petak, 16.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 18:33

Niži vodostaj, ali se rečni saobraćaj obavlja bez problema

Nizak vodostaj na rekama u Evropi izazvao probleme zbog čega su kruzeri 'parkirani' u Beču i čekaju rast vodostaja
sreda, 22.08.2018. u 17:42
Бродови на Дунаву код Прахова (Фото Анђелко Васиљевић)

Vodostaj Dunava, Save i Tise u Srbiji je nešto niži, ali nema nikakavih problema niti obustave plovidbe, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Takođe, najavljuju da će u prvoj polovini septembra početi radovi na otklanjanju šest kritičnih tačaka na našem toku Dunava, koji će biti završeni do kraja 2020.

Nakon toga će čitav sektor Dunava u Srbiji ispunjavati najstrože međunarodne standarde, što znači da nećemo imati obustave plovidbe ni u uslovimo izuzetno niskog vodostaja, rekao je Tanjugu pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević. Šest kritičnih tačaka za plovibu između Beogada i Bačke Palanke su Futog, Susek, Arankina Ada, Beška, Čortanovci i Preliv.

„Plovidba na srpskom delu Dunava, Save i Tise odvija se po normalnim uslovima, nemamo nikakvu obustavu plovidbe niti imamo najavu obustave. Vodostaj jeste nešto niži, što je normalno u ovom periodu godine, ali ne toliko da zahteva obustavu. Još smo iznad granice na kojoj šaljemo upozorenje”, rekao je Kovačević.

Komentarišući to što je nizak vodostaj na rekama u Evropi izazvao probleme u rečnom saobraćaju zbog čega su kruzeri 'parkirani' u Beču čekajući rast vodostaja, Kovačević kaže da se u Austriji, Mađarskoj i Nemačkoj sučavaju sa nešto nižim vodostajem na Dunavu, ali ni tamo nije došlo do zvanične obustave plovidbe.

Prema njegovim rečima, tamošnje vlasti su samo zahtevale veći nivo pažnje tokom plovidbe, pa putnički kruzeri obustavljaju plovidbu dok ne bude sve potpuno po predviđenim standardima. Kovačević dodaje da se prevoz tereta u Evropi nesmetano obavlja. Kada je reč o projektu za otklanjanje šest kritičnih tačaka, kaže da su izabrani izvođač radova i nadzor i da se trenutno završava administrativni deo za početak projekta.

„Počećemo od kritičnog sektora Futog, koji je i najkritičjniji za plovidbu na čitavom sektoru Dunava, a radovi će trajati dve godine. Imamo ukupno šest sektora, a na tri ćemo graditi hidrotehničke objekte, a na preostala tri radićemo samo bagerovanje, to jest, uklanjanje viška rečnog nanosa”, naveo je Kovačević. (Tanjug)


Komentari0
b883d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja