subota, 22.09.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:58

Novo obeležje aerodroma – kontrolni toranj od 75 metara

Autor: D. B.subota, 18.08.2018. u 22:13
План је да импозантни објекат буде завршен средином 2020. године (Фото Танјуг/СМАТСА)

Izgradnja novog kontrolnog tornja na beogradskom Aerodromu „Nikola Tesla” počeće do kraja godine, a plan je da bude završen sredinom 2020, kažu u Kontroli letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) a prenosi Tanjug.

Kako se navodi, postojeći toranj je izgrađen pre više od pola veka, kada je godišnje saobraćalo 300 aviona, koliko se danas zabeleži za samo jedan sat.

Direktor SMATSA Predrag Jovanović ističe da će novi toranj, visok 75 metara, obezbediti mnogo bolje uslove za rad kontrolorima letenja i tehnici.

Biće to, kaže Jovanović, savršenstvo u arhitektonskom i funkcionalnom smislu, a budući da će biti „pametna” zgrada doneće i znatnu uštedu energije. „To će biti impozantan objekat i mislim da će postati novo obeležje ne samo Aerodroma ’Nikola Tesla’ nego i Beograda uopšte”, kaže Jovanović.

On je naveo i da, pored toga, grade i alternativni centar kontrole letenja i kontrolni toranj u Nišu, kao i da je SMATSA ove godine krenula u zahtevnu, sveobuhvatnu modernizaciju, u koju će biti uloženo 126 miliona evra i kojom će biti obuhvaćeni praktično svi bitni sistemi, oprema i softver. „U tu svrhu potpisana su dva kredita s Evropskom bankom za obnovu i razvoj i Evropskom investicionom bankom, pod izuzetno povoljnim uslovima. Kredit Evropske investicione banke se smatra za najbolji ikada koji je u Srbiji dobijen”, precizirao je Jovanović.

On je naveo i da će biti zamenjena gotovo sva zemaljska radio-navigaciona sredstva u Srbiji i Crnoj Gori, kao i da će se poboljšati radarsko pokrivanje u jugoistočnom delu Srbije i u jugozapadnom delu prostora u nadležnosti SMATSA, a to je prostor Crne Gore, izgradnjom dve nove radarske stanice i treće u zoni beogradskog aerodroma.


Komentari12
5049a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

milan
Kontrolori leta ne gledaju avione kroz prozore nego u ekran kompjutera. Ovako visok toranj predstavlja veliku opasnost za avione koji slecu ili uzlecu sa tehnickim problemima. I piloti kad slecu ili uzlecu vise gledaju u instrunente i ekrane nego kroz prozore aviona narocito kad su oluje,nevreme i nocna voznja.....
Пера Којот
И игром случаха се број путника баш у том кратком периоду устостручио!?
Aranđel Mihajlović
Zašto prvo ne postavite najsavremenije uređaje za sletanje po magli . Neko će da vam skreše taj toranj .
Odgovor
Postavljeni su.
Preporučujem 6
Bata
Ako su tako "najbolji uslovi" u čemu je problem da ih konkretno ne navedete?
ВлаДо
На страну навигациона опрема,али по закону вероватноће што већи торањ већа могућност да га захвати нека летилица.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja