subota, 20.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:49
U JAVNOM PREVOZU

Sredom i subotom vožnja plaćena karticom – dinar

Putnici koji prevoz plaćaju beskontaktnim platnim „masterkard” i „maestro” karticama do 15. septembra moći će, u zavisnosti od zone, da se voze po ceni od dinar do najviše tri dinara
Autor: Dejan Aleksićčetvrtak, 16.08.2018. u 10:45
(Фото Д. Јевремовић)

Poslednjih godina za dinar ne može da se kupi ni žvaka, ni kutija šibica. Ali, zato u glavnom gradu za jednu banku putnici u javnom prevozu od juče mogu da se provozaju na primer od Zemuna do Zelenog venca ili od Ustaničke do Bloka 45. U ovoj pogodnosti korisnici autobusa, trolejbusa i tramvaja moći će da uživaju do 15. septembra, odnosno mesec dana, ali samo pod određenim uslovima.

Po ceni od dinar do tri dinara, što zavisi od zone, ali i broja zona kroz koje se voze, putnici će 90 minuta moći da se voze sredom i subotom. Ovakvu uštedu moći će da ostvare korisnici javnog prevoza koji ovu uslugu na validatoru plaćaju „masterkard” i „maestro” beskontaktnim platnim karticama bilo koje banke, kao i vlasnici digitalnih kartica u mobilnim telefonima. 

Ista pravila kao za „busplus”
Ista pravila važe za putnike koji prevoz plaćaju beskontaktnim karticama, kao i za vlasnike „busplusa”. Kada se menja vozilo u toku 90 minuta, kartica će morati da se validira, ali se kredit neće skidati u toku sat i po vožnje. A kad je reč o kontroli karata, i tu je slična situacija kao i sa „busplusom”. I putnici koji su platili vožnju „masterkardom” predaju karticu da je kontrolori očitaju. Poverljivi podaci putnika su zaštićeni i ne ostaju u „Bus plus” sistemu.

Beskontaktno plaćanje platnim karticama u javnom prevozu, koje je zaživelo početkom godine, obavlja se na isti način kao kada se overavaju klasične „busplus” kartice – prislanjanjem same kartice na donju polovinu validatora koja je obeležena simbolom za beskontaktno plaćanje i to na udaljenosti od najviše četiri centimetra. Posle toga, svetlosni i zvučni signal sa validatora potvrđuju da je karta uspešno plaćena. Cena karte je jedan dinar u bilo kojoj pojedinačnoj zoni i u kombinaciji zona 1 i 2. U kombinaciji zona 1, 2 i 3, kao i zona 3 i 4 cena je dva dinara, dok karta koja pokriva vožnju kroz sve četiri zone javnog prevoza košta tri dinara.

– Broj korisnika ove usluge raste iz dana u dan i smatramo da je edukacija veoma važna da bi građani uvideli sve prednosti beskontaktnog plaćanja. Ovakav sistem funkcioniše u mnogim gradovima u svetu. I u Beogradu je postavljen u skladu sa svim bezbednosnim standardima – ističe Veljko Vlahović, direktor kompanije „Apeks”.

Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i BiH u kompaniji „Masterkard”, dodaje da je ova kampanja u gradskom prevozu prilika i da se sugrađani uvere u sve prednosti savremenih platnih rešenja.

Nadležni podsećaju da je plaćanje karticama u javnom prevozu sigurno zahvaljujući različitim mehanizmima zaštite, počevši od čip tehnologije koja omogućava da se između kartice i validatora razmenjuje samo minimum podataka koji su šifrirani. Za svako plaćanje kreira se jedinstveni kod koji se ne može upotrebiti za neku drugu transakciju preko iste kartice pa se jedna karta naplaćuje samo jedanput. Čak i ako se kartica slučajno prisloni više puta na terminal, neće biti dodatnog skidanja novca za kartu, kao i kada se u toku 90 minuta overava obična „busplus” kartica. Osim toga, ukoliko se na validator prislone platna i „busplus” kartica, validator će uvek očitati samo „busplus”.

Jednomesečnu akciju sa promotivnim cenama karata organizovali su „Apeks” i „Masterkard” uz tehničku podršku AIK banke. Sedam meseci od uvođenja plaćanja prevoza beskontaktnim karticama, broj korisnika usluge koja je srpsku prestonicu svrstala među 100 najsavremenijih pametnih gradova na svetu, kako ističu nadležni, beleži stalni rast.


Komentari1
8356f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mara M.
Više od silnih pogodnosti ne znam šta da mislim. Gde su one kartice za penzionere, pa relativno skoro je bilo priče o karticama svih nas po bankama koje će nam ne znam šta sve dobrog doprineti... Stalno neka novina koja ne makne dalje od početka. Ima li u ovoj državi neko stručan i moralan da uradi ovakav posao i da svi budemo zadovoljni a ne stalno laži, laži koje širi ova vlast.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja