nedelja, 23.09.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 15:30

Mihajlović: Srbija ponosna što je deo projekta Jedan pojas, jedan put

ponedeljak, 27.08.2018. u 15:58
(Фото Танјуг)

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas povodom pet godina od pokretanja inicijative „Jedan pojas, jedan put”, da je vrednost kineskih investicija u infrastrukturi blizu pet milijardi evra i da postoji veliki prostor i za nove investicije.

„'Jedan pojas, jedan put' više nije samo inicijativa, već najveći globalni projekat koji povezuje civilizacije i daje nam mogućnost da razmenjujemo ideje, znanja i kulturu. Najvažniji rezultat ovog projekta - trenutno nema većeg globalnog projekta od ovog - jeste povezivanje i verujem da će se ti rezultati sve više videti”, kazala je Mihajlovićeva u intervjuu za kinesku nacionalnu televiziju.

Ona je navela i da je Srbija pre svih drugih država u regionu potpisala Sporazum o strateškoj saradnji i memorandum sa Kinom o razvoju inicijative „Jedan pojas, jedan put”, čiji je danas deo i projekat modernizacije pruge između Beograda i Budimpešte.

Zorana Mihajlović je kazala da Srbija puno toga radi u saradnji sa Kinom, uključujući ulaganja u Železaru Smederevo, razvoj industrijskih zona, Luke Smederevo i da postoje mogućnosti za nove projekte razvoja Luke Beograd, kao i u oblasti poljoprivrede.

„Kina i Srbija imaju pre svega dug prijateljski odnos i sve bolje ekonomske odnose, a Srbija sebe vidi kao odanog strateškog partnera i most između Kine i Evrope. Nije slučajno prvi veliki projekat koji su kineske kompanije radile u Srbiji bila izgradnja mosta preko Dunava”, rekla je Mihajlovićeva.

Ona je izrazila zahvalnost Kini i zbog dugih prijateljskih odnosa i stava Kine preka Kosovu i i Metohiji, i navela da je od ukidanja viza za građane Kine i uvođenja direktnog leta Beograd-Pekinga u Srbiji sve više kineskih turista. (Beta)

Mihajlovićeva: Vodite računa šta radite!

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, upozorila je sve učesnike u izgradnji deonice južnog kraka drumskog Koridora 10, od Srpske kuće do Levosoja, da „vode računa šta rade”, da radove moraju da izvedu u najvećem kvalitetu i da od svih očekuje da se drže rokova koje su dali.

„Država je dala svu moguću podršku za realizaciju ovog projekta, zaključen je i novi ugovor, i sada od izvođača i investitora očekujemo da završe svoj deo posla. U septembru ćemo imati još jedan sastanak u istom sastavu, na kome će se videti da li se pridržavate dogovorenog”, istakla je Mihajlovićeva u razgovoru sa predstavnicima investitora, nadzora, projektanata i izvođača radova.

Razgovoru su prisustvovali direktor „Puteva Srbije” Zoran Drobnjak, predstavnici „Koridora Srbije”, koji su nadzor na ovoj deonici, predstavnici Saobraćajnog instituta CIP, kao i projektanti i članovi konzorcijuma koji izvode radove - „Srbija auto-put” i „Ratko Mitrović”.

Svi oni su potpredsednici Mihajlović izneli procenu da će svi radovi biti završeni u roku, kao i da će prvo završiti trasu auto-puta kako bi deonica mogla da se pusti u saobraćaj do oktobra, saopšteno je iz Kabineta potpredsednice Vlade. (Tanjug)


Komentari1
3a370
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Божидар
Каснимо, јер један појас, један пут функционише 2 год. већ са 43 европска града и 45 кинеских. Сваке године обим размене се удупли. Превози се углавном електроника, ауто делови, спортска опрема али и тзв фриго контј. тј оно где се новац брзо окрене нпр путовање бродом од неког града из рашњости Кине траје 45 до 50 дана а железницом 12 до 14. Капитал се окреће више него дупло. Где смо ту ми као купци мени баш и није јасно. Направићемо ми или Кинези ту пругу до Будимпеште али наша куповна моћ неће бити на нивоу не да купимо робе која стане у стандардни тзв блок воз од 41 контј. Наиме то је роба која се прода у рекордном року од пар недеља у земљи одредишта.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja