utorak, 13.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 18:51
TV BAROMETAR

Umesto heklanog miljea na televizoru

Autor: Meri Bilićponedeljak, 27.08.2018. u 10:00

Od jutra do kasnog prepodneva u jutarnjim programima RTS-a, Pinka, Prve i Hepi televizije možete saznati sijaset informacija i zanimljivosti, čuti (suprotstavljena ili ne) mišljenja stručnjaka, novinara, komentatora... Otvaraju se aktuelne teme i snimaju prilozi koji se kasnije emituju u centralnim vestima tih TV kuća.

A kako pada veče, na RTS-u počinju reprize domaćih serija, a na komercijalnim televizijama srpski jezik da ustupa svoje mesto na malim ekranima indijskom, španskom („Povratak Lukasa”) i, naravno, turskom na kojem se samo na Pinku ovih dana emituju pet serija: Rat ruža, Elif, Ćerke, Istanbulska nevesta, Za mog sina...

Tako smo došli u situaciju da najobavešteniji deo stanovništva čine oni koji imaju vremena i prilike da gledaju jutarnje programe, a to su uglavnom domaćice, penzioneri, nezaposlena lica, trudnice i porodilje...

U mnoštvu termina tokom dana emituju se vremenske prognoze koje koriste sve mogućnosti savremenog grafičkog dizajna, satelitske snimke kretanja oblačne mase, sinoptičke karte... I čim se završi taj meteorološki izveštaj, gledalac ostaje u čudu i pita se: „Šta ono rekoše? Kakvo će vreme biti sutra?”

Prezenterke vremenske prognoze kao da su počele da se takmiče sa sportskim komentatorima u disciplini „ko će izreći više informacija”.

A na kraju se „od šume ne vidi drveće”. U nekoliko minuta saznamo da će dan biti sunčan, topao, nebo bez „naoblake”, sem što u nekim delovima zemlje postoji mogućnost vetra, oblačnosti, pljuskova, grmljavine, a ponegde je moguće i padanje grada sa olujnim vetrom! Molim, šta ste rekli?

Sve što se pojavi na TV ekranu svojevrsna je reklama. Dobra ili loša, manje ili više upadljiva ili ono što se stručno zove skriveni pi-ar. Isto je i sa drugim medijima, ali ovde je reč o televiziji.

Dakle i prilog o novoj knjizi, izložbi slika, modnoj reviji, čak nekom muzeju, našem ili stranom gradu, izletištu... sve je to reklama. I svaki čovek koji pametno ili glupo govori jeste reklama ili antireklama za samog sebe.

Zanimljivo je da TV reporteri vrlo brižljivo vode računa o tome da kad prave prilog o nekom „bezazlenom” starom zanatu koji izumire, radionici ili prodavnici bombona ili ratluka ili staroj gospođi koja popravlja kišobrane i koja je u nekoj udžerici u koju uđe jedva desetak mušterija dnevno, ničim, pa ni slikom nipošto ne otkriju u kojem se delu grada nalazi. Ili, ne daj bože, ulici. Valjda da ih gledaoci kojim slučajem ne pronađu a ovi se ne obogate.


Komentari1
62b9b
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Olivera
U raznim pokušajima da izbegnem prekomerno prisustvo besmislene politike, ponavljajućih reklama za brijače, uloške, hemiju za domaćinstvo koje mi 8 puta prekinu gledanje nekog filma, dokumentarca ili serije, došla sam do toga da duže vreme nisam ni uključivala tv. Sada gledam samo par kanala, od toga je najbolji Epic drama... serije sa istorijskom pozadinom! Nauživam se gledajući...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja