nedelja, 23.09.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:23
HAJDUČIJA HRVATSKE CARINE

Razvaljuju plombe na srpskim kamionima, pa naplaćuju kazne do 7.000 evra

Udruženje „Međunarodni transport” izdalo upozorenje prevoznicima da zaobilaze Hrvatsku i biraju alternativne pravce preko Mađarske i Slovenije
Autor: Jelica Anteljčetvrtak, 16.08.2018. u 22:00
Оште­ће­ни ка­ми­он кру­ше­вач­ког пре­во­зни­ка при­ли­ком кон­тро­ле у Хр­ват­ској (Фото Пословно удружење „Међународни транспорт”)

Više stotina domaćih prevoznika za međunarodni drumski transport robe platilo je u poslednjih dva meseca paprene kazne na ulazu u Hrvatsku zbog navodno neispravnih carinskih obeležja. Vozači tvrde da im hrvatski carinici namerno fizički oštećuju plombe na kamionima, a onda im zbog neispravnih obeležja naplaćuju kaznu i po dve hiljade evra. Poslovnom udruženju „Međunarodni transport”, kako saznajemo, dnevno se sa istim problemom javlja po nekoliko prevoznika tražeći zaštitu i pomoć. Na njihovom zvaničnom sajtu prošle nedelje je objavljeno upozorenje vozačima kamiona da izbegavaju Hrvatsku i potraže alternativne pravce preko Mađarske i Slovenije kako bi izbegli novčane kazne koje idu i do 7.000 evra, kao i pritvor za vozače koji odbiju da plate.

Na ovaj skandal, koji traje još od početka godine, a kulminirao je poslednjih nedelja, niko iz državnih institucija zvanično nije reagovao sve do juče, kada se oglasila Uprava carina. Na konferenciji za novinare predstavnici Uprave carina su potvrdili da prevoznici iz Srbije koji se bave međunarodnim transportom imaju probleme sa carinskom administracijom Hrvatske i demantovali da su plombe neispravne. Oni su istakli da će svaki prijavljeni slučaj detaljno ispitati i da će dodatno pojačati kontrole na svim ispostavama i graničnim prelazima sa Hrvatskom.

– Imali smo nekoliko prijava prevoznika koji tvrde da su zaustavljeni na carini Hrvatske i da su službenici izrazili sumnju u ispravnost carinskih obeležja, a pojedini tvrde da su im službenici namerno oštetili plombe na kamionima. Carinska plomba je obeležje koje prati robu i to je vrsta obezbeđenja da do otvaranja tovara neće doći dok on ne stigne na krajnje odredište. Svaka plomba ima svoj poseban identifikacioni broj i postavljaju je isključivo carinski službenici, koji su, po utvrđenoj proceduri, dužni da provere da li je pravilno postavljena i čvrsto zatvorena – rekla je juče Sonja Lazarević, pomoćnik direktora Uprave carina u Sektoru za kontrolu carinskih propisa.

Ona je objasnila da je Srbija 2016. godine potpisala konvenciju o evropskom transportu, u okviru koje je imala obavezu da Evropsku komisiju obavesti o svim detaljima carinskih obeležja koje koristi.

– Nikada do sada nismo imali primedbu ni probleme sa carinskim administracijama susednih ili drugih zemalja kroz koje robu prevoze domaći prevoznici – objasnila je Lazarevićeva.

A problemi koje imaju domaći prevoznici, makar prema njihovim tvrdnjama, u ovom trenutku su ogromni. Prećutna ili dogovorena politika, dobar način da se popuni budžet ili samo namera da se prave problemi, što nije nepoznanica u našim odnosima sa Hrvatskom, tek, prevoznici, kako kažu, ne znaju šta da rade. Kako za „Politiku” kaže Neđo Mandić, predsednik Poslovnog udruženja „Međunarodni transport”, oni su se obraćali i predsednici vlade Ani Brnabić, Ministarstvu finansija, pisali hrvatskoj vladi i ukazivali na probleme koje imaju sa carinskom administracijom na prelazu Bajakovo, ali rešenje se ne nazire.

– Prošle nedelje je jedan prevoznik iz Kruševca prevozio tursku robu za Sloveniju. Tovar je bio zapečaćen čeličnom plombom koja je postavljena u Turskoj. Hrvatski carinici su zaustavili kamion, dva službenika su pokušala da je skinu, ali pošto nisu uspeli, doneli su pajser i pokušavali dok nisu iskrivili lim, slomili stub na kamionu i otvorili ciradu. I sve to naočigled vozača, kome su potom saopštili da mora da plati kaznu od dve hiljade evra – priča Mandić.

Novac je u ovom slučaju poslao vlasnik robe iz Slovenije, pošto je tovar bio namenjen daljem transportu u zapadnu Evropu. Nije imao izbora, ali je iznos kazne odmah skinuo sa računa prevoznika iz Srbije, dodaje naš sagovornik.

Prema njegovim rečima, udruženje se odmah obratilo Središnjem uredu Uprave carina u Zagrebu i prijavilo i fotografijama dokumentovalo ovaj, do sada najdrastičniji slučaj.

– Neobično je da je hrvatska carina potom dovela majstora da popravi oštećeni kamion kako bi roba mogla da nastavi put prema Sloveniji. Ovo je, po mom mišljenju, potpuno priznanje krivice i postupka hrvatskih carinika – kaže Mandić za „Politiku”.


Komentari39
05662
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Aleksandar Markovic
To radi i EPS gradjanima sa brojilima, pa cutite i nikom nista... hiljade opljackanih gradjana Srbije kukaju o tome i jos desetine hiljada cute jer su platili iznudu i nemaju posledice
veki
Pa da si pravilno provukao sajlu do ovoga ne bi došlo. Zadnje 2 godine je na snazi pojačana kontrola svega što dolazi iz Turske a vozači se stalno prave pametni. Jedini način je da se kaznama dovedu u red. To što je prikolica po srpskim standardima o.k., u HR ništa ne znači, još uvijek gledamo kroz prste zbog nepravilnog upisivanja težine praznog vozila u SRB saobraćajnoj dozvoli (rubrika pod G) nju svaka vaša stanica za teh. pregled upisuje drugačije (i za to bi vas mogli poderati) jer imate razlike u realnoj težini od 500 - 1000 kg.
Nenad
99% kamiona i prikolica u Europi ima upisanu pribliznu tezinu,kako novi iz tvornice tako i rabljeni sa razno raznim atestima,da ta sajla nije dobro provucena onda bi se prikolica mogla normalno i zatvoriti i nista se ne bi primjetilo.Ali sta ja znam ja sam samo 15g. u medjunarodnom prijevozu tereta.Imali smo i mi HR prijevoznici takvih problema sa SLO carinom prije par godina...kadija te tuzi,kadija ti sudi...izmedju ostaloga u SVAKI teretni prostor se moze uci i izaci bez obzira na sajlu i plombu i da se ne primjeti nista!Cisto dzeparenje i lopovluk!
Preporučujem 2
veki
Propuštaš bit priče, srpske plombe se mogu otvoriti i ponovno zatvoriti bez oštećenja. To je suština a ne neko iživljavanje. Znači da se može manipulirati robom baz oštećenja carinskih obilježja.
marko
Мени је у целој причи и даље најфрапантније то што у Србији и даље постоје људи који мисле да је могуће са њима имати нека посла. Просто ми је невероватно да после толико мучних и сулудих ситуација постоје људи који хоће да ризикују. Није ми јасно како неко своје пословање може да стави у такав ризик. Када сам пар пута радио са фирмама из Хрватске ствар је била јасна, плаћање унапред, и њихов превоз, обезбедим им папире овде, чак сам и допратио и до границе једном на њихов захтев, и то је то, не желим да имам ништа са њихово државом.
Dragan
Dakle, opet nemaju mira.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja