošle godine. U okviru radova na deonici dugoj 34,5 kilometra, koje izvode kineske kompanije „Čajna rejlvejs internešnal” i „Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani”, u planu je da se denivelišu svi putni prelazi na deonici koja se rekonstruiše i modernizuje, da se na prestoničkim stanicama na toj trasi srede peroni koji će ubuduće imati istu visinu, da se svuda postave nadstrešnice i osvetljenje.

U planu je da se urede i podzemni prolazi i pothodnici kroz koje će se putnici kretati kada se prelazi iz jednog u drugi voz. Sve to trebalo bi da se uradi na stanicama Novi Beograd, Tošin bunar, Zemun, Zemun-polje, Batajnica, Nova Pazova i Stara Pazova, ali i da se adaptiraju stanične zgrade na nekim od ovih stanica. Biće sređena i stajališta Kamendin i Altina. U okviru ovih radova biće ugrađen i video-nadzor, a stanice će biti prilagođene potrebama osoba sa invaliditetom.


Batajnica

Sve ove stanice trebalo bi da budu oplemenjene i zelenilom i modernim mobilijarom. Koristi od ovoga imaće i putnici prestoničke železnice „BG voza” jer je većina ovih stanica na trasi gradskih vozova. Zbog bezbednosti, plan je i da se stajalište „Tošin bunar” malo pomeri u odnosu na sadašnju lokaciju.

U okviru rekonstrukcije pruge Beograd – Stara Pazova trebalo bi potpuno da bude obnovljena i modernizovana građevinska i elektrotehnička infrastruktura da bi vozovi od Beograda do Batajnice konačno mogli da idu brzinom do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove i do 200 kilometara na sat. Na delu od Batajnice do Stare Pazove predviđena je izgradnja još dva koloseka da bi se odvojili koloseci za putnički i teretni železnički saobraćaj.

Prema komercijalnom ugovoru potpisanom u Rigi 2016, predviđene su tri faze izvođenja radova – prva od „Prokopa” do Zemuna, druga od Zemuna do Batajnice i treća od Batajnice do Stare Pazove, s tim što se prvo izvode radovi u prvoj i trećoj fazi. Svi ovi radovi, kako su naveli nadležni zimus na njihovom otvaranju, trebalo bi da traju 36 meseci.


Zemun

Na Novom Beogradu veza železničke i budućeg BAS-a

Gašenjem Glavne železničke stanice u Savskom amfiteatru, putnici koji koriste i vozove i autobuse ostali su bez godinama odlične presedačke tačke. To bi trebalo da bude privremeno jer izgradnjom novog BAS-ovog čvorišta u Bloku 42 putnici će moći ponovo da računaju na ovakvu vezu autobuske i železničke stanice zato što će jedna od glavnih presedačkih tačaka biti baš u ovom delu prestonice.

Železnička stanica na Novom Beogradu, koja je u planu modernog Beogradskog železničkog čvora viđena za jednu od četiri ravnopravne (zajedno sa „Prokopom”, Zemunom i Rakovicom) sa novom BAS-ovom autobuskom biće povezana aneksom. Novobeogradska železnička stanica je važna jer njome prolaze kompozicije „BG voza”, kao i vozovi iz pravca Šida, Subotice, Novog Sada i dobar deo međunarodnih.

 


Komentari5
fb940
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Olga
Prilaz autobuskoj stanici u Kragujevcu je u tako lošem stanju da je nemoguće prići normalno, pogotovo putnicima koji imaju kofere sa točkićima. Nije velika investicija da se desetak metara asfaltira!
Dragan iz Vojvodine
U Beogradu se na železničkim stanicama sanira dotrajali asfalt, a u vojvođanske pruge se ne ulaže ni dinara naravno izuzev pruge Beograd - N. Sad - Subotica. Pruga Kikinda - Zrenjanin je u katastrofalnom stanju, vozovi na većem delu te pruge ne mogu da idu brzinom većom od 20km na sat. Jesenas su u N. Bečeju iz šina iskliznule cisterne sa sirćetnom kiselinom iz firme MSK Kikinda, za koju se sad traži kupac na tenderu, a da li neko iz Vlade vodi računa kako će budući kupac te firme (ako ga bude) da otprema robu kad imamo tako loše pruge. Da li je beogradski asfalt bitniji od vojvođanskih pruga?
dragan duric
HITNO napraviti nove autobuske stanice u Loznici, Sapcu i Ljuboviji i u isto vreme ukinuti placanje fizioloskih potreba. Ako posetite WC na ovim stanicama odjednom ce te zaboraviti da je to zapadna Srbija. Pomislice te da se trenutno nalazite u Avganistanu.
Anja
Da li će neko da se seti da u Kragujevcu sredi železničku stanicu i uspostavi železnički saobraćaj, da bi mogo narod da koristi i taj saobraćaj???
Vojislav
Nije ni trebalo praviti stanicu Prokop ,vec je na tom mestu trebalo napraviti stanicnu zgradu , pogotovo sto je razmak od stanice Novi Beograd i Prokopa rastojane 1300.. metara .A i tu ima 8 perona , i Autobuska stanica Beograd je u blizini.Ali to je nasa megalomania .Kao sto je bilo pere 40 godina bilo predvidjeno 4 autobuske stanice za Beograd, pa nista.Jedva smo napravili jednu. Ali nikako da budemo racijonalni !!!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja