subota, 17.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:54

Suspendovana dozvola kontrolora letenja, čeka se izveštaj

sreda, 15.08.2018. u 16:15
(Фото Бета/АП)

Inspekcijskim nadzorom koji je izvršio Direktorat civilnog vazduhoplovstva utvrđeno da je došlo do kršenja određenih procedura, ali uveravaju da nedavni događaj, kada su se dva aviona našla na nepropisnoj udaljenosti, nije bio toliko ozbiljan kao što se piše u medijima, kažu u Direktoratu.

Dva aviona - avion Montenegroerlajnsa na komercijalnom letu i jedan manji avion pajper, koji je radio aviotretiranje iz vazduha - bila su bliže jedan drugom nego što je propisano i zbog propusta jednog kontrolora letenja nije izdata informacija jednom i drugom pilotu o prisutnosti jednog i drugog na aerodromu Beograd.

„Direktorat je rešenjem naredio suspenziju dozvole kontrolora letenja i, takođe, naložio je da SMATS izvrši vanrednu procenu znanja tog kontrolora sa ciljem da se utvrdi da li on, posle tog događaja, i dalje ispunjava određene kvalifikacije za dalji rad na tom poslu”, rekao je za Tanjug načelnik Sektora za upravljanje vazdušnim saobraćajem i licenciranje kontrolora letenja Žarko Katančević.

Direktorat će, dodaje, nakon izveštaja procenjivača i instruktora Kontrole letenja doneti odluku da li suspenzija ostaje na snazi ili se ukida.

„Očekujemo u narednim danima da dobijemo takav izveštaj, kao i izveštaj Kontrole letenja o celokupunom događaju koji se desio nedavno, ali uveravam vas da događaj nije tako ozbiljan kao što je navedeno u mediji i da nije moglo da dođe do sudara”, kaže Katančević.

Objasnio je da je Direktorat regulatorno i nadzorno telo i kao takvo ono izdaje seitifikate, odnosno dozvole za rad centrima za obuku vazduhoplovnog osoblja, u kojima se obučavaju kontrolori letenja.

Navodi i da Direktorat posle izdatog serifikata obavlja redovan, stalni nadzor tog centra, u smislu provere da li su ispunjeni svi zakonski uslovi i da li taj centar radi u skladu sa podzakonskim aktima i u skladu sa svojim internim propisima i procedurama.

„Direktorat vrši poslove sertifikacije, nadzora nad centrom, odborava planove obuke u kojima su sadržani svi elementi obuke koje kontroli letenja moraju da prođu i vrši nadzor nad sprovođenjem ispita za sticanje te dozvole”, kaže Katančević.

Naveo je da je Kontrola letenja telo koje su formirale vlade Srbije i Crne Gore i to je preduzeće koje samo donosi odluke o zaposlenju svojih ljudi.  (Tanjug)


Komentari8
e1eef
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

lazar lazic
Znam lika koga su roditelji na polozaju zaposlili tamo jer mnogo voli video igrice. Želeo je da studira prava,ali ljubav prema igricama je pobedila.Dajte ljudi,ne budite sitničavi, možda se neko samo zaigrao.
Мунгос
Инцидената у ваздушном саобраћају има стално, не сваки дан али има их. И сваки инцидент није такав да треба да изађе у новине јер је то потпуно безвезе. А надлежни који се тиме баве обављају посао како треба и труде се да својим поступцима има их све мање. Људски је грешити и то не треба узимати за зло никоме. Најтежих грешака као што су судари авиона нема и то је најбитиније у том послу. А тај инцидент о коме се прича су новинари надували без икакве потребе. Кад год запослени поведу причу о повећању плате када је повећање саобраћаја евидентно, неко из фирме пусти причу о томе како је контрола лоша и како се тамо све ради погрешно и лоше. А сазнаће се једном ко је тај...
aco
gospode Boze, pa sa srednjom skolom i kontrolorskim kursom imate plate u rasponu do 3500 do 6000 eura a pricate o povecanju plate? da li znate da univerzitetski profesor ima 700eur a uciteljica 380eur platu? zbog tih basnoslovnih plata se i dobijaju licence za kontrolore preko veze odnosno na sumljiv nacin-zato se i dogadjaju ovakvi skandali
Preporučujem 12
goran jovic
Objasnjenje Smatsa i Direktorata zvuci potpuno neuverljivo i ne utice pozitivno na umirenje uznemirene javnosti. Ako se nista strasno nije dogodilo, zasto je suspendovan kontrolor a smenjen direktor svih kontrolora? Kazu da godisnje evropi ims 2500 ovakvih slucajeva, a to bi znacilo da se godisnje suspenduje 2500 kontrolora -jasno je da je to nemoguce. Zasto se Smatsa oglasava tek dva meseca nakon dogadjaja kad je skandal izasao u medije? Javnost se moze umiriti i povratiti poverenje samo ukoliko se objavi ime kontrolora koji je odgovoran za incident 24.juna i ako se u najkracem roku sprovede revizija licenci svih kontrolora i o rezultatima detaljno obavesti javnost. Ocigledno je da ima kontrolora letenja koji ne znaju da rade svoj posao i mora se utvrditi ko im je dao licencu a taj da odgovara. Ako se na ovome zavrsi,svako od nas osecati nebezbedno priilkom letenja avionom i stalno cemo biti u strahu da li ce se nesto dogoditi
Beogradjanin Schwabenländle
Постоји неколико система аларм приликом приближавања авиона испод дозвољене границе: -Traffic allert & Collision Avoidance System, -FLARM Technology Да ли су та два авиона имали те апаретае, нарочито црногорски јер морао имати тај систем.
Бане
Само ви примајте контролоре лета преко везе у Србији држави која је имала регулисан ваздушни сабраћај, ако се не варам још од 1908. или 1905.
Милош Лазић
Од 17. јуна 1927. године када је основан "Аеропут".
Preporučujem 11

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja