četvrtak, 15.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:06
ISHRANA: KETEGONA DIJETA

Mašću protiv šećera

Cilj je da se organizam prilagodi kako bi efikasnije koristio energiju skladištenu u masnim ćelijama
četvrtak, 23.08.2018. u 20:00
(Фото: nadijeti.com)

Ketogena ili keto dijeta poseban je vid ishrane koji predviđa konzumiranje hrane bogate mastima i proteinima, dok je količina ugljenih hidrata izrazito niska. Keto dijeta ima dosta sličnosti sa LCHV ishranom u pogledu restriktivnosti ugljenih hidrata, ali i sa drugim kliničkim dijetama poput Atkinsonove. Keto dijeta obično se koristi kao dijetetski režim kod dece obolele od epilepsije.

Kod ketogene dijete telo se primorava da koristi masti umesto ugljenih hidrata. Ukoliko se u ishrani koristi i malo ugljenih hidrata, jetra pretvara masti u masne kiseline i ketone. Povišen nivo ketonskih tela u krvi je stanje poznato kao ketoza – dovodi do smanjenja učestalosti epileptičnih napada.

Razna klinička ispitivanja i studije rađene su u poslednjih 90 godina, ali primena ketogene ishrane i dalje ostaje u fazi istraživanja. Kada se počne s ketogenom dijetom organizam se prilagođava kako bi efikasnije koristio energiju skladištenu u masnim ćelijama. Iako je ketoza stanje koje čini pozitivnu stranu kod obolelih od epilepsije, ona ne mora biti stroga. Poželjno je da se vodi dnevnik ishrane kako biste videli koliko ipak uzimate ugljenih hidrata i u kojim namirnicama.

Za početak keto dijete ograničite se na svega pet odsto ugljenih hidrata u toku vašeg programa.

Kada je reč o mastima i uljima, pokušajte da konzumirate namirnice iz prirodnih izvora kao što su meso i orašasti plodovi. Možete dodati zasićene i mononenasićene masti poput kokosovog ulja, maslaca i maslinovog ulja.

Da biste uneli belančevine, ako možete, jedite organsko meso i prerađevine. Meso i većina prerađevina ne sadrži dodati šećer, tako da se mogu konzumirati u umerenim količinama. Zapamtite da previše proteina za ketogenu ishranu nije dobra stvar.

Povrće jedite sveže ili smrznuto. Pratite sezonu i najbolje odaberite povrće koje raste iznad zemlje. Šargarepe sadrže dosta šećera.

Većina mlečnih proizvoda je prihvatljiva, ali obavezno kupujte punomasne mlečne proizvode. Masniji sirevi obično imaju manje ugljenih hidrata.

Ako ih jedete u umerenim količinama, jezgrasto voće i semenke mogu hrani obezbediti fantastičnu teksturu.

Od pića najbolja je voda. Ako je potrebno, možete je začiniti stevijom i/ili sokom limuna.

U keto dijeti za izbegavanje su pre svega ugljeni hidrati, i to u svim oblicima.

Šećer se obično nalazi u sokovima, raznim napicima, slatkišima, čokoladi i sladoledu. Sve što je rafinisano i slatko najverovatnije sadrži šećer. Izbegavajte šećer po svaku cenu.

Sledeće su žitarice/zrna. Bilo koji proizvod pšenice (hleb ili peciva), testenine, musli, druge žitarice, kolači, peciva, pirinač, kukuruz i pivo treba izbegavati. Ovo uključuje cela zrna poput pšenice, ovsa, raži, ječma, heljde i kinoe.

Takođe treba izbegavati skrobno povrće (krompir) i biti oprezan sa korenastim povrćem.

Na listi za izbegavanje takođe su margarin jer sadrži hidrogenizovane masti (koje su za nas loše), jabuke, pomorandže, banane i drugo voće velikih plodova jer ima dosta šećera. Neke bobice se mogu umereno konzumirati.

Tu je zatim hrana s niskim sadržajem masti. Ovi proizvodi su mnogo bogatiji ugljenim hidratima i šećerima nego mastima pa zato uvek čitajte deklaraciju.

Isto važi i za industrijsku hranu. Dok su neke prerađene namirnice prihvatljive, mnoge nisu i zbog toga se pobrinite da pročitate sastojke iz deklaracije.

Jasna Vujičić, nutricionista
www.nadijeti.com


Komentari0
f6327
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja