četvrtak, 22.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 14.08.2018. u 19:52 Dejan Aleksić

Od Sremčice do Zemuna brže nego od Zemuna do Bežanijskog groblja

Kad nadležni za javni prevoz ne obaveste na vreme putnike o izmenama na pojedinim linijama, putovanje od petnaestak minuta može da potraje i bezmalo dva sata
(Фото Д. Јевремовић)

Manje vozila javnog prevoza u toku letnjih meseci je uobičajeno na ulicama. Ništa čudno nije ni kada su u jeku radovi na ulicama, pa se menja trasa mnogim autobusima, trolejbusima i tramvajima. Ali neobično je kada se u hodu, bez zvanične najave, promene trase autobusa.

– Trebalo je u subotu da se sastanem sa četvoro kolega na Keju oslobođenja u Zemunu na okretnici autobusa 82 jer nam je on odgovarao do Bežanijskog groblja gde smo išli na sahranu. Kada smo koleginica i ja stigle autobusom 88 nedaleko od keja, vozač je putnicima rekao da izađu jer ne ide do kraja – prepričava sugrađanka Lepa Vasić (34).

Putnici su, kako kaže Vasićeva, bili neprijatno iznenađeni.

– Kada smo pitali zbog čega ne možemo da čekamo na keju, objasnio je da su tamo radovi. Odmah sam pozvala Dispečerski centar da nam kažu gde da čekamo autobus. Ukazali su da je najbolje na stajalištu „22. oktobra”. Prepešačile smo do tamo, a u međuvremenu smo druge kolege obavestile gde da dođu – navodi Vasićeva.

Njihovo putešestvije tu je tek počelo.

– Kada smo se svi našli, proverili smo koliko stanica je udaljena prva „osamdeset dvojka”. Odgovor u poruci je bio 14. Posle desetak minuta ponovo smo pustili poruku, jer nam je bilo sumnjivo što je na stanici velika gužva, a nije se pojavljivao ni 88 koji je, inače, čest. Autobus je bio daleko 11 stanica – prepričava Lepa.

Posle desetak minuta, „Bus plus” je odgovorio da je 82 udaljen jednu stanicu. I zaista je prošao u pravcu prema keju.

– Sad će brzo on, komentarisali smo. Ali nije ga bilo ni posle pola sata. U novoj poruci je stajalo da 82 neće za 22 stanice. Shvatili smo da nešto nije kako treba. Ponovo sam nazvala dispečere, ali kao da nisam pitala za isti autobus. Rekli su da treba da čekamo na stanici „Džona Kenedija” – navodi Vasićeva dodajući da su krenuli pešice i usput se setili da u tom delu grada postoje dve stanice sa tim imenom.

– Kada smo stigli na stanicu za koju nam je bilo logično da čekamo 82, putnici su nam sugerisali da odšetamo do stajališta „Bulevar maršala Tolbuhina”. Tada smo bili sigurni da uveliko kasnimo na sahranu. Ali, odosmo peške do tamo. Od stanice do stanice i od kioska do kioska sa hladnom vodom, konačno posle sat i 40 minuta čekanja, iz neke sporedne ulice, naišao je autobus 82 – ukazuje Vasićeva dodajući da su ona i kolege na groblje stigli za petnaestak minuta otkako su ušli u autobus.

– Ali ono čekanje je bilo nepodnošljivo. Pa brže sam od Sremčice do Zemuna stigla menjajući dva prevoza. Za to mi je trebalo manje od 45 minuta, a za znatno kraću deonicu skoro dva sata. I to samo jer se niko nije setio da blagovremeno obavesti putnike o izmenama, niti da na stajalištima izlepi obaveštenja – zamerila je Vasićeva.

Posle ovog iskustva Beograđana juče smo proveravali da li je na nekom od gradskih sajtova bilo dato obaveštenje o izmenama na trasi autobusa 82. Ni na jednom od njih ga nije bilo. A to nažalost nije prvi ovakav propust nadležnih zbog kog građani gube dragoceno vreme i lutaju od stanice do stanice.

Majstore, hoćeš li stati do Pančeva

Zvanično obaveštenje postojalo je kada je reč o nedeljnoj trasi autobusa 15, 84, 704, 706 i 707. Ova vozila su zbog održavanja biciklističke trke, na delu od Ušća do raskrsnice Džona Kenedija i Bulevara Nikole Tesle, umesto redovnom trasom išla preko Bulevara Mihaila Pupina. Ali, na izmenjenom delu trase ovi autobusi nisu se zaustavljali.

– Pa, je l’ ovaj igde staje? ’Alo, majstore, hoćeš li ovako da nas voziš do Pančeva? Pa recite mu vi što stojite u donjem delu, šta ćutite ko mule? Ima nas koji bismo da izađemo iz ovog autobusa. Ja sam ušla kod Ušća kako bih izašla kod „Ju biznis centra”, a ko zna gde ću sad – glasno je u „osamdeset četvorci” negodovala sredovečna Beograđanka. To joj nije vredelo jer se vozač, koji je preskočio pet-šest stanica, zaustavio tek pošto se posle desetak minuta vožnje vratio na redovnu trasu. (D. A.)

Šoferu, promašio si stanicu

Izmenjenom trasom, o čemu nije bilo obaveštenja na gradskim portalima, juče je išao i autobus 26. Ne sluteći da neće izaći na željenim stanicama, brojni putnici su po običaju ušli kod Centralnog groblja. Spuštajući se Zaplanjskom i Peke Pavlovića, mnogi su se pripremali da izađu na Dušanovcu. Ali, dvadesetak metara od stajališta 26 je na raskrsnici skrenuo levo u Ustaničku jer je na redovnoj trasi autobusa bila postavljena signalizacija o zatvorenoj saobraćajnici. Deo putnika je panično povikao: „Pa gde će sad?” Na svu sreću, 26 je stao na stanici autobusa 31 i 30.

Zbunjeni putnici pokušali su da saznaju zašto je trasa promenjena, ali odgovora nije bilo. Vozač je mudro ćutao.

– Da li će preko Slavije, pa u Beogradsku ulicu? – pitale su se sredovečne gospođe.

Vozilo je ipak skrenulo u Južni bulevar i uredno, na svakom stajalištu, primalo putnike. Obišavši tri regularne stanice vozač je ušao u Ulicu Maksima Gorkog, a putnici koji su čekali na stajalištu „Južni bulevar” samoinicijativno su formirali stanicu na mestu gde je autobus imao mogućnost da ih primi. Umesto toga, šofer je dao gas ne pogledavši petnaestak ljudi koji su se pržili na suncu.

– ’Alo, majstore, promašio si stanicu! Ljudi čekaju! – galama i negodovanje prolomili su se kroz „dvadeset šesticu”.

Mnogi putnici su hteli da izađu na toj stanici, neki i ranije, ali bili su primorani da idu do Kalenić pijace.

– Nema tu nikakve stanice, niti je išta obeleženo. Nek čekaju, baš me briga… – konačno se oglasio vozač.

– Biće te briga kad ti skinu 20 odsto od plate. Sram te bilo! Kakav je ovo bezobrazluk?! – gunđao je jedan od putnika. (A. Jovanović)

 

 

 

Komеntari0
fc308
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja